9. 7. 2008

Time machine

"Dovôd prečo na NDS nenájdete naše staré point@click adventúry je jednoduchý. Kapacita jeho kartridžu nie je dostatočná pre žiadnu z nich."

Jeffrey Gullett nám takto chce zlepšiť náladu. V intervijú pre Eurogamer, kde sa ďalej cielene zhovaďujú pred hernou verejnosťou pritákavaním podobným kravinám, im takto odpovedal na otázku - prečo tu do pekla tieto hry už rok nie sú. Inak Jeff je nejaký asistent-podržtaška z tímu pracujucom na "next gen" hre FRACTURE. Lucas Arts. A mimochodom fraktúru zas podľa nich nezvládne Wii. Nechcem ich nezdvorilo upozorňovať na fakt, že súčasná maximálna podporovaná kapacita NDS katridžu je 256 mega. Čo bohato stačí na hry ako Maniac Mansion, Loom, Day of the Tentacle, Monkey sériu, Indyho. Bez problémov tam natlačíte aj Full Throttle. Veď to poznáte. Na Maniaca vám stačí aj blbý Commodore 64ka. Akože 64 kilobajtov pamäte. Možno by som mal tým ciciakom povedať aj o hre Giants: Citizen Kabuto, ktorý v časoch Pentium II a PS2ky mala deformovateľný terén, vodu čo zapĺňala vniknuté diery a stromčeky, ktoré ste mohli "odpratať" z cesty. Prototyp hry Fracture a dokonca už v roku 2000. A už vôbec nebudem spomínať warez porty ich adventúr, čo na PSP a NDS dávno bežia ako z praku. ScummVM NDS buď blahoslavený.



Čo mi prípomína, že sa pomaly končí moje čakanie na prenosné zariadenie s dostatočným výkonom na 100% beh pragramu DOS BOX /emulácia prostredia, v ktorom všetky tie slávne DOS hry spustíte, aj tie adventúry/. Dnešné deti o tom nemajú ani šajnu, ale tie hrátky s uvoľnovanám pamäte, presúvaním ovládačov do "hornej" pamäte, expanded memory, extended memory, pamäťové manažéry, IRQ konflikty, editacie config.sys a autoexec.bat - trebalo zažiť. Snívam o dni, keď s PSP 2 a KOSS PRO na ušiach zaľahnem do postele a splatím dlhoročné resty. Hor sa na oldies a iné stránky plné "zabudnutých" pokladov. Hafo hier z čias 286-386-486+, ktoré nebolo možné z časových a iných dovodov ani vidieť, nieto ešte zahrať. Je na rane, že k tomu mi treba aj dostatočný "prenosný" výkon. Tak ho pohľadajme. Po podpísaní dlhodobej spolupráce SONY s NVidiou - môžme aj v PS4 a PSP2 očakávať ich GPU /alebo iný hybridný/ výrobok. Značne to predsa uľahčí aj budúcu prácu na spätnej kompatibilite.

Ignorujme zatiaľ nástupcu PS3ky, ktorá je ešte len na začiatku svojej dlhej cesty. Pozrime sa na čom pracuje Nvidia vo svojej mobilnej divízii. Niečo, čo by sa nám hodilo do "dosboxovej" PSP2ky. Napríklad absolútnu novinku .. asymetrické-hybridné-heterogénne pekelné moštrum na jednom čipe. Rada TEGRA 6xx. Dobre si pozrite tieto skutočne výživné videá. V malom kuse silikónu máte zapúzdrené CPU, GPU, HD videoprocesor, image procesor, audio, pamäťové -USB -HDMI-wifi-myš-klávesnica rozhranie. Celá veľká matičná doska na jednom švábe. Už dnes je táto vec schopné aj výstupu HD videa vo 1080p formáte, alebo záznamenať ho v 720p kvalite. Smiešna spotreba štavy. Predstavte si toto peklo o nejaké 3 roky s micro CELL variantou na stane CPU, a s nejakým plnohodnotným mobilným OS /PS3 s linuxom už prerazila cestu/. Touchscreen bude samozrejmosťou. Dostanete ultimatívne prenosné zariadenie, kde hranie hier bude iba jedna z asi 50 funkcií. Druhá generácia PSP, plne integrovaná do datasféry /web 3.0, HOME/ hravo vydrbe s celým nintendom a jeho psami a pokémonmi. Bude to strašná porážka na handheldovom poli. Spolieham sa slová poďobaného Itagakiho /Ninja Gaiden/ a jeho prednášku o demografickej revolúcii v japonsku. Odklon od domácich konzol, ku handheldom. Vymakaným handheldom, ktoré si kúpi aj seriózny pracujúci američan a európan po 25ke.