15. 7. 2008

Oko poteší

Pôsobivé video z Resistance 2. Pekné scenérie. Pochopiteľne, že to bude "iba" ďalšia generická strieľačka, ktorá sa bojí krvi, nestráca čas s prepracovanou AI, a na nenaskriptované ničenie si budeme musieť počkať do tretieho dielu. Možno. Ale dnes stačí aj tak málo, aby išlo o najlepšiu hru vo svojom žánre. Kooperatívna kampaň pre 8 hráčov o dĺžke hlavného príbehu pre jedného to bezpečne zozadu istí.







Vždy keď čumím na nejaký ten veselý scifi film /počnúc terminátorom, cez vojnu svetov po votrelcov/, neprestáva ma prekvapovať ako dobre sa s danou situáciou vyrovná malý pozemšťan s flintičkou, čo funguje na pušný prach. Súper je predsa o 4 civilizačné triedy vpred, prekonáva hravo medzihviezdne vzdialenosti. Sme pre nich to - čo by pre tankovú brigáda z druhej svetovej bola tlupa divochov s kosťami vo vlasoch. Je evidentné, že v skutočnosti by bolo po všetkom do desiatich sekúnd. Proste mi tieto epické bitky /s následnym happy endom/ príliš nesedia.

Prečo to teda urobiť trochu reálnejšie ? Čo tak 20 tankov, 50 tankistov a jeden pes obklopený tisíckou neandertálcov. Lenže tie tanky maju iba toľko paliva, čo sa akurát nachádza v nádržiach a na večeru iba toho psa. Čo tak letku enemákov /nejaký ten krížnik, 100 stíhačiek, 5000 vojakov/, čo núdzovo pristanú na zemi, ďaleko od svojich. Bez logistiky a s troškou paliva. Potom by sme šancu mali, museli by sa "zakopať ". Hľadať nevyhnutné suroviny na prežitia. A keď sme už tak rozbehnutý. Vykašlime sa lineárny priebeh, urobme si to v štýle dobyvateľského Defender of the Crown. Krajinka, kóta, pevnosť, a posúvame frontu hlboko do územia nepriateľa. Ale to všetko sú iba moje bláznivé fantazmagórie.