9. 7. 2008

PSN surovo zadupáva LIVE

Pod dlhej ceste je konečne cítiť vo vzduchu slaný morský vzduch a navyše sa schyľuje k búrke. Po všetkých tých jalových debatách je jasné, že SONY bude mať na konci tohto roka najróbustnejšie a najlepšie online služby. PS3 achievements pre XMB /"2D trofeje"/ sú na dohľad, vidím penu vlny, ktorá ju nesie /KONAMI to údajne s MGS4 rozbalí naplno/. Už remote funkcia mala microsoft varovať, a otvorenosť PSN siete a ovládnutie DIVX formátu tiež. Ak máš PSP, ako keby si nosil vo vrecku malú PS3 aj s jej hardiskom, stovky módov a máp do UT3 PS3 verzie sa zas smejú ovisnutým nosom xbotov. Vždy keď SONY vypustí nový firmvér pre PS3, hlinené kolená ríše zla dostanú nový úder. Nie inak tomu je aj poslednej verzii v2.35.



Tou novinkou bude vytváranie herných videií a ich uloženie buď na hardisk, alebo upload na patologicky známy YOUTUBE. Hry pochopiteľne musia obsahovať podporu pre túto feature /respektíve schopnosť updejtu svojho jadra online cestou/. Mainichi Issyo je oprvou z nich. Inak ide o akúsi online komunitnú sieť v hlavnej úlohe s maskotom japonskej časti SONY. Biely vypečený mačiak - "Toro Inoue". Občas mám dojem, že sony používa tuto gamesu ako testovací polygón pre nové funkcie PS3ky. Toro totiž "ingame XMB" používa už dávno, dtto "remote play" vyfasoval ako prvý. Video je inak zachytávané v rozlíšení 320*240 pixlov, 30 frejmov za sekundu, MPEG4 s tokom 768kbps, audio ako 64kbps stream v AAC formáte. Dĺžka videa je obmedzená na 10 minút /klasický youtube limit/. Už dnes by však mali chlapi posilniť svoje úložné a prenosné kapacity, lebo im to po plnom nábehu nejakej PS3 kompatibilnej hernej pecky kľakne.

Update> Táto funkcia vyžaduje ku svojmu behu jednu celú SPE jednotku. Implementácia do herného kódu je veľmi jednoduchá. V súčasnosti je maximálne rozlíšenie záchytu videa stanovené na 640*360 pixlov. Myslím, že tohto sa na XBOXe v masovom merítku nikdy nedočkáte. Vivat PSN a PS3 !!