29. 7. 2008

Pisálek

"Architektura PlayStation 3 prý je příliš exotická pro zprovoznění enginu Red Alert 3."




Obraz doby. Games.tiscali.cz, ktoré klesnúc na úplné dno - dnes živorí na megarecenziách nejakého 17 ročného decka, žijúceho v amerike, alebo tak nejak. Má zásadné problémy ešte aj s objektívným podaním banálnej informácie v celom kontexte. Chýba mi tam totiž druhá časť, toho vyjadrenia. Úbohí PC idioti. Odkazujú sa však na nejaký pochybný sajt venujúci sa upadlému RTS žánru. Menovite teen hre - Command & Conquer. Klikám.

„Právě jsme vyhlásili PS3 verzi, ale stále se potýkáme se spoustou technických nedostatků v architektuře. PS3 je velmi výkonná platforma, ale jak jistě víte je také pro vývoj her velmi exotická a těžko uchopitelná a náš engine opravdu nebyl navržen pro PS3. Nicméně stále máme naději na získání RA3 pro její fanoušky na PS3. Ajami nám řekl, že EALA se „mohou k vývoji něčeho pro PS3 vrátit později“.

Aha, takže už žiadne "prý", ale rovno SPOUSTA technických nedostatkov. A "právě" vyhlásili PS3 verziu. Dokonca nám puberťák-prekladateľ sľubuje "vývoj niečoho pre PS3". V tejto chvíli som usúdil, že je najvyšší čas pozrieť sa na originálny text, a pokúsiť sa ho preložiť svojou gymnaziálnou angličtinou. Opäť klikám na odkaz v ich nepodarom pamflete.

"PS3 verziu našej hry sme ohlásili už v rannej fáze vývoja. To sme však ešte len pracovali na základnom výzkume PS3 architektúry. Ako viete PS3 je veľmi výkonná, jej exotická architektúra je však obtiažne zvládnuteľná. Náš engine na ňu v danom čase proste nie je designovaný. Nevylučujem však, že neskôr s tým niečo urobíme."

Hádajte, ktorý preklad je najsprávnejší. A sorry chlapci, neviem nič o obtiažnom vývoji pre PS3, nehovoríme predsa o sandbox hre s totálnou AI a korektnou deštrukciou všetkého, plus s dvoma metrami fyziky. Ide predsa o primitívnu izometrickú srágorinu v XBOX/PS2 kvalite. Svet však aspoň vie, že ako kodéri ste tretia liga.

Update 30.7.08, 7:30 - Len pre vaše pobavenie. Na spustenie hry vám pod WinXP bude stačiť jednojadrové CPU na 2.0 Ghz, 1 giga ram a GPU triedy NV 6800. Netušil som, že architektúra PS3 je až tak "exotická", že aj pri 20% využití jej hárdvéru nestačí na tak technicky banálnu hru. Mimochodom, centrálne CPU-PPE v PS3ke beží na 3.2 GHz, a konzola obsahuje derivát NV 7800ky.