10. 7. 2008

Bad game

Ako veterán a viacročný hráč Battlefield série cítim neprekonateľné nutkanie vyjadriť sa ku jej poslednému dielu BF : Bad Company. Určený zatiaľ iba pre konzoly, aj keď si myslím, že tam aj ostane. Pred rokom som zvažoval možnosť prechodu na PS3ke aj kvôli tejto hre. Takže som si ju dnes kvalitne preklepol, hrajem predsa BF 2142 denne a na ehm - vysokej úrovni. Viem teda, čo si mám všímať. Netrvalo dlho, a s veľkým rozčarovaním som zistil, že to pekne pokurvili. Dosť dobrá hra pre hráčov čo k nej prešli z Warhawku, alebo CoD4ky. Neakceptovateľná pre mňa. Prečo ?

Jednou z najväčších sťažností beta testerov bola absencia zaľahnutia, obzvlášť nepríjemné ak ste snajper. Predstavíte to aspoň vo finálnej verzii ?

Nie, môžte si iba kľaknúť. A snajperi su práve tou príčiou, prečo sme to tam nedali. Tiež preto, aby sme zjednodušili ovládanie. Snajper je už tak dosť "silnou" postavou. Systém jedna guľka-jeden frag. Ochranný detektor pohybu. Ak by dostal ešte možnosť zaľahnutie do nízkej vegetácie, nebol by iba smrteľne nebezpečný, ale aj neviditeľný.

Zaľahnutie a plazenie je alfou a omegou prežitia v hre BF 2142, čím skôr to pochopíte, tým lepšie pre vás. Začiatočník behá a myslí, si že je v HALO mulťáku. Mazák leží, a strieľa tých pobehujúcich sráčov. Je to reflex, ktorý si čím skôr osvojte. Zmenšenie plochy zasiahnuteľnej cudzou guľkou. Počujem streľbu, alebo kroky a padám k zemi, rypák do hliny, a čumím cez mieridlá. Neraz som ležal vo vode za kusom nejakej trosky, zatiaľ čo cudzí mechwarrior behal okolo a hľadal ma. Alebo sa 50 metrov plazil. Tie kecy o snajperovi v tráve sú smiešným blábolom blbca bez mozgu. V BF2142 som veľakrát vedel /sediac v dobitom tanku/, že niekde tu snajper je. To keď chlapíka bežiaceho predo mnou skosila guľka z jasného snajperského neba. Bral som to ako súčasť vojny. Potom som z toho tanku nenápadne vyšiel, obišiel celý kopec, vyšľapal hore, podrezal tu sviňu nožom a odtrhol mu psie známky /áno, takto to v hre funguje/. Iba blbý snajper sa po zásahu nepresunie. Takže nie, absolútne nesuhlásim s týmto kravským obmedzením, je mi jedno ako veľmi by bol ten snajper smrtiaci, výrazne to totiž mení taktiku útočnika a viac by sa to podobalo vojne, strachu o život. A museli by ste počas presunu aj používať mozog. Plánovať trasu, nebehať po mape ako po pražskom korze.

Prečo ste sa rozhodli odstrániť aj padáky ?

Toto rozhodnutie ma niekoľko dôvod. Jeden z nich je znížiť počet útočníkov-výsadkárov v tyle nepriateľa, a následne vytvorenie nerovnováhy na fronte. Ďalšou príčinou bolo zábranenie vyskočenia z poškodenej koptéry, čo je veľmi frustrujúce pre útočníka, ktorému takto utečie frag.

Absolútne NEODPUSTITEĽNÉ a ŠOKUJÚCE. Miliónkrát mi vyskočenie z horiacej transportnej helikoptéry zachránilo život. Ďalší milión výsadkov do tyla nepriateľa. Kamikaze útoky, keď navediem svoj stroj na cieľ a tesne pred tým vyskočim. BASE JUMP zoskoky z vyšších budov. Vystreľovacie záchranné kapsuly z bojového vozidla pechoty. Naša bojová helikopterá za chvostom cudzieho výsadkového transportéra, z ktorého v panike vyskakujú paragáni. To sú taktické možnosti, ktoré DOBRÁ multiplayer moderná vojnová hra musí mať. Do riti, na čo sa vlastne hrajú, na zaprdené primitívne HALO3 MP, alebo UT3. Na prašivého Counter Strajka. Rozširujeme herné možnosti, alebo s nimi bojujeme !!





BF 2142 /titán mód/ je aj bez frostbite enginu o rád lepšou hrou ako "next gen" BF: Bad Company. Zahanbujúce a smutné. Kvalitne domrvený herný titul. Prachy na PS3ku ostali doma.