9. 7. 2008

Klasickí majstri

Sucho a púšť. Tretie voľné pokračovanie príbehu o chlapcovi s rohami je stále v nedohľadne. Dám tu preto aspoň tieto odrobinky. Na konferencii Nordic game 2008 /14-15.5/ dostali priestor dve japonské herné kapacity Fumito Ueda /ICO/ a Keiichiro Toyama /Forbidden Siren/. Bohužiaľ, hovorili skôr o svojich inšpiráciach, hernej mladosti, a minulých hrách. Takže teraz už viem, že Uedov prvý herný počítač bola Amiga, v japonsku de fakto neznámy pojem. Bol preto vo vytŕžení, keď videl koľko rúk ďalších majiteľov tejto mašiny sa v sále dvihlo. Hra Another word je ikonou japonských herných designérov. A oni dvaja sú jediní, ktorí majú v rámci hier pre SONY absolútnu voľnosť. Inak prototypové video hry Shadow of Colossus - ešte pod názvom NICO skutočne ukazuje plánovaný multiplayer !! Ak niečo do "ICO3" určite pribudne, bude to TOTO. Aby vám však slinky tak skoro nezaschli, čo tak HOME priestor v designe ICO sveta.


Vždy som mal pocit, že tým deprimujúcim pocitom opustenosti v prázdnej krajine Shadow of Colossus .. Ueda sleduje aj čosi viac. Čím sa vlastne konečne dostávam ku tým dvom obrázkom hore. Bol to totiž umelecký zámer, a pocta jeho múze. Tá maľba vpravo má názov "Nostalgia of the Infinite" a je podpísaná klasikom surealizmu, gréko-talianom Giorgio De Chiricom. Písal sa rok 1913. Malé deti medzi slnkom vypálenými obydliami. Odtiene žltej a zelenej. Odcudzenosť. Veľkolepé monumenty. Ak by aspoň 10% dnešných hier malo podobné ambície, dalo by sa hovoriť o umení v hrách. Dnes je to totiž hlavne o junk foode pre primitivný dav.