23. 12. 2011

Komentované herné správy - 23.12.11

"PSV predáva iba veľmi málo hier." Epic fail. Duševné zdravie spoločnosti dobre odhadnete aj podľa správania "renomovaných" a "profesionálnych" písalkov herných sájt. A ty už od štartu PS3 hľadajú stále nové a nové príležitosti na štvavú kampaň s penou u huby. Posledný výkrik do tmy hovorí, že pri PSV je software attach ratio veľmi nízke /počet predaných hier na jeden hendheld, pri PS3 je dnes okolo 9:1/. Konkrétne za prvý týždeň predaja /iba 2 dni pri PSV/ je to 0.92, 3Ds dosiahlo 0.95, a PSP 1.06. Včera som upozornil na jeden dôležitý fakt a to, že všetky PSV hry existujú v krabicovej a digitálnj forme. A sledujú sa iba tie krabicové. Pointa. Dnes otvorím noviny a čo nevidím - SONY sa pochválilo prekonaním ich očákávaní. Udávajú masívne sťahovanie digitálnych verzii PSV hier. Je teda možné predpokladať, že software attach ratio je pri PSV po prvom týždni vysoko nad celou konkurenciou. Proste ďalší SONY fail, že.

"PSV čelí jasnej záhube, tvrdí sajta na výplatnej listine microsoftu."
A dôvodom je použitie proprietných a superdrahých pamäťových flash kariet pre PSV. Síce celý svet neveriaco sleduje ako americký čurák rok čo rok kupuje za skutočne veľké prachy tie Apple bazmeky. SONY sa však nesmie zahojiť na flash kartách pri objektívne silne dotovanej PSV /249 USD je prd pri cenách Apple sračiek/. Všetci ti zmrdi ďalej dobromyseľne SONY radia, aby v PSV umožnila použitie aspoň bežných retail SONY memory duo flashiek. Ok. Tak sa teda pozrime na porovnanie ceny toho čo bežne nájdete v obchode a toho čo vám SONY nanútilo za ťažké prachy. Aha. Propriétne PSV pamäťovky sú výrazne lacnejšie. Teraz SONY haters bežte do rohu a v tichosti si ho vyfajčite !!

"Bugthesda je banda kokotov."
Toto tvrdenie je výsostne objektívne, nezvratné a nič s ním neurobíte. Hra Skyrim je sama o sebe designovo zastaralá, s ubohým bojovým systémom, hnusná grafika natlačená na 3.8 gigové xcrap DVD. PS3 verzia je nehrateľná a kokoti z Bugthesda to majú u rite. Veselé vianoce s našou hrou za vašich 60 USD. Herné PC hlási údesnú performance aj na výkonných zostavách. Tož ako za čias amigy a prepisovania kódu pre Alien Breed 3D II sa o to isté pokúsil aj jeden amatérsky móder. Svojim nálezom bol zdesený, kliknite si na odkaz na začiatku. Bugthesda je banda ingnorantských kokotov. Napíšem to ešte raz, aby sa vám to vrylo do palíc. Len tak mimochodom dosiahol až 40% zlepšenie framerejtu pri CPU závislej hernej činnosti, bob vie, koľko by to bolo po optimalizácii GPU shaderov. Samozrejme ide o amatérsku prácu a nie je vylúčené, že síce dvihne výkon, ale vyrobí aj ďalších 10 bugov v tej zavšiveno zasratej hre. Len pripomeniem, že starý Poblivion pre PS3 neportovala banda kokotov z Bugthesdy, ale 4j studios a hra bola na PS3 lepšia/rýchlejšia ako na xcrape.



urob si sám - pred 38 fps, po 49 fps

"SONY + IBM + Toshiba spolu stvorilo CELL procesor." To je dobre známa informácia. PSV však dostalo ARM CPU, a pochopiteľne ho majú na triku inžinieri zo spoločnosti ARM Holdings. A vidíte, nie je tomu tak. Jeho štvorjadrové ARM -Cortex A9 CPU /CXD5315GG/ je opäť spoločným dielom známej trojke, uvedenej na začiatku a sám čip vyšiel z fabriky od Toshiby. Myslím, že sa nám tu niečo črtá /určite !!!/ aj pre budúcu PS4, ktorá v týchto chvíľach už musí existovať v minimálne alfa verzii. Bob ho vie, možno sa naozaj dočkáme niečoho ako silne modifikovaného CELL 2 procesoru. Mimochodom ten odkaz znovu potvrdil, o čom som písal minule. PSV má 1x 256 mega modul DDR2-S4 hlavnej pamäte pre hry /+128 mega pre grafiku/ a 2 x 128 mega DDR2 pre OS a aplikácie, navyše aj iného typu /pravdepodobne lacnejšie a trochu pomalšie/.