11. 12. 2011

All we do everyday is survive

Do hajzlu. Občas teda znalosť jemných nuáns grafiky prináša iba smútok. Pred troma dňami som v shoutmixe písal, že typ použitého grafického efektu /quad bokeh DOF/ v tom ingame Last of US obrázku - teda rozostrenie grafiky mimo roviny ostrosti so špeciálnymi dôrazom na rozptylové krúžky štvorcového tvaru použilo na PS3 už predtým práve Naughty Dog. Plus ten hint s novinami Unacharted 3. Modlil som aby to neboli oni !! Uncharted série je únavný script tunel, postavy sú gay, animácia je gay, metrosexuálna grafika a story bez atmosféry Indiana Jonesa. Chcel som sandbox mini RPG Santa Moniku, duplom, keď od vypustenia God of War 3 už nejaký čas uplynul a ND teoreticky mali byť teraz na dovolenku. Malou cenou útechy je aspoň to, že nás čakajú ďalšie dve neohlásené gamesy od Santusákov plus niečo od GG a Media Molecule sa rovná kopa neohlásených hier na rok 2012-2013. Pravdepodobne Last of US nemá /?/ nič spoločné s Until Dawn - to sa však z tohto predpočítaného Last of US videa zistiť nedá.



Last of US - nové IP od Naughty Dog

Napriek silným slovám na jeho samom začiatku, že všetko čo uvidíme ide "direkt z PS3ky" ma neoklamú. Ani prekliata sekunda pravej ingame akcie, to čo vidíte vo videu hore určite pochádza z off-line rendereru bežiacom na engine hry. Hra bude inak sledovať dve hlavné postavy, nie som si istý či v príbuzenskom vzťahu: Joel a Ellie. Nevieme, či pôjde aspoň o semi-sandbox, či sa občas použije nejaké vozidlo, kooperácia /?/, nevieme nič. Extrémne sa to však podobá na film I am Legend, o čom sme sa tiež bavili doslova pred pár hodinami.



Last of US teda bude na trhu súperiť s Resident Evil 6 a bob mi je svedkom, že Naughty Dog by si mal dvakrát rozmyslieť ako tu hru vlastne urobí. Uncharted séria je herne PSone gamesa. Od takmer sandbox sveta Jak and Daxter 3 pre PS2 s vehiklami, mestami, vznášadlami, veľkou púšťou so skaliskami na obzore - sa utiahli na PS3ke do skromného koridoru prerušovaného každých 10 minút nejakou prihriatou animačkou. Dlhý oficiálny PR oznam : "We are confident The Last of Us will take a leap forward in cinematic gaming and storytelling, providing gamers with an experience unlike anything else in the industry.” Schválne som vybral túto vetu a slovné spojenie - cinematic gaming = tunel s animačkami, však.

Updejty: na projekte Last of Us /LoU/ sa zúčastňuje aj lead dizajnér Mark Richard Davies z hry Enslaved, čo je čírou náhodou polozbúrané veľkomesto prerastené lianami a bujnou vegetáciou. Enslaved je ultra tunelovka na unreal engine, určite však bude zaujímavé si porovnať komplexnosť/interakciu mesta v ich a natívnom ND engine. Ellie v hre LoU nadabuje Ashley Johnson /twitter/, málo známa osoba, viď aj hraný film What Women Want. Texasan Troy Baker zas Joela.

"We won’t be saying much now for a while. just wanted to get it all out there before we burst from pent up anticipation and excitement."
- Naughty Dog.