14. 12. 2011

Analýza - LoU trailer

Dev tím Naughty Dog veľmi jasne a opakovane povedal, že v jedinom dostupnom videu ich pripravovanej hry Last of Us je množstvo hintov, nápoved, náznakov, tízerov a skrytých odkazov ako by hra vlastne mala fungovať a vôbec. Tak som si ten "filmový zážitok" ešte raz dobre pozrel a analyzujem. Vaše prípadne postrehy chcem vidieť v komentároch.

- záber na stromy za rozbitým oknom, niektoré listy sú už nažĺtle a jeden dokonca padá k zemi, jeseň by to však nemala byť, ten rev cikád je vyslovene letná záležitosť po dobu asi 5-6 týždňov.
- rozbité zrkadlo pri bitke /?/, stopy krvi nad posteľou, jasne horizontálne a sériovo umiestené šplachy, zrejme vo výške pliec sediaceho človeka, mrtvý chlapík /asi neinfikovaný/ na posteli, krv mu ešte stále steká dole rukou, chrbát je však čistý, zjavne zabitý pred pár minútami /ak obeh stoji, červená malinovka príliš netečie/.
- z izby č. 322 /hotel ?/ vybehne dievča Ellie - vrah ?, v pohode, bez náznaku veľkého stresu, zaujímavosť - šliapne do kaluže krvi, podrážka jej pravej botasky sa zakrvaví, ale stopy na koberci pri ďalšom jej kroku nevidieť /zjavne je táto enginovka ešte ďaleko od finálnej podoby/, žiadne ďalšie stopy po krvi/krvácaní na dievčati nevidím.

- beži ďalej po chodbe, zvuky boja o poschodie vyššie, ideme teda pekne po schodoch, pred tým ako do tej cimry č. 424 vstúpi sa pritlačí k múru /podobne ako Drake v Uncharted/, hra asi naznačuje podobnú pohybovú vybavenosť.
- tasí z pravého vrecka vyskakovací nožik, čistý, bez krvi
- jej parťák vraždí iného jasne neinfikovaného borca kusom dreva. V hre teda rubete hlava nehlava všetko čo vám stojí v ceste, nielen tých zombíkov.
- po druhej vražde, si všimnite ako bradáč ustúpi z cesty dievčat, chýba tu non-verbálny prejav príbuzenského vzťahu, dievča oberá mrtvolu a zjavne je zo sebou veľmi spokojné, keď nájde nejaké náboje /plochá špička, prázdne nabojnice si nechal !!/, určite narážka na ich nedostatok - survival element, dievča však tie prázdne odhadzuje.
- zaujímavosť: v 1:22 si všimnite úplne ovislú čeľusť mrtvoly čislo dva v pravom dolnom rohu, veľká plazma, hra je určite situovaná po roku 201x.

- záber na veľmi rýchlo sa pohybujúce kapustné hlavy - naší zombíci, sú traja, dvaja išli do jednej strany asi ku mrtvole, tretia na opačnú stranu na zem, ako keby niečo hľadala - naznačujú nám snáď istý stupeň ich inteligencie, schopnosť inteligentne konať, hľadať, nielen inštinkty roztopašného mývala. Výborne reagujú na zvuk, hlasný zvuk boja, tichý zvuk natiahnutia kohútika zbrane.

- boj s kapustnicou, jasne kooperatívne - CPU AI ?, kočka ho bodá nožíkom /čepel od krvi/ akurát do výšky lopatiek, plesnivec teda asi cíti bolesť, rana do jeho ksichtu, nevieme či definitívna.
- doterajšie vražedné/útočné zbrane: kus dreva, nôž a nepochybne palné kvéry, je nám naznačená istá diverzita.

- útek našej vraždiacej dvojice chodbou, ktorú naháňa asi tá zostavajúca zombie dvojka, ďalšie výstrely za behu, exteriér, záber na zarastenú, zatopenú ulicu New Yorku /?/, hrdzavejúce vraky aut, barakády, potrhané vlajky /niečo - ALL america/, automat na noviny /Epidemic na titulke/. Definitívne potvrdené, že dievča nie je jeho dcéra a nič z predchádzajúceho sveta nezažilo, narodila sa až v tomto novom pekle ovládanom hubami a zelenými rastlinami. Dennison ex-neón vpravo vzadu a koniec.

Updejt : prvý produkt nášho brainstormingu v komentároch: celé video beží od začiatku do konca za bieleho, jasného dňa /video začína a konči pohľadom na slnko/. ND povedala, že toto nie je hra o zombíkoch, alebo presnejšie, že ich bubáci nie sú zombíci. Ti ako vieme sú skôr noční ftáci /teda aktívnejší, nie je to pravidlo/. Naši infikovaní však behajú počas dňa ako keby sa nechumelilo a ovláda ich huba, ktorá preferuje skôr teplo, vodu /zatopené ulice !!/ a svetlo. Špekulácia - naši kapustňáci možno vôbec nebudú nočné tvory, a majú radi skôr vodné prostredie.