18. 9. 2011

Za prachy vám aj riť nastavím

Richard Leadbetter /RL/ - arogantná kreatúra, kvázi špecialista na technický rozbor hry. Podobne ho definoval a nie raz aj jeden z mnohých diskutérov pod jeho sračka článkami : "I love XBOX and I love the Unreal Engine EEYYYYAAAAARARRGGGHHHHH!!!" Áno, RL je posadnutý xcrapom, MS hrami, onanuje nad eDRAM a Unreal enginom znovu a znovu. S rozkošou zhadzuje PS3 hry vo svojich "testoch". Dvojitý meter je jeho bežná pracovná metóda - 12% tearing PS3 hry mu je na rehot, to isté pri xcrape hodnotí ako vítanú vlastnosť zlepšujúcu odpoveď hry na ovládač !! Tohto blbečka pretiahol eurogamer.net /sony hater sajta/ na svoju stranu a zriadilo mu to tam chlievik s názvom Digital Foundry /DF, čo je aj názov jeho vlastnej stránky/. No a v poslednom svojom pamflete náš teplý richardko zahviezdil neuveriteľnou a dole zväčšenou hláškou. Poďme sa teda pozrieť po jednotlivých bodoch či je tento výkrik pravdivý.

Gears of Joke 3 je technologicky najlepšou hrou na konzolách všetkých čias

žáner - EPIC si vybral ten najjednoduchší možný, tunelovka TPS shooter bez vertikálneho pohybu, čokoľvek mimo plán je riešené scriptami, nemajú tam aktívne a obrovské priestory, ani deštrukciu, ani 50 enemákov a 100 interaktívnych objektov na ploche, alebo 500 metrových bossákov, proste nič.

rozlíšenie - štandardná 720ka, GT5 s jeho 1280x1080 na 60fps alebo Motostorm 3 s 1280x1080/30fps, RR7 v 1920x1080/60fps - renderujú o 40% respektíve 110% viac pixelov, samozrejme v ich prípade nejde o technologickú hru dekády. PS3 hry.

framerate - bežných 30 fps, občas poklesy, tento parameter z tejto sračky technologickú bombu neurobí, čo viac cutscenes padnú aj na 20 fps a 3D režim pochopiteľne tiež. Mimochodom posledná revízia Super StardustHD pre PS3 beží aj v 120fps režime, teda v 3D renderuje 2x plný 720p framebuffer na 60fps, v žiadnom prípade si podľa DF čuráka nezaslúži korunu kráľa.

tearing - bože, už keď Gears of Joke 3 zlyhal vo všetkých doterajších kritériach daj nech zvládne aspoň toto. Bohužiaľ. Hra ma tearing a to zjavný ako v 2D tak aj masívne v 3D móde. Absolútne neakceptovateľné, lebo blbeček sám povedal, že ak hra má tento artefakt v 3D, ide o ďaleko vypuklejší a otravnejší problém, než v základnom 2D. Mimochodom taký Motorstorm 3 v 3D - tearing 0%. Na triple buffering /vcelku bežne na PS3ke/, ktorý by si s tým poradil nemá xcrap dosť veľkú eDRAM.

3D režim
- fake šmejd TriOviz. Nejde o pravú stereoskopiu. Xcrap nemá HDMi 1.4 aspoň pre hry ako PS3 po updejte firmvéru. Rozlíšenie v 3D je pri Gears 3 - iba 640x720, framerate okolo 25fps, tearingu pochopiteľne plná prdel.

antialiasing
- žiaden !!! Máme ho sice na PS3ke vo všetkých "first parties" : Uncharted, Killzone, Motostorm, LBP alebo God of War 3. Gears of Joke 3 - technologická hra storočia po všetkých tých silných žvástoch o "AA for free" a to vďaka všemocnej eDRAM ho nemá, bodka.



kliknite a vychutnajte si úžasné textúry technologickej best of hry

textúry/partikle - nehodnotíme umeleckú, ale technickú úroveň textúr. Nič extra. Kopa low res blitkov. Jednak je DVD malé, druhá je streaming textúr v Unreal engine už tradične domrdaný, a neefektívny. Textúrovacie porno ala Uncharted sa nekoná. Partikle - Infamous 2 ich má raz toľko a v sandboxe.

FMV - full motion videá, príšerná kvalita, plná pohybových artefaktov, bez detailu, bez potrebnej hustoty, DVD dedičstvo.

globálna iluminácia /GI/ - má ju Gears 3 /statická - baked, vlastný Unreal Lightmass plugin/. Má ju Crysis 2. Bude ju mať Crysis 1 na konzolách. Má ju aj DICE v BF3. Má to aj KZ2 a KZ3, má to aj LBP, a samozrejme God of War 3 /Turtle GI renderer/. Takže to asi nebude ten dôvod prečo dať Gears of Joke 3 na prvé miesto.

Viac ma už nič nenapadá, respektíve nebudem to viac trápiť - poznám samozrejme ten pravý dôvod. Je stále ten istý ako v minulom mojom článku. A čurák Richard ho sám spečatil posledným odsekom: "Gears of Joke 3 je úžasný produkt. Dokonalý mix absolútne špičkovej technologickej stránky, a hrateľnosti, hra nabitá herným obsahom. Je to najlepšia xcrap exkluzívna hra široko ďaleko a nepochybne hodná každej vašej koruny." Presne tak. Je to ako čítať zadnú stranu na krabici s hrou, ofiko press žvásty EPICu, alebo zaplatený advertoriál. Richard Leadbetter je piča a nechal sa podmazať aby pomohol hre k lepším predajom. Jeho tvrdenie - "Gears of Joke 3 je technologicky najlepšou hrou na konzolách všetkých čias" - je totiž jasná lož.