3. 9. 2011

Komentovaná herné správy - 3.9.2011

"Xcrap=menejcenný tovar". SONY otvorene napadlo politiku microsoftu za každú cenu zabrániť tomu, aby multiplat hra bola v niečom lepšia na PS3ke. Tá ako vieme má cirka o 150% lepšie CPU, defaultný hardisk, gigantické úložisko na BD placke, HDMI 1.4 a teda výkonnejší 3D formát. Všetky hry dnes sa musia vyvíjať s ohľadom na jasne zastaralý bill šmejd s prťavým DVD. Zabudnime teraz na minulosť, pozrime sa cez hory do diaľky. V ďalšej generácii sa totiž táto situácia presne zopakuje. Priemyselná špionáž je/bude dôležitá. Ak dá bill do xcrapu 720 iba 2 giga ram, to isté množstvo stačí aj PS4. Ak tam konečne prilepí hardisk, dajme tomu o kapacite 320 giga, ani PS4 nepotrebuje pri štarte viac. Predpokladám, že bill bude musieť do svojho šmejdu dať BD mechaniku a žalám mu potom veľa predaných bazmekov. Z každého jedného potečenie do SONY kapsy istý vítaný bakšiš.

"1080p/60fps .. inak sa prataj z môjho domu". Reflections tím vykrikuje potom, ako sa im podarilo posledný Driver rozbehať v 720p/60fps móde. Pripomeňme si, že Ridge Racer 7 na PS3ke beží v 1080p/60fps a to o chvíľu oslávi piate výročie. Stará hra. Opakujem, čo tvrdím neustále - akákoľvek PS3 hra /Killzone 3, God of War3, Uncharted 3/ môže hravo bežať v 1080p/60fps ak dokážete obetovať kvalitu grafiku v prospech framerejtu. Presne to urobil aj ten Driver, má 60fps, vyzerá však len o trošku lepšie ako PS2 hra. Na tento problém sa totiž musíte pozerať z opačnej strany. Zo strana vášho GPU a CPU, ktoré má 33 respektíve kratučkých 17 milisekúnd /pri 60fps hre/ na vykreslenie celého frejmu. A tento čas bol rovnaký v roku 1991 aj 2011. A je ľahké podľahnúť tomu, že pri voľbe práve tých 33ms máte o 100% pracovného času viac a teda aj nekonečne ľahšie dosiahnete lepšiu grafiku, lepšiu fyziku, AI.

"Konkurencia je dobrá alebo EA versus Activision". Zúrivé slovné prestrelky medzi BF3 a MW3 tímom ďalej pokračujú. Len si kliknite na odkaz, zasmejete sa. Nevynechajte ani toto - romanca "o veľkom hnití". Aká je teda objektívna pravda. BF3 /hlavne PC/ je herne o celé 2 generácie pred úžasne zastaralým modelom COD: Generic Warfare. Od použitého enginu /Qvák derivát pri MW3/, po riešenie multiplayeru. V BF3 ste vy v lietadle, ktoré bombami podporuje pechotu, v MW3 je to iba script - on demand na zúfalo neinteraktívnej mape. Sráčov čo kupujú COD to však vôbec nezaujíma. Na jednej fóre som si pozrel laickú, ale poučnú demografickú štúdiu rozloženia síl na PS3 a xcrape. Na bill šmejde absolútne jednoznačne prevažuje žáner FPS/TPS strieľačky a detičky sú tam o polovicu mladšie ako na PS3ke. Je to aj hlavná duchom prázdna klientela /US+ UK/, ktorá podporuje Activision v dojení COD série, bez náznaku akéhoľvek progresu. Stále impotentný Qvák engine, ultra tunel, mega non plus ultra scripty, americká vlajka na žrdi a simplexný mulťák. Odhad je, že predajú 20M+ kópií toho MW3 hnusu. Odhad číslo dva hovorí, že naozaj počnúc uvedením BF3 na scénu bude ich "trhový podiel" na poli FPS hier z roka na rok klesať. A frostbite engine s online infraštruktúrou MP módu v BF3 má pred Activision asi päť ročný náskok.