15. 9. 2011

Komentované herné správy - 15.9.2011

"Kaz Hirai sarkasticky o kapacite baterky PSV." Kapacita, veľkosť, počet nabíjacich cyklov, stabilita, cena a životnosť - to sú základné problémy s ktorými bojujú všetky zariadenia schopné udržať nejaké napätie a nás pochopiteľne zaujímajú tie určené pre nízkonapäťové prenosné elektronické zariadenia. Verte tomu, že ma to nasiera už asi desať rokov, a riešenie stále nikde. Pre PSV, alebo mobil proste nenájdete dnes "niečo", čo by spĺňalo na načiatku vymenované vlastnosti. Rast "kvality" akumulátorov doslova zamrzol. Ak PSP malo pred 6 rokmi nejaký prašivý Lith-ion polymér, PSV ho ma tiež a o tej istej kapacite. Výkon handheldu sa však dvihol asi 10 krát. Výkon baterky nie. Iste môžte sa bavkať s elektrickou efektivitou PSV - dosiahnete však iba, to že vám pobeží tých 3-5 hodín, ako PSP svojho času. Od žiadúcich ôsmich až šestnastich na plný výkon aj s wifi sme stále nekonečne ďaleko. PSV teda budete musieť pri intenzívnom používaní nabijať každý deň, čo zniženie životnosť baterku a tá pri "lionkách" nie je nič zázračného. Roky sledujem, čo páni vyzkumníci v tomto smere podnikajú. Príklad z roku 2007 - výsledok desaťročia trvajúce výzkumu, nano silikónové trubice, sľub 10 násobného zvýšenia kapacity. Je koniec rok 2011, kde je tá baterka. Nie je. Ďalšie čerstvé pokusy s "hliníkovou penou", kapacita +150 až 300%. Bude to komerčne dostupné v roku 2012 pre PSV, asi nie. Skôr sa dočkáme zmeny výrobnej technológie jeho CPU a GPU na 28/32nm a teda s rovnakou baterkou vydržíme asi o 50% času dlhšie. Tak je to. Práve akumulátor tak ako pri PSP, aj pri PSV je jeho najväčšou a hlavnou brzdou.




"PSV - ukážka zvládnutia všetkých Wee Urinal funkcií." Pamätáte sa ešte na ten patent SONY, ktorý nintendo ukradlo. Po kliknutí na odkaz na začiatku uvidíte klasický remote play režim hry Killzone 3 na PSV. Ako sme správne odhadli, chýbajúce L2-R2 tlačítka sú emulované použitím zadného touch padu. Ďalej. Ovládanie PS3 hry - LBP v mulťáku s pomocou PSV, druhý hráč ma štandardný dualshock, a nejaké tie komerčné vecičky a reklamné ftákoviny s AR - augmented reality módom. PSV teda v plnom rozsahu zvládlo všetky hlavné funkcie Wee urinalu a to asi o 9 mesiacov skôr, než sa ten nintendo clusterfuck vôbec objaví na scéne. Stále platí môj odhad, že budúca TGS nám priniesie bundle PS3+PSV za 399 USD /čo by malo byť maximálne o 50 USD viac než za Wee Urinal/. Pri SONY však už pôjde o vyladené, plne funkčné, a skutočne mobilné /PSV/ kombo so stovkami hier. Mimochodom, kacírska myšlienka. Už keď budete hrať Killzone3 na PSV, nebude sa dať použiť aj cross game chat v PSV ???

It
Only
Does
Wii U

Before Wii U.

"Ridge Racer pre PSV." Letmé dojmy na ign.com. Ftípky o legendárnom zvolaní Kaz Hiraia nechajme bokom. Konverzia prvého Ridge Racer 1 pre PSone bola neuveriteľnou udalosťou. Mega pecka z asi trikrát výkonnejšieho arcade kabinetu dopadla na PSone fantasticky. Neskôr bola dokonca ku RR4ke /prešiel som to iba kvôli grafike, eh/ pribalená aj 60fps verzia RR1. PSone bola a je fantastická mašina. Narozdiel od takého Maria Karta, však záujem o ňu /RR/ opadol veľmi rýchlo, ako značka-frančíza je de fakto mŕtva . Posledné pokusy o oživenie zamontovaním deštrukčných prvkov ala burnout je hanebné zneužívanie dobrého mena Ridge Racer. Čo teda vlastne PSV dostane ? Klasiku !! Hra je ešte hlboko v štadiu alfa kódu. Podľa obrázkov ktoré som však vyhrabal, to ale vyzerá tak, že PSV verzia vychádza z RR7 pre PS3. IGN vám po kliknutí na odkaz povie, že ovládanie na dual analógu je super. A tiež to, že frajersky DOF /depth of field/ efekt na horizonte je na prdlačku. Fánúšikou arkáde autíčok, kde sa do zatíčky chodí zadkom dopredu sa tu nájdu. Online módy, leaderboardy, báječná NEAR funkcia - iste tam všetko nájdete. Aspoň teaser trailer niečo podobné naznačuje.



RR7 /PS3, pravých 1080p na 60fps/ versus /PSV, 540p, zatiaľ na 30fps/
off-sreen fotky, berte to preto s veľkou rezervou