21. 9. 2011

FF7 remake - áno/nie

Pochopiteľné obavy chlapíka, ktorý podobne ako ja prešiel FF7 asi šesťkrát. Hneď na začiatku musím povedať následovné - nie je možné žiadnym mysliteľným spôsobom vylepšiť chaplinove, alebo buster keatonove čiernobiele grotesky, beethovenu toccata and fugue in D minor, a starú sovietskú hymnu. Umenie. A ním FF7 nie je. Každú jej stránka teda je možné masívne vylepšiť a celok prekoná originálnu FF7 /ehm, FF7 SD/ pre PSone niekoľkonásobne. A pritom sa stále umením nestane. Puristi sa idú z možnosti remaku FF7ky úplne zbesniť.

Relaxujte. Stará verzia tu ostane v podobe akej si ju pamätáte. Navždy. Čo viac - pretože je nad slnko jasné, že xcrap 720 adaptuje BD mechaniku bude na remake FF7 čakať minimálne 50 gigabajtov dát a pôvodnú, nedotknutú FF7 tam určite budete mať pribalenú. Mimochodom PSone verzia má presne 1 gigabajt. SquareEnix ako vieme pracuje na , teraz už vážne, next gen DX11+ engine. Luminous engine. Funkčnú vzorku chcú mať do leta 2012 a začnú makať na FF7 HD pre PS4 a spol. V polovici roku 2015 to máme hotové, 10 miliónov predaných kusov za 6 týždňov. Problémy, ktoré budeme musieť prekonať ? Okrem šialených nákladov hladko nad 100M dolárov, to budú tieto tri: jednoznačne všetky "veci" spojené s vizuálnou strankou, bojový systém a prkotiny.



FF7ka na PSone a FF7 Crisis Core na PSP

Grafika
- nie, nebojte sa. Akúkoľvek CG animačku, grafiku pozadia FF7 SD zvládne next gen ďaleko lepšie ako dobre známu predlohu. Mierne ťažkosti nastanú pri postavách a animácií. Stará FF7 má "lego design" postáv, emócie, nonverbálne prejavy, mimika, slzy, duševné pohnutie - všetko je vyjadrené pohybom nejakej "farebnej kocky" doľava, doprava, hore a dole. Ako herný veterán s tým nemám žiaden problém. Dôjde však ku efektu, ktorý veľmi dobre poznajú otaku maniaci. Konverzia statickej 2D mangy do živej anime animácie. Keby ste vedeli, aké klimatické poruchy s tým spojené na fórach zažívam. Skutočná "animácia" postáv pri FF7 SD je vlastne iba v našej hlave, predstavivosť, ako keď čítate knihu. Určite sa teda staneme svedkami kritiky výkonu/vhľadu/pohybu postáv v FF7 HD, ktoré sa nebudú zhodovať s našou pred rokmi vytvorenou predstavou. Ani to ma však netrápi. Predsa tu existujú kilometre grafiky v nami vysnívanej FF7 HD grafiky napríklad vo filme FF Advent children, alebo fantastických CG animačkách hry FF7: Dirge of Cerberus. A za seba len toľko - chcem sa KURVA poprechádzať v 3D po všetkých legendárných lokáciach sveta FF7, pozrieť sa dole na Midgar zo Shinra Tower, ponorkové doky Junonu, stáť v strede Nibelheimu, alebo vysoko nad morom na hlavni Sister Ray.

Bojový systém - toto bude nepríjemné. FF7 SD ako poctivá JRPG obsahuje super klasické náhodné súboje /počas hry ich prejdete minimálne 700 až nekonečno/ a ATB boje. Náhodné súboje mnoho zo západných hráčov ťažko nieslo už v 1997, keď PSone verzia prišla na trh. V roku 2015 to bude nezdravý anachronizmus a opruz. Naši hráči neznášali, keď ich počas explorácie prostredia neustále vyrušovali "náhoďáky". Navyše to vážne bude vyzerať, ehm čudne. Bežíte po chodbe, kameru si dáme voliteľnú /FPS, TPS, originál/ a v ultra realistickej, bigotne kvalitne nasvietenej grafike sa stane čo, do niečoho neviditeľného narazíme .. vžuuuuum .. nová bojová obrazovka /?/. Nie. Sami mi pod článkom povedzte ako si to predstavujete. Ale pri viditeľných NPC, zas budú hráči pindať, že chcú snajperku, alebo stealth perky a schopnosť preflákať sa celou hrou bez jediného súboja, herherhehe.

Tož niektoré herné prvky budú musieť po starom. Hlavne to ATB - active time battle. Simultánny pohyb oboch strán, ktorým ak vyprší čas na prevedenie akcie, súper "ide" bez ohľadu na to, že ste v limbu, alebo chytáte lelky /ATB sa dá nastaviť agresívne, keď vám čas plynie aj pri výbere kúzla, žiadne pause/. Vylepšeniu ATB sa nebránim. Vlastne jeho vylepšenú verziu má Chronotrigger na SNESe. ATB s pohybom NPC, aj keď vy sa nehýbete. Plošný útok, ktorý môže/nemusí zasiahnúť pohybujúce sa NPC. Kombo útoky, kde jedna postavá čaká za druhou, alebo aj treťou, obetujúc svoj ATB čas a ťah, aby spolu realizovali extra silné akcie, ktoré zničia aj toho slávneho giant enemy craba zo starej PS3 konferencie. Massive damage !! Chronotrigger navyše viditeľné nepriateľské NPC, oživané script NPC, alebo trigger enemy NPC prepadnutiami z kríčkov. Doslova. Proste si to mašírujete lesom, a tu hľa z diaľky vidíte podozrivý pohyb v kríkoch, bum a už na vás lezie príšera. Nebola to červená karkulka, ktorú šukal zlý vlk. V FF7 HD bude treba ošetriť hafo vecí spojených aj so zlým balancom kuziel, summonov a enemy skillov. Je to na samostatný článok. Ale znalci vedia, že 4-cut útok mečom, alebo banálny enemy skill hravo účinnosťou, alebo maličkou mana spotrebou prekonal 95% vašich sumonov, ktoré navyše mali "polhodinovú" neodklikateľnú animačku.



Square a jeho pľuvanec do ksichtu PS3 - v tomto odkaze je PSone originál

Prkotiny - zvuky, ruchy sere pes, natočíme a to na novo. Brilantný soundtrack bol zremixovaný, vylepšený, prehodený do orchestrálnej kvality, aj so sólom na fender stratocaster gitare už asi stokrát. Ilustračná klasika- One Winged Angel. Originál versus moderná pekelnosť. Stačí si vybrať. Story máme hotovú, a dá sa mohutne rozvinúť kolaterálne do strán vo forme subquestov pre jednotlivé postavy, nebraním sa ani flashbackom. Nasrať tam ďalšie minihry. Hra ma predsa asi 20 krčiem. Dialógy sa nanovo preložia. FF7 SD je známa svojou broken, engrish angličtinou, more gramatických chýb. Proste čisté zlato. Pribalíme ešte encyklopédiu, vyvolateľnú kedykoľvek. Bestiár. Trofeje. Nejakú konektivitu s PSV a podobné bahno.


DLC - hehehehehehe. Samozrejme bude ich kopa. Už spomínaný FF7 Dirge of Cerberus pre PSone začína CG animačkou poslednej fázy FF7 SD, aby po strihu plynulo pokračovalo udalosťami 3 roky po konci FF7. Všetko z pohľadu Vincenta Valentajna. Mimoriadne charizmatickej osobnosti, ktorú si vo FF7 ani nemusíte všimnúť !!
V Dirge of Cerberus sa dozviete kopu informáciu zo sveta FF7, o ktorých ste samoztejme nemali ani šajnu. A sú zaujímavé. Čo vám budem hovoriť. Ultra tajný Mako Reactor Zero je lokácia na zožratie a finálny súboj je impozantný. Zoznam ďalších DLC. Bez irónia, čo postava/skupina to nové dobrodružstvo. Nielen moja obľúbená squadra Turks /niečo ako mix zásahovej jednotky, nemeckej stasi - Staatssicherheit, gestapa a blazeovaných frajerov/ si už zahrala veľkú rolu v inom "DLC" spin-offe s názvom FF7: Before Crisis. Staršia to hra pre japonské mobily. FF7 HD remake teda jednoznačne - áno. Skutočne jediná možná a iba čiastočná rehabilitácia duševne mrtvej SquareEnix. Dobrú hru už asi nie sú schopný zrealizovať, nech sa teda spoň priživia na zdochline.