9. 9. 2011

Komentované herné správy - 9.9.2011

"Crysis 1 na konzolách." V pekle zapršalo a zamrzlo. Pýcha PC blbečkov, o ktorej sa roky tradovalo, že je nemožné ju v slušnej kvalite rozbehať na konzolách. Zásadným problémom bola a je veľkosť pamäte. Svojho času som Crysis 1 veľmi krátko hral na PC zostave AMD 3000 /jedno jadro, reálna frekvencia je 1800Mhz/ + NV 7600GT 256 vram + 2 giga hlavnej RAM. V rozlíšení 800x600 na medium detailoch bez AA by som snaď dosiahol priemerných 20fps skrze celú kampaň. Hra bola evidentne zúfalo optimalizovaná, čo nejskôr potvrdil aj sám šéf Cryteku. PS3 má 8 jadier na 3200Mhz /PPE plus sedem SPE/. Pre potreby grafiky je použiteľných šesť SPE. Suplujú aj menší vertex a pixel výkon RSX - čo je GPU o dosť výkonnejšie ako tá moja stará NV 7600GT /12 pixel a 5 vertex jednotiek, RSX - 24+8/. Pri patričnom pogramovaní by sa teda mala PS3 hravo tváriť ako bežné PC triple core CPU + 7600 SLI. Ostáva teda iba prekopať Crysis 1 engine pre podporu kvalitného streamingu textúr a geometrie, ktorý pôvodne nemal. Hry ako Just Cause 2, alebo Far Cry 2 nám už jasne povedali, že ozrutné sandbox priestory s tisíckami stromčekov, riek, kopcov a pláži nie sú na PS3ke žiadnym problém. A Crysis 1 je tuneloid, o tom si nerobme žiadne ilúzie. Posledná poznámka ku Crysis 2 na PS3ke. V oficiálnom postmortem pdfku o tvorbe Crysis 1 pre PS3 som našiel vetu - "toto a toto sa na PS3ke dá ešte výrazne urýchliť, zlepšiť - ale nestihli sme" .. asi 10 krát. Verím teda, že C2 verziu pre PS3 neposerú, trailer totiž ukazuje iba xcrap gameplay.



PC "master class"

"Tri roky rastiem, tri roky klesám." A potom príde ďalšia generácia konzol. Toto je takzvaný štandardný biznis model, ktorý platil celé desaťročia a také Wee ho aj bezo zbytku napĺňa. Padá už druhý rok a na ten tretí ho vymení posila - Wee Urinal. Avšak. PS3 rastie už piaty rok po sebe, a nič nenasvedčuje tomu, že v tom šiestom to bude inak. Stále má výhodu podpory rastu skrze zníženie ceny /mimo záplavy hier/, na ktoré hráči vďačne reagujú /250-200-150 USD/. V odkaze nájdete na túto tému veľmi obšírnu analýzu. Po hernej stránke nás behom pár mesiacov čaká Gears 3, Uncharted 3, Resistance 3, MW3, BF3 a niekoľko desiatok PS3 only hier. Zoberte si takú Santa Moniku /God of War/. Majú na stole pekelne výkonný engine, schopnosť stvoriť akúkoľvek hru. A teraz by mali skončiť a nakupovať SDK pre PS4. Nasrať. Bude to všeobecne hra na taktické zdržiavanie a naťahovanie času. Čakám však plné 2 roky bez novej PS4 na trhu, a určite so mnou budú všetci nadšene súhlasiť.

"Zabijme dieťa, vystreľme mu mozog, rozsekajme ho mačetou." Článok v odkaze sa pýta - áno či nie ? Stručná odpoveď je jasné nie. Už Generic Warfare 2 s misiou "No Russian" prekročil všetky miere slušnosti a možnosťou brutálne vystrieľať celé letisko plné civilistov. Anders Behring Breivik sa pochváli, že pred popravou asi 80 ľudí, v drvivej väčšine veľmi mladých, usilovne trénoval v hre Generic Warfare 2. Pustite si ešte raz tech demo od EPICu - Samaritan. Dokážete v takmer fotorealistickej grafike surovo a krvavo vraždiť deti, aj keď ide len o hru ? Ak áno, potom sa objednajte na psychiatrické vyšetrenie. A bude horšie. Tento problém, už v ďalšej generácii, bude oveľa častejšie diskutovanou témou a to aj keď pôjde "iba" o vraždenie dospelých. A to vám garantujem. Čim bude grafika lepšie a násilie hodnovernejšie, tým väčší bude tlak na herných vývojárov, aby vaše agresívne správanie penalizovali. NPC v podobe detí, nijako nesúviace s hrou, proste krovie, vám však určite nikde dovolené zabíjať nebude. Časom však vysoko pravdepodobne vznikne aj alternatívny, čierny, herný trh pre perverzákov a úchylov, kde ak ste dostatočne vyšinutý, budete môcť robiť nielen to.

"Ruka objíma studený kameň, drsnú kôru stromu a pohráva sa s listom zo stromu."
Internetom ide tichý šepot, že sa jedná o čoskoro ohlásený projekt /potvrdené - ide naozaj o MOVE hru !!/ poľskej demo skupiny Plastic /viď ich interaktívne demátko z 2008 - Linger on Shadows/pod patronátom titánov zo Santa Moniky /God of War séria/. Ps3 síce "nemá" dosť výkonu na rendering trávy, ale asi 58 000 popadaných listov na zemi a prasa čo sa v nich prehŕňa to zvládne ľahko. Plus procedurálne animovaná "ruka" verne kopirujúca /asi aj interagujúca/ s ľubovoľným povrchom. Dobrý rok si mrmlem, kde do pekla sú dych vyrážajúce MOVE hry v skvelej grafike, ktoré do praxe uvedú perfektné technologické ukážky, ktoré MOVE predchádzali. Toto by mohla byť prvá lastovička. Niečo ako starý puzzle MYST + trochu napätia + Resi4 akcie. Ešte vypátrať kde sa stratila táto MOVE gamesa, niečo ako Alan Late z xcrapu. Pikoška - Plastic people majú prsty aj v tomto.