2. 10. 2011

Návrat veľkého blondína

Niečo pre grafikov. Na spektre som bojoval pri kreslení obrázkov s malou paletou, počtom odtieňov a šialeným limitom - iba dva rôzne farby v štvorci 8x8 pixlov, pričom nesmeli byť odtieňom jednej farby /BRIGHT atribút/. Podobnú zábavu zažívali grafici aj na všetkých 8 bitových a v niektorých prípadoch aj 16 bitových konzolách. Obmedzený počet farieb per scanline, sprite, alebo oddelené palety pre pozadie a sprajt. Ak teda konzola XYZ uvádza hrdo maximálny počet farieb na ploche 64 farieb, znamená to reálne 48 "farieb" a 6 odtieňov šedej. Pričom niektoré odtiene čiernej sú si tak blízke, že ich od seba neodlíšite. V jednom riadku navyše nemôžte mať všetkých dajme tomu 50 použitelných farieb naraz a sprite ich môže mať len tri !! Bomba. Niečo podobné sa týka aj obmedzenia počtu sprajtov v jednom riadku a dieľaniou farieb sprajtami. Ďalšej teórie máte na internete celé kilometre.




Malý teoretický úvod sa však týka jednej záhady trvajúcej už 20 rokov. Prečo má Link v SNES hre The Legend of Zelda: A Link to the Past ružové vlasy. Vysvetlenie je vcelku prozaické, keď sa lepšie pozriete na staré NES, ZX spectrum alebo PC DOS hry. Nemáte dost farieb na ploche a hlavne pre sprite, a robíte teda co môžete. Na Spektre je farba kože prakticky vždy biela, alebo žltá. Postavicka so "žltou" kožou už teda blond vlasy nedostane /aspoň tie 3 odtiene/, bude ryšavá, alebo "modraňa", eventuálne so zelenou ofinou ako vodník. V tej Zelda SNES hre behá v hre Link v dvoch podobách ako človek a králiček, pravdepodobne pre zachovanie koherencie vzhľadu/farieb a pri istých problémoch s paletou, ktorú by tieto dva sprajty sdieľali si zvolili ružovú ako zlatý stred pre farbu vlasov a "chlpov".



8 versus 16 bitov

Tož práve preto sa nám ohnivo červená ryšaňa - princezná peach na NESe zmenila po prechodne na 16 bitoch - na blondýnu. A ešte neskôr, dokonca na brunetu. Ten istý problém sa týka aj arci zloducha Mario série - Bowsera. Samus Aran kočka z Metroida sa dopracoval od zelenej farby vlasov ku bloncke. Tá istá transformácia postihla hlavnú ženskú postavu Terra z FF7 /SNES/, alebo všetky postavy v FF5 /markantný rozdiel medzi artworkami a hernými sprajtami, Faris je na plagáte blonďák, v hre však ružový zajačik, heheh /. PC DOS klasika Space Quest, Leisure Suit Larry a King's Quest mladším medzi nami nič nehovorí, ale pri prechode z CGA-EGA /4-16 farieb/ do VGA /256/ sa diali podobné veci. Roger Wilco z Space Queste zmenil farbu vlasov z hovnovej hnedej na peroxidový blond. Mierne off-topic ale Mario a Luigi mali na NESe tvarovo identicky veľký sprajt, hlavným rozdielom bola farba montérok, až SNES umožnil zmeniť aj ich postavy. Mario je ten malý, tlustý, krpatý. Luigi zas vysoký a štíhly. A to vám ani nehovorím aký problémom bolo na NESe s jeho bežne používaným čiernym herným pozadím dať postavičke čierne vlasy a husté čierne fuzy. Italiano !!



Roger Wilco