15. 10. 2011

Long Live Polyphony

Deväť samurajov - označenie pre sofvérových inžinierov stojacich dlhé roky za master physics enginom, ktorý simuluje správanie všetkých áut GT série od prvého diela. Vzhľadom na počet áut v poslednej GT5ke kulminujúci na čisle tisíc je nereálne si myslieť, že ich správanie je modelované podľa reálnych áut. Obligátne výnimky potvrdzujú pravidlo, zvyšok je však matematický odhad - výsledok mnohých premenných vložených do komplikovaných rovníc. Váha auta, pomer-rozloženie hmotnosti, zadný pohon, predný pohon, uloženie motora, ťažisko, "kvalita" tlmičov, atď. atď. Pochopiteľne za tým sú aj technické konzultácie so šéfmi hlavne japonských automobiliek.

Nemienim tu ale robiť kázanie o tom, ako veľmi je GT5 Spec 2.0 /opäť značne vylepšenie správanie auta na ceste/ skvelou simuláciou, určite jedinou na konzolách. Alebo fascinujúci technický rozbor, ako riešili práve tu obdivovanú kvalitu nasvietenia v GT5 a teda interakciu svetla s rôznymi materiálmi, alebo atmosferickými javmi, keďže GT5 disponuje dynamickou zmenou počasia. V duchu riešim iný problém. Pred asi šiestimi rokmi som na inom mieste písal, že mimo grafickej karty bude veľkou brzdou PS3 systému práve jej smiešne pomalý 2.5 palcový hard disk. Naplniť v danej chvíli čo i len 350 mega voľnej pamäte trvá celé veky. A je jedno či ide o jednorázové nahratie dát, alebo priebežný streaming. Bude veľmi zaujímave sledovať, ako a čím budú napĺňať tie 4+ gigabajty v PS4. Čím sa dostavám ku jadra pudla. Čas.


"červený potok" pretekajúci pod slávnou šikanou Eau Rouge okruhu Spa Francorchamps, realita a GT5

"Pri GT1 trvalo modelovanie jedného auta jeden človeko-deň, v GT3 to bolo 30 dní. Pre GT5 ich potrebujete 180 !! " Porovnateľné cifry aplikujte aj na výrobu trate. A nie je to výmysel Polyphony Digital. Rovnakou "rýchlosťou" ich "chrlí" aj taký uznávaný iRacing na PC a nechá si to pekne draho zaplatiť. Som otravný svojom neustálym kecaním o tzv. prechodnej generácii ale ani GT5 vlastne nie je nič iné. Je absolútne jasné, že všetky jej vysokokvalitné premium autá a trate prejdú "bez zmeny" do GT6. Samozrejme sa nahradia 2D stromčeky - 3D stromčekami, všade sa natrieska super efektné POM mapovanie, výrazne sa zlepší kvalita tieňov. Nedokážem si však predstaviť výrobu super premium trate s extrémnou detailnosťou topografie, šutriky, všetko to smetie mimo asfaltu, za oceľovými mantinelami pri tak malom počte zamestancov ako má Polyphony Digital. V špičke sa pohyboval okolo 150 ľudí, čo je polovica konkurenčnej Turn11 /datadisky Flopza stále bez počasia a nočných jázd - v gýčovej komixovej grafike/.

Polyphony Digital štúdio - z práce vás nikto vyháňať nebude

Videl som magnetickú tabuľku, takzvané "píchačky", kde PD borci zažratí do práce makajúc na GT5ke si nadčasy značili symbolom - dnes tu spím pod pracovným stolom. Osobne si však myslím, že nadišiel čas posunúť nielen GT sériu na ďalší next gen stupeň, ale celé PD štúdio ako celok tiež. Gran Turismo jednoznačne definuje značku Playstation, niečo čo sa Flopze ani na štvrtý pokus nepodarilo. Bolo by dobré z PD a GT urobiť virtuálny obraz skutočnosti, alebo presnejšie povedané jej sprievodcu. Aby žili s motoristickým svetom na dennej báze s "okamžitým" efektom v podobne herného obsahu pre GT /bez číslovky/. Proste fabrika s 500+ robošmi, "operačný systém GT", prúd mikrotransakcií, pridružená výroba a teda servis aj mimo SONY platformy. Seriózny biznis. Spa okruh pre GT5ku vyzerá fantasticky, čakať však naňho rok, lebo fyzicky asi viac "nestíhajú" je v roku 2011 proste neúnosné. Hráči šalejú za ďalšími okruhmi a autami a "eventami". Aj pri pár centových položkách za auta, trať by pri zabehnutí systému a 15 miliónoch nainštalovaných GT išlo o veľkú kopu peňazi. Bože, veď je v hre väčšia základňa akú kedy malo MMO WoW pre PC a tam tí blbčkovia boli ochotní platiť ako hluchí. Tož chcem od Polyphony aby zaradilo vyšší stupeň.