6. 10. 2011

Komentované herné správy - 6.10.11

"iFuj4S - spasiteľ ?" Steve konečne zhebol. Som čestný človek a roky s vrcholnou nechuťou sledujem ako je trh hrubo deformovaný vkusom konzumných debilov a živený predraženými a polofunkčnými sračkami ako všetko od Apple. Podobným dnešným idiotom je aj celý microsoft s jeho hernou divíziou a DVD RROD xcrapom. Odkaz na začiatku sa pýta, či iFuj4S definitívne nezahubí roky budovaný ekosystém handheldov /aktuálne sa môžme baviť o 3Ds a PSV/. Článok víťazoslavne pripomína, že Apple predá za mesiac to čo nintendo za pol roka, alebo rok. Je to teda ten skutočný mesiáš a osvietená cesta, ktorá prinesie viac hrania medzi ľúdí a to úplne všetkých vekových kategórii. Teda niečo s čím sa chválilo práve nintendo. Už sa mi naozaj nechce dookola opakovať problém mobilov s ovladaním a jasné limity čo tam vlastne môžte hrať. Hráči údajne od PSV chcú zuper dual analóg ovládanie /na čo muselo reagovať aj nintendo svojím slide pad frankenšteinom/ a v cene 40 USD za hru aj bohatú, komplexnú, nadupanú gamesu, nielen flash sračky pre jedno tlačítko a oslintávanie touch screenu /to jest všetko na mobiloch/.



nintendo slide pad, čakám na prvý podobný bazmek aj od apple

Handheldy proti herným mobilom stavajú tieto tri obranné valy : výrazne lepšie ovládanie, výrazne herne komplexnejšie hry /aj vďaka ovládaniu/ a výrazne lepší zisk z predaja jednej hry. O každom tomto bode môžme polemizovať hodinu. Pripomínam vám však ešte jeden háčik. Apple prdne na trh každý boží rok nový iFuj, nový tablet. A vždy o aspoň 200% výkonnejší /CPU, GPU, RAM/. Z herného pohľadu teda začína vždy z nuly. Hra pre iFuj4S vám pobeží o hovne na iFuj4ke a nepobeží na iFuj3. Pri PSV teda členská základňa rovnako vykonných strojov rastie z roka a na rok a teda svoju hru predávate stále väčšej a väčšej komunite /10M .. 25M .. 50M .. 85M/. Pri Apple ste však ten čurák, čo po 10 mesiacoch od kúpy iFuj4 sa má postaviť do radu pre iFuj4S. A pred vianocami 2012 aj iFuj5, však. Mobily totiž bežia po rovnakej ceste zatratenia ako herné PC. Každý rok nový hárdver, warez na úrovni 95%, a totálny chaos. iFuj4S teda nie je tým spasiteľ, výkričník na konci vety !

"Online pass je hnusné zderstvo a SONY je skučka /skrblík/."
Zasranom na neogafe odkazujem, že až za 15 rokov budeme na plne streamovanom hrani bez možnosti niečo "rentovať", ešte si s vďakou na SONY spomenú. Online pass je finta, ktorou sa nielen oni bránia aby si na ich hre nenamastil vrecká iba nejaký prašivý reťazec obchodov. Ak si kúpim originálku WinOS, kúpil som si licenciu na legálne použitie pre to moje a jediné PC. Pre SONY hry by však deti chceli iné, mäkkšie pravidlá. V skutočnosti však budú spokojní včetci. Majiteľ číslo jedna dá za Uncharted 3 - 60 USD /"všetko" ide do vrecka SONY, o online pass sa nestará, nič ho to nestojí/, kamarát "pôžičkár" nášho majiteľa č. 1 dá 10 USD za online pass /ak to kúpi ako second hand, tak plus ďalších 15-25 USD, Gamestop vám ďakuje za návštevu, stále však lacnejšie ako za originálku/. Nažerú sa teda všetci. Totiž v časoch, keď som ešte čítal herné časáky ako Plevel a Skóre - títo zo smútkom v hlase konštatovali následovné : "predali sme 80K kusov mesačne a ďalších 200K si to podľa sofistikovaného prieskumu prečítalo požičaním od kamaráta". Ako strašne radili by videli na svojom účte aspoň časť z tých peňazí !!

"Social strategy - free to play PSV game."
Proste F2P MMO Romance of Three Kingdoms v net browser okne pre PSV a to v deň štartu, teda 17.12.2011 v japonsku. Mikrotransakcie. Ako sei-i taišógun v stredovekom japonsku dobývate územia, budujete mestá, zveľadujete ich, zbierate karty, zhromaždujete vojská, a drvivými útokmi ničíte nepriateľov. Priamy vstup na homepage. Hra si už svoje odžila aj na iných platformách /PC, mobily/. Gameplay video. A materská firma Marvelous AQL sľubuje ďalšie tri hry : fantasy RPG, fantasy action RPG, action adventure - zatiaľ bez bližších detailov. Verím, že keď PSV prežije prvý rok, zlacnie na 199 USD, prejde na 32/28nmnm, a vydrží teda 6 hodín na baterke aj s wifi - stane sa zemou zasľúbenou pre perfektné hry.

"Uncharted 3 - starší a najnovší build." Tieto zrovnávačky milujem. Čo sa teda vlastne na tých obrázkoch deje ? Prvé čo si iste všimnete sú nejaké čachre machre z nasvietením - oheň konečne osvetľuje okolie, napríklad stenu na ktorej horí. Pribudla ambientná zložka svetla, alebo first bounce GI /pravdepodobne statická/ - čumte dobre na všetky zatienené tmavé plochy ako zrazu prijímajú odrazené svetlo okolie podľa prevažujúcej farby prostredia /ambient, nepriame svetlo/, výrazne to zreálňuje grafiku. Nárast rozlíšenia textúr, a normálových máp. Kravinky ako mierne modifikovaný HDR tone mapping a teda viac kontrastnejší filmový vzhľad. Lepšie SSAO /oklúzia svetla, tiene pri nepriamych odrazoch/, DOF /depth of field/ a antialiasing. Neviem, kde však zmizol objektový motion blur, hehe, asi si musím ešte raz pozrieť video preview verzie. Naughty Dog ako vždy po technickej stránle odviedli dokonalú prácu. Old versus new.
- Update ohľadom chýbajúceho motion blur : "Evan Wells confirmed on his twitter that the reason motion blur is missing is only due to the way footage was captured, and that the game still has motion blur, just as it always did."