26. 10. 2011

AI, design, oheň vyhasol

Tak teda neviem. Posledná moderná FPS, ktorú som hral na tom bola s IQ jej AI na úrovni DOOM 1. Bol to Bioshock 1 a NPC mutanti boli vždy v režime nasratý krtko a s krikom utekali iba jedným smerom. Vždy ku mne. U mňa to bola jedna ruka s brokovnicou, druhá s bleskom. Bezmyšlienkovitá smažba, a k tomu nepríliš zábavna. Level design v štýle chodba, cimra, chodba, cimra. Rovnako ako HALO, COD, BF3 kampaň a stovka ďalších. Občas jeden zdivočelý panduľák na ploche /Bioshock/, maximálne traja. Odtrpel som to a zabudol. Crysis 1 - únavné chobotničky, ktoré aj keď o 500 rokov technologicky vyspelejšie sa nechajú hlušiť ako ovce na porážke bežnou M16 a čudákom v nano obleku. To dáva zmysel. Kórejci sú iba štatisti. AI štandardne úplne blbá, hluchá, nevšímavá, super presná, alebo vševidiaca. Asi predstava cryteku o simulácii nepredvídateľnosti. Úplne chybne riešená moja viditeľnosť v nízkých porastoch /tráva, kríky/, ktoré zjavne AI nevidí a z jej uhla pohľadu ležím na zemi, ako veľryba na pláži. AI proste trávu "nevidí". Identický problém má AI v Generic Warfare. Vlastne neviem, prečo by som tieto sureálne srágoriny s pokazenými robotmi a s inteligenciou na úrovni mixéra mal vôbec hrať. Tak mi dajte do ruky protiletecký kanón a posielajte mi tých debilov jedného z druhým v rade ala Moorhuhn.

Multiplayer so živými hráčmi. Ten to vyrieši. Čerta starého. Hral som päť rokov jednu demo mapu BF 2142, v lete tohto roku má zrušenie podpory pre demo verziu prinútilo preskočiť na "plnú". O nej som roky počúval iba tie najhoršie veci. Ako keby nestačilo, že už v deme som bojoval so zástupmi kokotov. Plná je trikrát horšia. Akákoľvek medzera v systéme na cheat, glitch, exploit je okamžite využitá a masovo zneužívaná. A maslo na hlave má aj DICE. Seatswitching. Pribehnete ku útočnej koptére, vzlietnete sám bez kopilota, nájdete cudzí tank. Teraz pozor. Prepnete sa do kresla operátora zbrani, v tej sekunde koptéra rýchlo padá k zemi, neovládateľne. Zameráte tank, odpalíte raketu, cieľ je vždy na 95% zničený. Ta posratá raketka nemá správný balanc účinku, navyše disponuje veľkým splash damage, zabije vás aj keď netrafí. Neskôr to bolo trochu oslabené. Takže v deme som mesiace pozoroval čurákov, ktorý túto kravinu v strednej výške trénuju - nezabudnite, že po prepnutí do druhého kresla ide koptéra bez pilota okamžite k zemi. Avšak. V plnej dnes nájdete bežne píčusov, ktorý tento manéver robia v plnej rýchlosti, bez zakolísania, 3 metre nad zemou a doslova v ľubovoľnej polohe. Naprogramované makro na myši. Prepni, zamier, vypaľ, prepni naspäť. Kokot za kokotom to tam denne robí aspoň tisíckrát. Hovoria tomu skill a totálne devastujú hru pre ostatných. DICE s tým odmieta čokoľvek urobiť. No a podobných exploitov sú tam tony. Nie jeden, tony. Jednotlivé servery majú počas nahrávania MP mapy aj v 20 bodoch vypísané čo sa "nesmie". Každý na to pochopiteľne serie.



BF 2142 - na stupnici 1 až 5, kde päťka je ideál, je táto gamesa na trojke

A chybná je aj samotná herná mechanika. Obrana chodby v tvare písmena veľké L na titáne v BF 2142 vyzerá úplne legálne a bez cheatov takto - stačia na to úplne dvaja borci. Jeden z nich raz za čas hodí na zem debničku s muníciu a obaja nonstop mrdajú granáty na koniec chodby. Stojíte teda v bezpečnej vzdialenosti a pozeráta dopadajúci granát, a ešte jeden, ďalší, ďalší, ďalší, ďalší. Prestal som na titán chodiť, týmto som sa však zbavil dobrej polovice hry. Nikto nepoužíva tank /v deme mega oblúbená zbraň/, doba prežitia do 30 sekund od naštartovania motora. Ďalší kokoti, ktorí sedia v nákladnej koptére na kopci asi 400 metrov od raketového sila, ktoré chcete obsadiť a naslepo tým smerom strieľajú s bočným 12.7 mm kanónom. Náboje sú nekonečné, 20 fragov za minútu, tak čo.

A v tejto dezilúzii čítam výkonného produkčného z DICE /Battlefield/ ako víťazoslávne hovorí : "hurá .. konečne nie je rozdiel medzi hardcore fps hráčmi na konzolách a na PC." Ten vygumovaný retard si skutočne myslel, že komplexný mulťák s vehiklami, veľkými mapami, kopou vehiklov zvládne iba kultivovaná elitná rasa usoplených PC hráčov v puberte. Doboha. Po piatich rokoch na špičkovej úrovni v BF 2142 vám môžem povedať, že je to spizdelá degenerovaná zberba. A pripomínam vám, že taká schopnosť zaľahnúť v hre pri konzolách DICE dlho odmietal. Niečo tak hardcore predsa patrí iba na PC. Hovniak. Rastie vo mne odpor voči hraniu FPS hier. Stačí mi však tak "málo" - dať mi dobrú AI, veľkú mapa, bojovú techniku, náhodne generovaný počet vojakov, umiestnenie strojov, opakujem skutočne dobrú AI, a idem posúvať frontu, alebo dobýjať most cez rieku Kwai, možno počkám na noc. A možno ten most proste vyhodím do ľuftu /interakciu s terénom, budovami, stromami vyžadujem na tvrdo/. Teraz mi na stole leží HL2 epizóda 1 a 2. Spustil som tu prvú, nastavil audio a video, ovládanie. New Game. A nasratý som to hneď po 10 minutách vypol. Valve sú tak patetickí, bezduchí a prvoplánoví čuráci. Ak to prejdem, nič však nesľubujem, podám report.