21. 8. 2011

Herné mikro správy - 21.08.2011

Xcrap - japonský zombík. Aj MS onanisti z perfídneho plátku EDGE sa museli pozrieť realite do jej leprózneho ksichtu. Japonské distribučné kanály sa začínajú, teraz v tejto chvíli, vo veľkom zbavovať xcrap konzol a jej hier. Ani po desiatich /!!/ rokoch nenašiel Bill recept na to, ako tam preraziť. Vyhodené miliardy dolárov. Zúrivé podplácanie, kupovanie exkluzivít, naivná snaha o prezentovanie xcrapu ako JRPG strojčeka, aj keď to japonci čakali práve od PS3. Nedočkali sa, bill šmejd ignorovali a z PSP sa takto znenazdania stal JRPG power house, ktorý už druhý rok dosahuje veľmi pekné týždenné čísla /cirka 20:1 ak ho porovnáme s xcrapom/. Moja otázka však zneje takto - čo s tým chce Bill robiť o zhruba 2 roky ? Ako prinúti tie isté spoločnosti čo sa jeho bazmeka zbavujú ako hnilých rajčiat, aby drbli na sklad xcrap 720, keď japonci už 10 rokov vidia, že ide o tovar nepredajný, teda ležiak ? Ako chce do pekla získať dôveru japonského hráča, keď mu jeho bill šmejd opäť raz kape pod rukami a multiplat hry preňho si ľahšie získa na PS3ke /HALO a Gears nie je v japonsku žiadne terno/. Kinedryl ich neohúril. Môj návrh sa zhoduje s inteligentnou menšinou na forách. Biologický pokus. Rebranding xboxu pre japonské trhy. Niečo podobné ako svojho času 16 bitová SEGA. Megadrive pre japoncov, Genesis pre američanov /išlo však skôr o patentové dôvody/. Rovnako odporúčam aj xcrap "pojaponštiť" zmenou designu samotnej konzoly, hoc aj hodením výroby na Panasonic. Heh. Tí predsa vedia ako predať hnusnú západnú konzolu aj v japonsku. 3DO.

3D bez okuliarov stojí za tých 250 USD. Tož podobných reklám na 3Ds, ktoré sa išli posrať z jeho kvázi funkčného a zdraviu škodlivého 3D efektu sme videli na metre. Už sú minulosťou. to "3D" je oficiálne potvrdený gimmick, na ktorý sere pes. Nintendo potrebovalo natočiť nové reklamy. Ukážky. PROSÍM na KOLENÁCH ťa PROSÍM - kúp si náš zlacnený šmejd a potom na ňom o polroka hraj nami v tejto reklame uvedené hry. Alebo to urobme ako SONY a tvárme sa, že predávame nie 3Ds ale superiórnu PSV - "next gen grafika, prevratne výkonný hárdver, bezprecedentné online možnosti, fantastické ovládanie /jeden analogový gombík, heh/". Celé to zúfalstvo a prevracanie kabátov však je na niečo dobré. Pri uvádzaní Wee Urinalu budú určite veľmi opatrní a plní poníženej pokory.

SONY: mobilní hráči sá vratia do PSV košiara. Košiar - ohrada pre ovce. Slovenská bača. /tm/. Ok, je to silné tvrdenie. Husté. Najprv sa teda pozrime, či tu vôbec nejaký trh pre špecializované mobilné herné systémy existuje. V tejto generácii /NDs+PSP/ sa predalo nejakých 230 miliónov handheldov. Niekde pri štvrťmiliarde definitívne stratia paru a nahradí ich 3Ds+PSV. Nemyslím si, že táto novšia next gen dvojka sa dostane o 5-6 rokov aspoň ku 180 miliónom kusov. Dokopy samozrejme. Tlak mobilov a tabletov /odhad rastu tabletov z 15 na 150M kusov ročne behom 3 rokov/ bude príliš veľký. Nepríjemným faktom ostáve, že už keď so sebou musím vláčiť multifunkčný smartphone so 4 palcovým displayom a mega výkonom /dual core + powerVR SGX/, prečo so sebou ťahať aj PSV. Na tzv. "komplexné, bohaté, pravé handheld hry" - eventuálne o rád lepšie ovládanie PSV oproti mobilom sa na rozdiel od SONY nebudem spoliehať. PSV môže byť pokurvene úspešné, marketing však musí byť progresívne agresívny. Cena handheldu nech do roka padne pod 200 USD. Dobré, nie "komplexné" hry za krátke zabitie času do 4.99 USD. Multifunkčnosť /video, audio player, web browser/. Aspoň núdzové volenie cez SKYPE a BT headset. Stále však cítim, že tá bariéra medzi PSV a nejakým Sony Erik mobilom v roku 2012 bude veľmi tenká. SONY chce predávať obidvoje, nechce však "mobilné" PSV, aj keď bude mať 3G hárdvér, ktoré by mu mohlo požierať vlastné mobily. A nechce ani mini HDMI out v PSV, aby ste to nepoužívali ako parádnu domácu konzolu, namiesto PS3. PSV je na to totiž ABSOLÚTNE vhodný kandidát. Pre PSV platí, že ide o dokonale pripraveného atléta, ktorý sa však musí vedieť aj predať. Nikdy nebola budúcnosť tak neistá.