19. 8. 2011

Herné mikro správy - 19.08.2011

Singel player only hry sú mŕtve do troch rokov. Tvrdí Mark Cerny - programatórska a designérska legenda /yep, dokázal toho viac ako Carmack a Gabe dokopy/. Skôr než začnete vehementne nesúhlasiť, vás chcem upozorniť, aby ste to nebrali - doslovne. Pozrite sa čo sa vlastne deje okolo nás práve teraz. Hry ako Uncharted sú tlačené do podpory MP hrania. Gran Turismo 5 ho síce obsahuje, jeho MP je už ale prekonané a chce to niečo dynamickejše ako konkurenčný NFS autolog. Klasické FPS hry fasujú automaticky jeden bod dole z hodnotenie ak neobsahujú kooperatívnu kampaň. Vznikajú nové hybridy ako v Demon's Souls, kde sa zaujimavým spôsobom prepletá singel player kampaň s drop-in multiplayerom a nachádzať stopy po mrtvých hráčoch, ktorý na danom mieste zakrárali do hliny pred vami je fascinujúce. Sociálne komunitné funkcie a prerastenie FB, tweeter rakovinou je samozrejmosťou. Cross platform online playing pri PS3 a PSV. Oni vás proste nenechajú tu hru hrať samých !! Na strane druhej si dokážem predstaviť remake FF7, kde každý v boji ovláda tú svoju postavu a do krvi sa hádajú, prečo kurva nepoužil REGEN ALL, ale slepo útočil jak posadnutý derviš.

Xcrap 1.5 tu sa nami bude 10 rokov.
Áno za brucho sa každý chytal, keď to pred nimi a rovno pri štarte povedali v SONY tíme o PS3ke. Stále si pamätám na mnohé sajty s veľkou hubou, ktoré pevne verili v príchod xcrap 720 niekedy v roku 2010-2011. Ten šmejd mal pozametať s PS3kou. Nielen kolaps kapitalizmu a svetovej ekonomiky vôbec však rozhodli o predlžení cyklu aj pre xcrap. Bill ako poslušný pes prebral SONY agendu za svoju, už sa nikto nesmeje. Ak už teda na ten link na začiatku kliknite nájdete tam okrem kopy PR žvástov a blafov, medzi riadkami, a hrozbu preemptívneho príchodu dalšieho bill šmejda skôr než sa rozhýbe SONY. Radi by si zopakovali ten ročný náskok z tejto generácie. A tiež sa nechcú nechať zaskočiť HW kópiou xcrapu - Wee Urinalom. Môj želanie je dávno známe, nechcem PS4 skôr ako na jesen roku 2013.

Cross game chat pre PS3 - zabudnite. Začnem trochu zo široka. Na začiatku roku 2005, keď sa ešte veľa o presných technických špecifikáciach PS3 nevedelo, som sa v duchu modlil touto mantrou: defaultne tam prdnite HDD, neposerte GPU /CELL som bral ako tutovku/, optika nech sosá aspoň 18 mega za sekundu, RAM kurva chcem 512+256 mega. Ako dnes vieme GPU sa nám posralo asi na polovicu mojej ideálnej predstavy, BD ťahá presne polovicu toho čo som chcel, systemová RAM je na .. polovici. Tož tak. Preto výsostne oceňujem PSV, že to čo som chcel pre PS3, naplnil najlepší handeheld všetkých čias na 100%. PSV dostane dva krát toľko pracovnej RAM nez PS3, pričom do nej môže rovnako ako ona ukladať textúry a geometriu plus metre neherného kódu /Skype, FourSquare, FaceBook, Twitter, Video player, Music player, Photo viewer, Web browser, Near/. Napríklad aj cross game chat, a teda PSV nielen v tomto PS3 jasne prekonáva. SONY sa však učí rýchle, a tieto malé cbybičky PS3ky beriem ako povinnú daň začiatočníka /PS3 je ich prvá "online" konzola/. PS4 dufám bude balancovaná rovnako dokonale ako PS4. IN SONY WE TRUST.