27. 10. 2009

Kto chce psa biť, palicu si nájde

Mravné poučovanie o zlých recyklovaných hrách, samozrejme na príklade PS3 hre. Kde inde ako na xbot sajte eurolamer.net. Tiež preto nikoho neprekvapí, že zrecenzovaním Ratchet & Clank Future: A Crack in Time, pokračovanie skutočnej hernej klasiky ešte z čias PS2 je poverená zakomplexovaná, britská, obézna špata Ellie Gibson, ktorej sa doteraz do pazúrov dostala akurát tak nejaká Wiiware grcka, alebo XBLA odpad. Recenzia priam srší sarkastickým vysmievaním sa z fanúšikov RaC série, ktorým ak stačí "viac stále toho istého" budú aj s posledným dielom úplne spokojný. Nové hooverboots, nové zbrane, nový systém kustomizácie zbraní, nový príbeh a ftipy, "nové sandbox" poletovanie vesmírom, stars wars boje, preskúmavanie planétok, nová možnosť obíjsť neriešiteľne puzzle zaplatením boli razantne zhodené zo stola. Zámerne používam slovo nové v rovnakom počte, ako ta dvojbradá krava. V závere a s verdikom 7/10 nám všetkým zaželá viac štastia nabudúce, viac skutočnej kvality, originality, vzrušujúcich nových zbraní. Pinda krivá degenerovaná.

Reakcie v komentároch boli dvojakého druhu. Xboti-vygumované prasatá ju chválili, a škororadostne obraňovali. Hráč s názorom !!. Hráči s PS3 ju briskne poslali tam, kde tupým šlapkám svetlo nesvieti a chceli počuť, prečo hodnotenie tejto hry dal eurolamer.net človeku druhej kategórie, a či nabudúce až budú bľabotať o Generic Warfare 2, Dragon Age Origins, GTA 5, Mass Defekte 2, alebo HALO 10 - tiež vytiahnu kartu "just more of the same". Absolútne nekonzistentné, zaujaté, zákerné znevažovanie PS3 hier. Dvojitý meter.

Ozval sa aj sám Incomniac games. Vydali sedem RaC projektov za deväť rokov. Chápu volanie po "originalite a inováciach", aj obviňovania, že iba doja túto zlatú kravu. Tiež však pripomínajú problém dvoch strán jednej mince. "Damned if you do, damned if you don't". Pomáhajú si príkladom hier, ako Madden alebo FIFA, kde základ hrateľnosti, jadro hry je nezmené od veky vekov. Upozorňujú, že sa už skúsili vydať iným smerom v diele Ratchet : Gladiator a odozva nebola DOSŤ dobrá. A z komerčného hľadiska sa musia orientovať na tu "súhlasiacu a spokojnú" väčšinu, inak sa proste v biznise neudržia.



Za seba. Dnes všetci, ako keby zabudli, že mimo nehrateľného a zastaralého Maria to bol práve prvý diel RaC na PS2ke, ktorý oživil komixový žáner plošinoviek v úžasne HRATEĽNEJ 3D kvalite. Svety plné humoru a deštrukcie. Sférické planétky, ktoré Mario Gaylaxy doslova ukradol a prezentoval ich ako SVOJ OBJAV a "renomované sajty" šaleli, ako slepice na koncerte Beatles. Všetci tiež zabúdaju na to, že ľudský potenciál ľubovoľného vývojárskeho tímu /invencia, nápady/ bohužiaľ nie je nekonečná. Bungie na HALO úplne vyhorelo a tretí diel je stále kópia toho prvého, kde sa TIEŽ nič nového nedeje, skôr naopak. Príklad fatálne zlého herného designu.

Akceptuje sa fakt, že GTA4 je tristne opovážlivou PS2 HD hrou. Flopza 2.5 by mala byť predávaná, ako datadisk. Bioshock 2 a 1 medzi sebou nedokážem odlišiť, ani keď mám pod videom prilepený popisok. Takže sa skôr prikláňam ku prechodnému a možno ekonomicky schodnému riešeniu celej tejto situácie v prípade RaC - útok hrubou silou. Viac fyziky s WoW faktorom, logické hrátky so svetlom a tieňom /deferred lighting /, mini sandbox herné elementy - ako dobíjanie kóty pri možnom postupe z viacerých smerov. Po pravde celú túto generáciu pozorujem iba opatrné prešlapovanie na mieste, jemné leštenie grafiky a absolútne žiaden progres, preto "nechápem" prečo si to má celú tú "uprimnú" kritiku vyžrať práve PS3 only hra. A vyslovene sa teším na ďalšiu generáciu - cca 1600 krát výkonnejšiu než stará PS2, tam už nás ta bezradnosť bude doslova trieskať s činelom po hlave.