7. 10. 2009

Flopza 2.5, SK edition

Slovenská herná sajta vedená rachitickými, vyčúranými idotmi na billovej výplatnej páske si dlhodobodo prifarbuje skutočnosť a vylepšuje fakty. V snahe vykresliť ten stupídny datadisk - Flopza 2.5 v čo najlepšom svetle. Radšej nekomentujem nulovú znalosť problematiky toho chudáka, ktorého zvýraznený komentár upravujem do pôvodnej nedeformovanej podoby. Sraľo slovenský sa totiž odvoláva na dobre známu a zúrivú PC/Xbot sajtu - Eurogamer.net a konkrétne na "technologický" blog - Digital Foundry pod vedením SONY hatera Richarda Leadbettera, ktorý flopza analýzu vyniesol na svetlo božie. A mimochodom, už sa dokonca dostal za zjavné a flagrantné pc/xbot fanboy nálady aj na VEĽMI tolerantný Eurolamer koberček /predchádzali tomu námietky ich čiteľov a kopa vrcholne nasratých a slušných majiteľov PS3 /.

"Gameplay je podobne ako v minulej analýze takmer čistých 60 fps, s pár minimálnymi poklesmi pri prepnutí pohľadov. V zásade nič prekvapivé sa tam nedeje."
- Grafický BUG : DF zhodnotilo opakovane aj v iných svojich náhľadoch prepady fps pri zmene pohľadu za prekvapivé, a dúfajú, že sa v predajnej verzii nebudú vyskytovať.

"Z technického hľadiska sa pozrelo na zaujímavo riešené Level Of Detail asfaltu cesty, ktorý je potiahnutý textúrou s vyšším rozlíšením ako je potrebná a tá sa následne zmenšuje a vytvára tak adaptatívny anisotropic filtering."
- Grafický BUG: DF príliš nechápe, prečo namiesto plnohodnotého AF /anizotropný filtering/ použili náhradnú technológiu downsamplingu textúry vo vyššom rozlíšeni, čo síce rezultuje v dobrej vizuálnej kvalite asfaltu pod kolesami, ale so zhoršením shimmeringu, čo je rušivý mihotavý pixel-texel artefakt. A ja len doplním, že absencia kvalitného AF je pre xcrap hry typická.

"Ďalší výrazný efekt je Alpha to coverage, ktorý je použitý na okolitú prírodu, tá môže byť vďaka nemu relatívne kvalitná, hustá a zachovávať 60 fps."
- Grafický BUG: DF je opäť prekvapený, že na xcrap hádvere známom práve výkonnými alfa kompozit efektami je použitý NAJMENEJ kvalitný a lacný alpha-to-coverage, namiesto ďaleko kvalitnejšieho alpha blendingu. Hodnotia to tak, že inak by ten šmej NEBOL schopný tých 60 fps udržať. Alpha-to-coverage opäť obohacuje scénu ďalšími chybami v kvalite obraze, granulácia, pixelizovanie.

"HDR v titule nechýba, konkrétne v podobe tone-mappingu, ktoré je však tlmené, aby neovplyvňovalo hrateľnosť."
- Grafický BUG: Tone mapping je technika čo aproximuje, lacno napodobňuje niektoré finesy pravého HDR renderingu na LDR systémoch ako xcrap, ktorý fp16 HDR vďaka svojej malej eDRAM a natívnemu fp10 železu neutiahne

"Digital sa pozrelo aj na LOD vozidiel, ktoré si v deme vyslúžili kritiku pre záhadné zníženie počtu polygónov na vozidlách. To sa však objavuje len v replayoch a to je na tom najzvláštnejšie. Keďže replaye idú v polovičnom framerate 30fps s vyššim 4X antialiasingom, zlepšeným motion blurom a ďalšími vylepšenými. Vyzerá to skôr na chybu LOD systému, keďže v replayoch by to mohlo byť práve naopak a vozidlá by mohli byť ešte kvalitnejšie."
- Grafický BUG: Pre DF je opäť záhadou, ako tá LOD "chyba" tak aj prečo GT5 bez problémov utiahne v 720p rozlíšení - 4xMSAA a flopza bojuje s 2xAA a tearing artefaktami počas replaya, opäť to pripisujú neschopnosti xcrapu v 720p/60fps/30fps pri veľkom nakopení efektov udržať slušnú vizuálnu kvalitu a úroveň antialiasingu.

"Bližšie sa pozreli aj na deštrukciu, ktorá je rozdelená na jednotlivé časti vozidiel, na ktorých je následne preddefinovaný postup poškodenia a niekoľkými dielmi vozidiel, ktoré môže odpadnúť. Relatívne slušný efekt na licencované vozidlá, Burnout je v tomto niekde úplne inde, ale oni si to môžu vzhľadom na absenciu licencii dovoliť."
- Grafický BUG: DF kritizuje zjavne simplexné a predurčené poškodenia auta s nepríjemným script skokovými zmenami "deformácie a poškodenia" karosérie. Ich video ukazuje veľmi chabú kontaktnú-kolíznu fyziku a už dnes je im jasné, že GT5 bude v tomto smere podľa posledných informácii ďaleko lepšie a to aj v prípade cestných vozidiel. Pre rally a nascar sa chystá Burnout level, pre flopzu iba nedostižný sen.