13/10/09

Východ slnka

Ready at Dawn predstavím iba pár vetami. Američania, ex členovia z Naugty Dog a Blizzardu, základný kameň položený v roku 2003. Na PSP platforme sa výborne zapísali dvoma spin-off titulmi Daxter a God of War: Chains of Olympus. Obe vo fantastickom technickom prevedení, mnoho miliónové predaje, raz toľko warez kópií. Potom s poďakovaním vrátili všetky PSP dev kity a vrhli sa na programovanie next gen enginu pre "veľké" konzoly. Aktuálna stiahnuteľná verzia hry Daxter dokonca dostala dodatočne bónus v podobe natívnej podpory pre 333Mhz s ukážkovo hladkým framerejtom. Asi na rok a pol sa následne úplne odmlčali, ak pominiem rýchloport OKAMI pre Wii.



Ich posledná inciatíva a oznámenie ma však vôbec neprekvapilo. Trúbením do kravských rohov ohlásili, že pracujú na SKUTOČNE konzolo-centrickom engine, a otvorene sa vysmiali existujúcej situácii. Sú tu pre všetkým, čo sú unavení z tých PC bastardov násilne transplantovaných na hárdvér konzol. Lepenie jedného middleware na druhé. Bez toho, aby ukázali prstom je dúfam všetkým jasne, že ide najmä o úbohý Unreal engine, alebo Gamebryo /Oblivion, Fallout/, MT Framework /Dead Rising, RESi5, DMC4, Lost Planet/. Ich flexibilne škálovateľné riešenie pre Sony PS3, Microsoft Xcrap 1.5 and Sony PSP ponúkne skutočne na dreň optimalizované prostredie /3D modelovanie, audio, manažment herných asetov/, výbornú podporu, bez bahna zväzujucích licenčných obmedzení.

Pripomeniem jedno ich staré intervijú, kde prezident spoločnosti Didier Malenfant povedal : "testujeme tretiu verziu nášho enginu pre PS3 a Xcrap 1.5, asi si dokážete predstaviť čo zvládne, ak sa pozriete na PSP v našich rukách v hre God of War:Chains of Olympus." Pokračoval: "Ponúkame aj náš PSP engine v2.0 na ktorom bežal God of War, pre všetkých čo si uvedomujú, že mimo NDS povrchností a lacného pozlátku je tu druhý protipól v podobe pravých hier na PSP." Mimochodom PSP ešte zďaleka nevyštavili, odhaduje to iba na 3/4 jej výkonových možnosti. Jasne tiež v ďalších vyjadreniach do budúcnosti preferoval PS3 platformu, ktorej veštil vo finále opäť hladké víťazstvo.

Za seba iba toľko. Už keď tie dnešné sračky nehrajem, rád by som sa aspoň "pozrel" na niečo s WoW faktorom. Je mi trápne, keď sa plnia všetky moje veštby a taký údajne "vizuálne pôsobivý a hárdverovo naročný" Dead Space zvláda Wii ľavou zadnou aj s next gen grafikou. Zvratky pre xcrap sú technologicky a herne smiešne, či ide o Gears of Joke sériu, Flopzu, alebo Mass Defekt. Hnusné multiplatformové PC-centrické patoky : Fallout3, GTA4 .. doplňte si stovku ďalších. Nebyť PS3 tímov /čo chvíľu pribudne aj natívna SONY fyzika/, ako Naughty Dog, Insomniac, Polyphony Digital, tak sa tu všetci motkáme v grafike roku 1997 na 22 fps bez AA. Od Ready at Dawn enginu čakám hneď v prvom roku lepšie vizuálne výsledky, ako od Unreal fiasko po piatich.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****