26. 2. 2013

TressFX


Tresse = vrkoč. AMD GPU fyzika pre korektnú animáciu vlasov. Používajú Direct Compute režim, je možné ju teda naportovať na každú DX11 grafiku aj od Nvidie, teoreticky. Reklamný letak máte v tomto odkaze /alter link, neb ich sajta padla pod náporom očumovačov/. Los debilos nepripojili žiadne video a nad tým mi fakt rozum stojí. Na úvodnej stránke mi do ksichtu mal vybuchnúť rozpletený cop nahej devuchy /roštenka/ a všade mal byť reklama na šampón Fa. Každopádne ako už mnohokrát predtým ide o ďalší pokus jednak zreálniť grafiku našich hier /prirodzený pohyb šiat a vlasov je dlhodobý problém/ a druhak to nejako napasovať na GPGPU možnosti moderných grafických kariet. Softvérová stránka  fyziky vlasov skutočne nie je príliš veľkým problémom, viazne jej implementácia na strane hardvéru. O tom som niečo napísal v tomto článku. Dobrá fyzika vlasov je skutočne výpočetne bláznivo náročná záležitosť. Interakcia desiatok tisícov objektov /vlasov/ s soft body dynamikou a navrch tam musí byť aj vysokokvalitný antialiasing a hlavne anizotropný filtering. Vlas totiž nie je plochá drevená doska ale válec odražajúci svetlo každým smerom, eventuálne ho absorbujúci značne nepredvídateľným spôsobom.

Lara Croft + TressFX = 10/10 na IGN.com

AMD pochopiteľne pozná svoj hardvér aj nášlapné míny pri spracovaní CPU kódu na GPU čipe. Pomohli si preto s akcelerátorom simultánneho spracovania CPU/GPU inštrukcií na ich grafikách. Nazvali to ACE /asynchronous compute engine/ a pri bežnej grafike AMD HD 7xxx, na ktorej prezentovali tu Laru vyššie máte k dispozií 2xACE, pričom každý zvládne 2xCL operácie na takt. Čo to má spoločné s Playstation 4, okrem toho, že sa v nej nachádza derivát AMD HD 7xxx ?

Úplne všetko, bratia.  GPU v PS4ke totiž nie je len tak nejaká AMD HD 7xxx, aby som hovoril k veci, vynechám more custom úprav a idem rovnko ku vlasovej kozmetike. PS4 GPU má 8xACE, pričom každý zvládne 8xCL na takt = 64 CL/p. Grafická AMD PC karta z ktorej PS GPU zvládne 4Cl/p. PS4 GPU je teda 16 krát výkonnejšie v tomto konkrétnom bode. Alebo efektívnejšie ak chcete. PS4 GPU bude proste neskutočné GPGPU monštrum a právom očakávam ohromné množstvo rigid/soft/fluid fyziky a vlasov, pochopiteľne. Na rovinu vám tiež hovorím, že aj keď Killzone: Shadow Fall vyzerá dobre, ešte ste vôbec nič nevideli. Potenciál PS4 je fantastický, doslova strácam dych od vzrušenia. AMD, zatiaľ to tak vyzerá, odviedlo o veľký kus lepšej práce, než Nvidia na GPU pri RSX /PS3/. Ešte raz týmto pľujem ich smerom.