15. 2. 2013

PS4 - DualShock 4


Na svetlo božie sa včera, šesť dní pred oficiálnym odhalením, dostala fotka s ovládačom pre PS4. O pravosti tohto obrázku nepochybujem. Skôr než sa vrhneme na malý rozbor nového DualShock 4 /DS4/, zopár slov ku tomu hardvéru za tým ovládačom. Tá strieborná mašina, ku ktorej je DS4 pripojená je PS4 dev kit. Pravdepodobne jeho posledná revízia z januára /leden/ roku 2013. Všimnite si USB 3.0 porty a čudné "gumené silentbloky" po oboch stranách dev kitu. Vyzerá to tak, ako keby sa tam ukrývala dvojica kamier /PS4 EYE ?/ a to na každej strane /optické a infra snímanie?/. Príliš veľa otáznikov. Na PS4 kite leží iná čierna krabica, ktorá s ňou ale nemá nič spoločné. Ide totiž o preprodukučnú verziu Wee dev kitu /viď aj konektory ala "gamecube" joypady/ !! Naspäť ku DS4ke, o nej je tento článok. Históriu dualshocku a jeho jednotlivých generácii a vylepšení máte prehľadne v tomto odkaze na wikipédii. Čo sa rokmi nijako nezmenilo bol ikonický dizajn /tvar/ samotného ovládača. Zdá sa, že DS4 prekoná aj túto poslednú zábranu. Znesvätenie. Pripomínam však, že podľa všetkých indícií DualShock 4 na tej fotke môže byť iba nejakou prototypovou vzorkou n nemusí presne odrážať finálnu predajnú podobu /funkčne ani tvarom/.

DualShock 4 /pravdepodobne nie jeho finálna podoba/

Touch Surface /TS/ - po vzore PSV alebo PS phone dostane aj ovládač pre PS4ku dotykovú plošku. Jej umiestnenie je zjavné z obrázku. Podľa vgleaks je táto plocha dokonca klikateľná /?/. Ja dokonca nevylučujem ani istú formu jednoduchého dot matrix LCD displaya ala váš budík na nočnom stolíku. Je to totiž priliš lesklé a vyzerá to ako malá vypnutá obrazovka. Mimochodom vidieť tam odraz dlhých vlasov - ženská. Hráči už začínajú na TS brechať, že je to celé iba ďalší gimmick. Iste. Zároveň to však napríklad môže zjednodušiť navigáciu vo všemožných menu, zjednotiť ovládanie s PSV /prípadne konverzie hier/ a v hrách samotných nahradiť hnusné QTE sekvencie /alebo simulovať listovanie vo virtuálnej  knihe - kazuál sa poteší/. Radšej budem v Kratos 5 robiť dorážačku "kreslením" po TS ako tupým mačkaním - ihlan, kocka, guľa.

Tvar, tlačítka, páčky, konektory - tento prototyp je už na prvý pohľad viac macatejší. Rúčky by sa mali zjavne lepšie držať. D-pad je očividne prebratý z PSV a jeho design sa považuje za dokonalý. Analóg páčky ostali v symetrickom postavení, teda tak ako vám narástli palce a majú pseudo konkávny klobúčik pre lepší grip. Pravdepodobne je ich vzájomná vzdialenosť väčšia ako pri aktuálnom modely. Niekoľko zdrojov tvrdí, že na predných R2/L2 triggerov sa dobre popracovalo. V tomto prípade sa hráči sťažovali snáď najviac a pomáhali si ako sa dalo. SELECT a START button tlačítka sa asi posunuli smerom ku hornému okraju dualshocka, vedľa touchscreenu. Na spodku nového DS medzi oboma páčkmi trčí niečo o veľkosti a tvaru jack 3.5mm samičky. Pravdepodobne miesto pripojenia sluchátok, možno iba nejaký prepínač /update - je to 3.5mm jack samička/.

LED - na prednej časti ovládača otočenej ku samotnej konzole tróni veľký svetelný zdroj. Nepochybne komunikuje s budúcou PS4 EYE stereo kamerou. Existujú špekulácie, či ta kamera nebude pribalená ku každej PS4, alebo dokonca integrovaná do tela konzoly. Dá sa uvažovať o tom prvom, to druhé je však takmer iste nezmysel. Konzolu by ste museli položiť na doslova presne určené, vycentrované a dobre viditeľné miesto, nemohla by byť postavená na stojáka atakďalej. Trochu ma mrzí, že sa do praxe nedostal koncept v strde rozpojiteľného DS. Každá polovica s vlastnou ledkou. Dokonale by to suplovalo 2 x MOVE ovládač. All-in-one riešenie. Pravdepodobne technologicky nepriechodné /2 x akumulátor, kvalita spojenia-kĺb a jeho životnosť, cena/.

Integrovaný repráčik alebo mikrofón - Mikrofón na mojom sedemročnom mobile SE K510i je dierka o menšej veľkosti ako špendlíková hlavička. Naša "štruktúra" pod dotykovou ploškou je omnoho väčšia a skôr to signalizuje prítomnosť repráku /alebo oboch naraz - mic+repro/. PS3 EYE kamera podobne ako PS2 EYE Toy v sebe však už obsahuje mikrofón, dokonca niekoľko mikrofónov pri PS3 EYE. Mikrofón v DS4 by ale rozhodne nebol na škodu, nahradil by vlastne časť funkcie headsetu. Reproduktor zas syčanie rádia v Silent Hille.

zdroj 

Čo nevieme - údajne je zopár tajomstiev nového ovládača pred nami ešte dobre ukrytá /biometrické senzory ?/. Ak ide takmer o konečnú podobu dualshocka a naozaj bude mať každý na čele tú veľkú LEDku, signalizuje to potom prítomnosť PS4 EYE kamery pri každej konzoly ? Na rovinu si povedzme, že ide o značnú pridanú hodnotu na úkor budgetu pre konzolu, plus sa SONY pripraví o dobrý kšeft. Na strane druhej  - DS4+PS4 EYE kombo pribalené ku každej konzoly by dvihlo laťku celkovej defaultnej vybavenosti konzoly - bezprecedentne vysoko.