22. 6. 2012

Rýchlejší ako svetlo

Pokračujem vo voľnom seriáli objavovania dnes prakticky neznámych indie hier ale budúcich superhitov. Bolo tak tomu s Minecraftom /Notch/, tiež úžasnom takmer simulačnom KSP a teraz nepochybne aj pri výrazne jednoduchšom FTL. Faster than Light. Podobný koncept ako ďalšia hra od Notcha /0x10c/. Prežitie vašej maličkej lode v obrovskom vesmíre. Popisom jednej bežnej hry vo FTL vás rýchlo uvediem deja. Inak som túto jednoobrazovkovú 2D minihru našiel cez snorenie bežiacich herných projektov v programe Kickstarter. Plán vyžobrať 10 000 USD prekočili o niekoľko tisíc percent. Fantastický záujem.

Vo vesmíre tvoj krik nepočuť. Misia prebiehala hladko a bez známok problémov. Ďalší nadsvetelný skok nás však dostal príliš blízko hviezdy triedy M. Síce najchladnejšej v stupnici O, B, A, F, G, KM, ale vhľadom na našu blízkosť ku nej - sme v smrteľnom ohrození. Mimochodom naše materské Slnko je "géčko" a mnemotechnická pomôcka pre budúcich astronómov je "Oh, be a fine girl /guy, kiss me." FTL engine sa potrebuje pred ďalším skokom nabiť a ten čas sa nám bohužiaľ rozhodol spestriť patrolujúci ohňovzdorný droid otravnou paľbou do našej lode.

Malému smradovi sme jedným zásahom odpálili štíty a druhým ho poslali na nebeské pastviny s bizónmi, manitú a tak. Bohužiaľ nám svojim posledným výstrelom spôsobil menší požiar v strojovni. To však znamená prerušenie cyklu nabíjania warp pohonu a M hviezda hrozí erupciou horúcich plynov. Ok. V miernej panike na diaľku otvorím poklop v strojovni a naženiem tam trochu absolútneho chladu a vakua. Oheň vyhasol, nedá sa tam však dýchať a robota si zatiaľ nemôžem dovoliť. Moja trojčlenná posádka niečo musí vymyslieť.

Ako divá sviňa do nás udrela slnečná erupcia. Oheň v dvoch ďalších cimrách, v strojovni a navyše aj v technickom úseku ovládanie hydrauliky a dvere do vesmíru sú stále otvorené a už nie je možné ich zavrieť na diaľku. Posielam Jacka a Graciu skrze horiacu loď rozbehať "dverový subsystém". Mierne ohorelí to zvládli. Strojovňa je rýchlo uzatvorené a oddelená od vesmírnej ničoty.

Ďalšia erupcia. Situácia je kritická. Horí polovica lode, štíty su v hajzli, ošetrovňa čmudí, jednotka na podporu životných funkcií je kaput. Nový kyslík do priestoru s motormi nemá čo vyrobiť. Navyše ten čo ešte na palube máme - pomaly uniká preč z lode. Pokus niečo vymyslieť v strojovni sa rovná rozsudku smrti. Rozkaz - všetci traja členovia posádky nech tam okamžite nabehnú a urobia čo je v ich silách. Jack, Grácia a Kirby. Ich životné funkcie na monitore rýchlo miera do červeného pásma. Jack umrel ako prvý, niet divu, mal rozsiahle popáleniny už z predchádzajúcej akcie. Grácia pár sekúnd po ňom. Stav motorov poskočil z "červenej" do "oranžovej". Kirby je naša posledná nádej. BEZPROSTEDNÁ HROZBA ĎALŠEJ SLNEČNEJ ERUPCIE kričí centrálny počítač. Stav motorov - zelená. Kirby klinicky mŕtvy. Úder tepla ohromnej sily. Loď dezintegrovaná. The End.



Čisto technické alebo iné užitočné informácie nájdete na ich FAQ stránke. Pre lenivých. Hra sa snaží napodobniť atmosféru napríklad nám dobrej známej scifi série Star Trek, alebo menej známej Firefly. Cieľom je hlavne prežiť, nie starať sa o mier v galaxii. Ste niečo ako Han Solo a jeho Millenium Falcon. Kšeftíky, peniažky, úteky a útoky a vylepšovanie vašej plechovky. Iba single player. Náhodne generované svety a cca 15-60 minút na jednu hru. Optimálne pre handheld ako PSV, ale s touto možnosť zatiaľ nepočítajú /pomocou PS Suite aka PS mobile do musia zkompilovať za 2 dni, verme, že k tomu dôjde/. Iba dvaja členovia v tíme. Šangaj. Chip "8 bit" hudbu, ktorú počujete vo videu vyššie im zlepil Ben Prunty. Predpokladané uvedenie na trh - koniec leta 2012. Platformy - Windows, Linux a MacOS. Mobility - neskôr ak všetko dobre dopadne. A to je všetko priatelia, táto hra má okrem šance stať sa evergreenom /hlavne mobilná verzia !!/ aj potenciál zarobiť autorom kopu prachov.