15. 6. 2012

Game journos dot com

"Jebať videohry. Jebať vývojárov, že majú u rite potreby svojich zákazníkov. Jebať ich pre trvanie na drakonickej DRM, ktorá je rok od roku horšia. Jebať ich za to, že vyžadujú trvalé on-line pripojenie na to, aby ste hrali vyjebanú hru v singel móde. Jebať ich aj za to, že ochotne zaplatia 250 USD za hodinu dabingu profesionálnemu hercovi, ale kmeňovým zamestancom nedajú ani korunu navyše. Jebať vývojarov, že to majú celé u kokota. Jebať ich aj za nový náter na starej hre následne predávanej za plnú cenu. Jebať ich, že to robia každoročne aspoň 15 rokov v rade ako dobre nastavený metronóm. Jebať ich za to, že odmietajú sebemenšie riziko.

Jebať veľkých vydavateľov, že nútia vývojarov robiť vyššie uvedené. Jebať ich za príšerný marketing, že im vstupujú do tvorivého procesu, ničia skvelé napádu a trvajú na ročnej recyklácii tej istej hry. Jebať ich, že nechcú od Crytek UK ďalší diel TimeSplitters. Jebať ich za 60 dolárové hry, ktoré prídu o polovicu svojej ceny už pri východe z predajne. Jebať ich za drzú trúfalosť, s ktorou sa snažia zlikvidovať second hand biznis s už "jazdenými" hrami. Jebať vydavateľov za to, že kúpia herného vývojára, zneužijú ho ako šlapku v brne, potom ich rošlapú do sračiek, lebo ich hra nie je tak úspešná ako každý čakal. Jebať ich za to, že vydoja z hernej značky to prvé aj posledné, presýtia trh a potom sa tvária šokovane, keď ich hry už hráči nechcú kupovať.

Jebať herných pisálkov, že otvorene ignorujú tieto špinavé postupy. Jebať herné sajty, blogy a časáky, tak odovzdane závislé na prachoch za reklamu, na almužne, a kosti im hodenej, že sa neodvážia proti vydavateľom povedať jedine krivé slovo. Jebať ich za to, že urobia čokoľvek, ak im to zvýši sledovanosť a počet kliknutí na web stránku. Jebať herných pisálkov, čo sa považujú za skutočných novinárov. Jebať kritické recenzie, čo považujú známku 7/10 za adekvátnu príšerne priemernej hry. Jebať písalkov za lyrické opisy hry, len aby na záver prilepili označenie - sklamanie roka. Jebať ich za infantilné vykrikovanie a kvikot buzíkov, vždy keď ich berie kamera. Jebať pisálkov, za to, že mali kontrolovať a kritizovať celú tu mašinériu a nie stať sa jej otrocky poníženou súčasťou.

Jebať hráčov. Jebať ich, že hlasne nadávajú na všetky tieto sračky, ale nič proti tomu nerobia. Jebať ich, za to, že sa sťažujú na DRM ochranu aby vzápätí kúpili ďalšiu podobnú hru. Jebať hráčov, že sa tvária, že im to naozaj všetko vadí, a potom hlasujú peňaženkou v prospech tých srašiek, a nie proti nim. Jebať hráčov, že nepožadujú viac a lepšie. Jebať ich za to, že si to ani nezaslúžia.

Jebať mňa, za to, že som si myslel, že si to zaslúžia. Jebať aj moju naivitu, lebo si myslím, že ešte niekomu inému na týchto veciach naozaj záleží. Jebať ma, že o tom vôbec píšem, za všetok čas a peniaze, ktoré som vložil do gamebizu a za to, že som si myslel, že by sa to mohlo, že sa to snáď časom nejako zlepší. Jebať videohry."

Zúfalý výkrik umučenej duše som si požičal zo stránky uvedenej v názve článku. Už dávno nie som dosť naivný na to, aby som písal podobne "odvážne a pravdivé veci". Pred 15 rokmi nepochybne áno, ale dnes - presne naopak. Považujem to celé za ľudskú prirodzenosť, ktorá verne kopíruje zákony fyziky. Guľáš v kotliku. Gamebiz stále v plienkach, je to iba také vírenie v bazéniku pre deti. Skutočnosti žraloci ešte neprišli, zaujímave to začne byť tak o päť rokov a čakajú nás ukrutné časy asi ako čínske deti v Apple továrni na mobily. Faktom je, že sme obklopení ľahostajnosťou, apatiou, tuposťou alebo krvilačným kapitalizmom, anti-altruizmom až mizantropiou. Všetko to ľudské bahno si našlo pochopiteľne cestičku aj medzi nás. A nečudujte sa. Satan a jeho tajomník- Nintendo a MS sa tvária ako svetlo sveta, spasitelia, vizionári, diktujú tempo a trendy. No a vo výbehu pre svine - nie je možné sa neušpiniť. Držte sa teda SONY, obujte si gumáky a chráňte si svoje ideály a čistotu. Spasení budú ti čo uverili. Sme to my čo stojíme na tej správnej strane.