19. 6. 2012

Komentované herné správy - 19.6.12

"Playstation 4 - malý krok pre človeka, ale veľký skok pre ľudstvo." Nedávo to vôbec žiaden zmysel. Pri PS3ke /CELL, BD, HDD/ majú všetci vývojári k dispozícii jasne výkonnejší stroj oproti RROD bill šmejdu. Srdečne na to serú. Jediný kto PS3 jakž takž využíva sú first-second parties, pretože však nemajú dosť prachov, nemôžu sa pustiť do tak gigantických projektov ako GTA5 alebo Assassin 3 /budget 50M+ USD, stovky ľudí v tíme/. Valve dokonca tak otrocky sleduje líniu neuraziť Microsoft, že odmietlo oficiálne podporiť MOVE ovládač pre Portal 2 v deň začatia predaja. Nedaj boh aby sa PS3 verzia tej sračky predávala lepšie. Bohužiaľ teda nemá žiaden zmysel pri PS4 napínať svaly. Naughty Dog alebo Polyphony čo Guerrilla Games nemôžu predať svoju hru na PC, xcrape, tabletoch, či Urinale - zákonite teda zarobia zlomok toho čo veľkí third parties a tí prostou hrubou silou /za prachy si kúpiš akýkoľvek talent, pracovnú silu, nástroj/ tento mini súboj poľahky vyhrajú. Tieto vyhlásenia SONY beriem iba ako klamlivú hru s cieľom trochu pomotať Microsoft. Ani to však nedáva, žiaden zmysel, lebo už asi rok neberú MS zmrdi SONY ako hlavnú konkurenciu /pozerajú sa skôr smerom na dvojku Apple a Google/ a podľa údajne uniklého dokumentu cca z roku 2010 plánujú dať na trh ďalší šmejd za 299 USD vrátane Kinedryl v2.0 plus hárdvér súčasného xcrapu /48xALU na 500mhz, triple core CPU na 3.2Ghz/ v jednej bedni na vianoce 2013 !! Spravodajské hry, o nič iné tu pravdepodobne nejde, lebo v tom istom dokumente hovoria o PS4 ako o tej jasne drahšej, dokonca s konkrétnou cenou.

"Japonsko - herná zlatá baňa." Pre mnohých z vás iste veľké prekvapenie. Svojho času sa hovorilo - "ak chceš vyhrať celý svet, potrebuješ bodovať v japonsku". A pokiaľ možno na prvom mieste. Počas tejto generácie však došlo ku útlmu záujmu japoncov o klasické konzoly. Billšmejd je tam už štandardne nepredajný. Wee nie je konzola. PS3 tam síce dnes je jasná jednička, ale k sláve starej PS2 to má ešte ďaleko. Napriek tomu však japonsko v tom odkaze na začiatku dokazuje celkom jasne následovné - "herný" zisk na hlavu je tam najvyšší na svete /zámerne ignorujem vyšinutých korejských psychopatov, kde akurát zakázali obchodovanie s virtuálnymi predmetmi, lebo sa im to celé vymyká z rúk, blbečkov z blizzfucku to asi nepoteší/. Nie náhodou je na druhom mieste ďalší ostrovný zkrachovanec v morálnom úpadku, zasratý Albion. A na treťom konzumné prasce z Ameriky. Mimochodom v Japonsku proste prešaltovali z konzol na handheldy a ine mobilné "heldy" a biznis sa točí ďalej. Preto SONY len tak skoro PSP nezareže a bude sa tam snažiť natlačiť aj PSV. Pri nej však ešte nemôže ísť s cenou dole, tým pádom sa toho málo predáva, tým pádom ten poslabší záujem vývojárov a teda málo hier. PSV sa však postaví na nohy skôr ako PSP, v tom som si úplne istý. Škoda tej dumpingovej ceny 3Ds s jeho hnusným lowres nažltlým displayom - čo ale nie je výrobná chyba, kdeže.



túto záhadu odhalíte bez streľby, výbušných sudov a zbierania lekárničiek

"Adventure games - najväčšie dobrodružstvo vášho života." Navrhujem následovné : v rámci zachovania duševného zdravia a povinného minima ročnej dávky duševnej "hernej" hygieny - prejsť každý kvartál aspoň jednu point and click adventúru /hoc aj s návodom, ale nie hneď pri prvom zákyse/. Klasické alebo super čerstvé adventúrky, na ktoré vás smerujem úvodným odkazom. V mori dnešných primitívnych, hysterických TPS/FPS sračiek vaša duša a herný siedmy zmysel hrubne, stráca citlivosť, náhľad, odstup, schopnosť objektívne hodnotiť herný svet okolo seba. Ste iba hovädo, ktoré Activision alebo iný kapitalista niekoľko krát do roka dobre podojí. Navštevujte viac stránku adventure games a menej n4g.com, adventúry sú dnes, paradoxne, to čo hodnotnejšie knihy pri paperback komixoch. Žite príbehom, postavami , dialógmi a prostredím v pokojnom tempe, nie chaotickým hľadaním najbližšieho úkrytu a rátaním zostávajúcich nábojov.