2. 1. 2012

Ferzan Kanat Aygen

Turek ako repa, rok výroby 1982. Štastné detstvo, kopa domácich zvierat. Doma, nie v stajni. Po roku vzdal štúdium na stavebného inžiniera. Chlapec rýchlo pochopil, že išlo o omyl. Zmenil špecializáciu. Nasledujúce štyri roky šprtal odbor masmediálnej komunikácie. Vyznamenaný žiak. V druhom ročníku skúsil rozbehnúť internetový biznis s metal hudbou /heavy, death, trash/. Fiasko, žiaden záujem, prerobil tisíce dolárov. Povinná vojenská šlužba - päť mesiacov svinsky strateného času. Vyhral štipendium vo švédsku. Marketing. Strávil tam rok, z krajiny bol nadšený, kočky z neho však nie. Švédsko = Rivendell, Turecko = Mordor. Pokus o prienik do filmového showbiznisu. Útok na post asistenta DOPa /Director of Photography/. Neúspešný. Prvým, druhým a tretím asistentom /nosič kafe/ sa stávajú iba najbližší príbuzný.

Svet však musí vidieť jeho vynimočné schopnosti. Zakladá firma číslo dve zameranú na špeciálne vizuálne efekty. Nech vidia jeho showreel a padnú na kolená. Práce na ňom by mali byť hotové do 6-8 mesiacov. O dva roky /heh/ práce na ňom dokončil spolu so zvládnutím príslušného softvéru. Ľudia padli na kolená. Pokus o prerazenie vo sfére komerčných reklám opäť neúspešný. Banda čúrákov, ktorá sa snaží s každým vyjebať a chce od neho prácu zadarmo. Zabalil to, odsťahoval sa z prenajatého bytu. Rozbil tábor v letnom dome svojich rodičov, s novou firmou Vivec Entertainment začal pracovať na indie horror hre Shadow of a Soul /PC, MAC, PS3/.



"I hope this too doesn’t turn into another gigantic clusterfuck." - Ferzan

Informácie som čerpal z jeho blogu a odporúčam si ho preletieť celý. Založil ho ešte len pred dvoma mesiacmi a pretože sa rozhodol hru dokončiť ku 24.10.2012 /heh, PS3 až na začiatku roku 2013, taký je plán/. Tak to môžte čítať ako napínavý odpočet /ešte 267 dní a podobne/. Blog dobre ukazuje jeho čistú dušu, občas kreatitívne deformovaný bujnou fantáziou a čírym šialenstvom. Holt mladý sa chce v živote presadiť a nenaplnené ambície sú horšie ako odvar z blenu /jed/. Okrem iného má perzskú mačku s menom Bonbón. Chčije všade. Mačka.

O hre. Shadow Of A Soul /SoS/ sa plánuje ako trilógia. Survival horor z pohľadu prvej osoby. Niečo podobné ako iná indie hitovka Amnesia: The Dark Descent, ktorá mňa osobne unudila k smrti už po prvej polhodine - príšerne neohrabaným a nezmyselným herným designom. SoS má vo svojej prvej kapitole ponúknuť až 12-16 hodín hrateľnosti. Venovať sa bude strašnému osudu zlodejíčka Jacka /priemyselná špionáž a krádeže ™/, ktorý na výprave za slávou a bohatstvom vojde do zlého baráku. A ten ho zjavne len tak zadarmo nemieni pustiť von. A až sa odtiaľ možno dostane, ostanú mu jazvy na duchu aj tele. Za 15 USD si už dnes môžte preobjednať STEAM PC verziu gamesy a ušetríte tak 20% ceny.

Updejt> Intervijú /z 29.12.2011/ s tvorcom hry. Dozviete sa, že počas riešenia puzzlátok hra nestojí a zlo nespí. Ako vo vás chce posilniť pocit neznesiteľnej paranoje a ohrozenia. Prípadne akú dieru na trhu chce vlastne zo svojou hrou zaplniť.