1. 5. 2008

Trafalgar story

Bublina menom GTA 4 praskla, čas pobrať sa ďalej. Cesta je široká, pieseň na perách a vojenským krokom pochodujeme na Londýn. Tam sa totiž nachádza najväčšie európske interné štúdio pod krídlami SCEE /Sony Computer Entertainment Europe/. Vedzte totiž, že zatiaľ čo MS tlačí prachy do third party tímov /R*/, SONY ich dáva vlastným luďom. London Studio maká na hrách pre Playstation značku od svojho vzniku v 1993. Pre PSone urobilo dodnes parádne autíčka Porsche Challenge, mnoho ľudí stále ľutuje, že táto hra nemá pokračovanie. Majú na triku aj výborne hrateľný fucík This Is Football - Psone tám ukázalo aj parádnu animáciu panduľákov. NA PS2 stoja medzi inými aj za projektom EYE TOY kinetic, ktorý nintendo bohapusto okopírovalo, a dnes to propaguje ako jediný pravý "next gen" koncept. Na PS2 to bola iba obyčajná hra. Na Wii - revolučný next gen. Na PS2 hra. Na Wii - revolučný next gen. Marketing účinný na všetko s IQ pod 100, teda 90% populácie. NA PS3 stoja za strašne úspešným karaoke nezmyslom Singstar. Malá odbočka, nový design Playstation Store je inšpirovaný práve ich Singstar Store. Majú proste ruky vo všetkom. Toto bol predžutý úvod, aby sme pochopili, prečo v GTA4 nie sú bicykle a po vyskočení z koptéry sa padák neotvorí. Kauzálne súvislosti. A tri londýnske projekty pre PS3.



Dnes ich 225 zamestancov pracuje na širokom PS3 fronte. Napríklad napomáhajú pri prácach na LittleBigPlanet a Killzone 2 !! Ide o súčasť premyslenej stragérie a veľmi úzkej kooperácie medzi jednotlívými internými tímami. Všetci už vieme, že GT5 použije časť asetov pre londýnsku trať práve z ich hry Getaway 3. Predchádzajúce diely tejto akcie však boli pritažlivé asi ako gule starého gibona. O technickú stránku nemám sebemenšie obavy. Edge technológia pre uľahčenie vývoja hier bola ukázaná práve na Getaway "hre". Stovky animovaných postáv, áut, kvalitný antialiasing, HDR - žiaden problém. Na samotnú funkčnosť akcie a kvalitu herných mechanizmov si ešte musíme počkať. A to nie skôr kým nedokončia Eight Days. Hybrid "road movie" štýlu a 3rd person akcie, s dynamickou dennou dobou /v závislosti od tej vašej !!/. S adreanalínovým spádom. Údajne značne nekonvenčnou nelinearitou riešenia herných situácii. Predstavte si, že hrajete Resi4, časť kde robíte bodygarda tej šlapke. Ak zakráka, je koniec misie. Hre Eight Days by to vadiť nemalo, má náhradné riešenie vo vetvení príbehu, a idete ďalej. Uvidíme až uveríme, ako sa hovorí. Inak úplne posledné video, nereprezentované na verejnosti, ukazuje vašich borcov ako niekde v púšti kupujú zbrane od dílera. Ten si po ich zaprášenom odchode priloži zbraň k hlave. A .. koniec trailera ponorený do tmy.



Tajomstvo, záhada. Vo finálnej fáze na tom bude makať 120 ľudí. Tretí veľký hit má byť následník EYE TOY hier pre PS2. Informácie sú strohé, mumlá sa o skutočne interaktívnych hrách s priestorom a virtuálnym prostredím. Po youtube sa potulujú desiatky video ukážok možností novej značne vylepšenej EYE PS3 kamerky. Výkonu je dosť. A neskutočne sa tešia na HOME, ktorí chcú doslova znásilniť do útulnej socialne komunitnej podoby. Nezabudnite - HOME SDK umožnuje iným tímom vytvárať si vlastne HOME bunky. Killzone svet, LittleBigplanet svet. Getaway svet. Kapišto.