3. 5. 2008

Vojak sa stará, vojak má

Ring. Špičkové procesory dnešnej doby /vrátane CELLu/, rozdielna filozofia architektúry. Súper. Aplikácia, ktorá svojimi komplexnými výpočtami, brutálnym zaťažením pamäťoveho systému, zničí každý mikroprocesor. Termodynamický chaos elektricky vodivých materiálov.

Intel Itanium 2, in-order single core CPU, slabinou je FSP /front side bus/ iba na 200Mhz, teda relatívne slabšia pamäťová priepustnosť, spotreba 500 wattov. AMD X2 Dual core Opteron, out-of-order, vyladený integrovaný pamäťový radič v CPU, spotreba 300 wattov. Intel Clovertown, out-of-order, dva dvojjadrové Xeony, vyššia pracovná frekvencia, rýchlejšia FPS, lepšia pamäťová priepustnosť, spotreba, spotreba 330 wattov. SUN Niagara 2, 8 jadrové monštrum, excelentná pamäťová priepustnosť, spotreba 450 wattov, výborná škálovateľnosť. CELL, in-order, heterogénna architektúra, 8+1 jadier, testovaná bude konfigurácia s dvoma CELLmi, Blade server, skvelá priepustnosť do lokálnej SPE pamäte aj do UMA XDR, spotreba 285 wattov. Verte mi, hanbim sa za to čo tu teraz píšem. Toto je hanebne stručná charakteristika, ktorá ignoruje počet spracovaných inštrukcii, manažment TLB, kešiek, atď atď.



Ftip je v tom, že vám tu nechcem ukázať aký je CELL enormne výkonný, s báječnou architektúrou, ako bonus - nizka cena a spotreba. Inak in-order je "zastaralý" proces spracovania dát, síce lacný, ale ide o technológiu "prekonanú" a menej "výkonnú". Tie úvodzovky sú tam preto, lebo CPU v PS3ke aj XBOXe je práve tohto typu. Hlavne z dôvodu ceny a jednoduchosti čipu, to však neznamená, že tí čo ich navrhali žerú seno, a nevedeli do čoho idú.

Pointa je v tom, že kompilácia tejto aplikácie na štandardné CPU prebehla bez väčších problém. Pri CELL však museli použiť ručne optimalizovaný kód. Výsledok je zjavný. CELL rozdrvil konkurenciu ako vši. Ak teda chlapi z Naughty Dog, alebo Insomniac games tvrdia, že "každý" spôsob programovania je rovnako dobrý, ale ručne ladený kód je najlepší, vedia čo hovoria. Preto ma nasierajú odfláknuté porty z XBOXu na PS3. Bohužiaľ, hru ktorá vyťaží PS3 na 80%, na XBOXe nespustíte ani v "renderovacom" móde. A to by multiplatformové firmy ako EA, alebo kurvičky z CAPCOMu - neuniesli. A preto ide karavána stále tempom najpomalšej billovej ťavy.

Inak v grafe máte výsledok ako Blade servera /2xCELL/, tak aj výkon jednéhu CELLu /aka PS3/. To je ten tretí zľava.