20. 5. 2008

Billovi sa klepe brada

Poraziť nepriateľa, hnať ho pred sebou a počúvať nárek jeho žien /hádajte kto túto vetu zabrechal/. Presne o to sa pokusil Microsoft dohodou s Take Two. To Tvrdí David Reeves, šéf európskej hernej divízie firmy SONY. Celou pointou tých vyhodených 50 melónov za dodatočný herný obsah pre GTA4, bolo poškodiť SONY tým, že presvedčia hračov, aby preferovali XBOX verziu pred tou na PS3ke. Zašlo to až do tak ďaleko, že ešte počas vývoja hry Bill odmietol návrh na povinné použitie hardisku so zjavným úmyslom propagovať neskôr XBOX ARCADE /bez HDD/ ako najlacnejšiu a najvhodnejšiu alternatívu pre jej beh. GTA4 sa týmto oficiálne stala kilometer vysokým pamätníkom do diaľky ukazujúcim arogantnú nenažranosť Billovej firmy a idiotsky slaboduché ambície celého Microsoftu. Plus jednu tragicky zmršenú hru.

Joe hovorí, že celý tento podnik jaksi taksi microsoftu nevyšiel. Predpokladal som, že GTA4 /alebo PS3 bundle s touto hrou/ vyburcuje lojálných majiteľov PS2 ku prechodu na PS3, čo sa aj stalo. Nárast predaja PS3 bol razantný, a dnes vo všetkých svetových teritóriach s jasnou prevahou poráža XBOX. Pri analýze "attach ratio" - počtu predaných kopií hry ku existujúcim kusom hárdveru, jasne vyplýva, že na PS3 sa GTA4 vedie oveľa lepšie. V európe dokonca s obrovskou prevahou. Pri porovnateľných množstvách konzol /cca 6M na oboch stranách/ sa GTA4 predalo na PS3ke o cca 300 tisíc kusov viac !! David Reeves dokonca medzi riadkami naznačuje istú možnosť dodatočného obsahu aj pre PS3. Ja sa však skôr pýtam, aký bude ďalší osud tejto série, keď už v tejto úbohej "PS2" podobe narazila GTA4 tvrdo na limity architektúry XBOXu ? Čo opakovane a nekompromisne potvrdil aj šéf Rockstaru, Sam hauser.

Celosvetový rebríček predaja herného hárdvéru za týždeň končiaci dňom - 2.5.2008, alebo efekt GTA4 :

PS3 - 353,186 (+79%) ... 12,368,232
X360 - 265,812 (+65%) ... 18,720,841