28. 5. 2008

flOw-flower-flood ??

"Máme kontrakt zo SONY na tri PS3 exkluzívne hry" - Jenova Chen z thatgamecompany. Duša tejto spoločnosti. Týchto chlapcov sledujem už dlhšiu dobu. Už od ich prvého nekonvenčného kúska - CLOUD. Viď aj môj starší minireport, aby som sa stále neopakoval. So SONY teda majú skutočne špeciálny vzťah, ktorý trvá dodnes. "Chápu čo robíme, a dokážu to oceniť. SONY má s nami spoločný záujem o umelecky vedené hry. Štýl, ktorý je namierený na dospelejších hráčov. My sa totiž snažíme robiť hry pre tých odrastenejších, ktorí očakávajú trochu viac ako tradičnú akciu." Pre gamasutra.com toho narozprával ešte omnoho viac, tak vám to prežujem, Jenova je totiž snílek a v krátkych vetách sa zásadne nevyjadruje.
  • Sú maličkou firmou, na flOW pracovalo iba 5 ľudí, na flower už osem, boli by samozrejme radi, keby prosperovali a rástli, ale už teraz majú trochu problém s organizáciou, keď niekto bez práce iba tak lelkuje a znižuje morálku tímu. Na druhej strane to ma isté "výhody". Majú iba jedného grafika, jedného hudobníka, takže hry si držia svoj koherentný štýl.
  • SONY malo veľký záujem o port hry flOw na PSP, ale vidiac, že majú dosť práce s flower, ponúkli im borcov zo SuperVillain Studios /dnes robia pre PSP aj port hry Dungeon Siege: Throne of Agony/, aby to odmakali za nich. Nemáme však rátať s možnostou zahrať si na PSP aj ich druhú hru pre PS3, flower. PSP by to v žiadnom prípade výkono nezvládla.
  • Pri flOw totiž použili iba malý zlomok výkonu CELL, vlastne sa kódu pre SPE jednotky ani nedotkli, berú preto projekt flower ako ich prvú skutočne veľkú vec pre PS3. Tentokrát chcú tu "údajnú" super silu PS3ky pekne ukázať. Možno sa im budú skusení profesionálni kodéri, že to nedokážu na 100%, ale v poslednej-tretej hre si technicky trúfajú na ešte viac.
  • Radi by produkovali hry rýchlosťou jedna za rok, ale zistili, že je to len pri trochu väčšom projekte de fakto nemožné, mesiace preprodukčnej fázy, desiatky prototypov, ladenie jednotlivých myšlienok do hrateľnej podoby, počas vývoja ich napadne veľa nových napádov, niektoré su technicky realizovateľné, druhé nie. Zistiť to však chce svoj čas. Flower by preto mohli stihnúť už v tomto roku, alebo až na jar 2009.
  • A čo klasické hry - Jenova-san s úsmevom hovorí, že mohol isť napríklad do Blizzardu, dostal by ďaleko väčší plat, pevné miesto. Dôvod, prečo vlastne založil svoju firmu je, aby aj ten špeciálny typ hier, ktoré sa snažia robiť, dostal svoju šancu. V prípade flower pôjde o ovládanie vašich emócii, predstavivosti, snovej kreativity. Starcraft 2 je proste iné kafe. EA nepresvedčite aby sa s vami o niečom podobnom vôbec bavila, preto si ústretovosť SONY tak cenia.
  • Cloud bol o detskom sne a oblohe, flOw relaxačne o "ekosystéme" oceánu. S hrou flower však chcú osloviť ďaleko širšie spektrum ľudí. Slnko, kvety, matka príroda, vietor.


Nech hľadám ako chcem, nedokážem vám presne povedať o čo vlastne pri hre flower pôjde. Pri pohľade na ten trailer, a ich portólio som presvedčený, že sa dočkáme priam zen-budhistickej meditačnej parády. Slnko vyženie kvety na lúke, mesiac zatvorí ich okvetné lupienky, vietor ich rozfúka. Vy ako božská bytosť. Mňamky.