22. 5. 2008

Pokrok .. kde ??

Zhnusenie nad GTA4 sa snažim prekonať vŕtaním sa v hernom archíve klasických veľkých automatov. Hľadám niečo aspoň 10 rokov staré s nabúšenými exteriérmi, divokou prírodou, kilometer vysokým vodopádom s dúhou a nadupanými mestami. A nejaký ten padák po opustení lietadla. Zdá sa vám to nemožné ? Rýchlo sa opravte, vybral som klasickú arkádu Wing War, ktorá by sa dnes pri pohľade na spackané dielo R* chytala za brucho. Beží na legendárnom železe SEGA MODEL 1. Liberty City aj so Sochou slobody. A písal sa rok 1994 !!



Sega na rovnakom hárdvéri rozbehala aj prvý diel kultovej série Virtua Figter. Pre porovnanie, o rok neskôr ako Wing War prišlo Apogee s niečím podobným, len "trošku" technicky inferiornejším. Veľmi známa hra Terminal Velocity, pre tzv. hires rozlíšenie /klasicky 640x480/ bol Pentium procesor vysoko odporúčaný. Črevá SEGA MODEL 1 a parametre hry vyzerajú asi takto :

CPU : 32bits RISC NEC V60 uPD-70616 @ 16 MHz /2.5 MIPS/
Graphics Co-Processor : Fujitsu TGP MB86233 FPU 32bits /16M flops /

Geometry : 180,000 polygons/sec, 540,000 vectors/sec
Rendering : 1,200,000 pixels/sec

496x384 na 60 fps

Slušne vám hovorím, že PS3 je asi 1000+ krát výkonnejšia. Ak by R* chcel rozbehať GTA4 na úplne stabilných 60 fps, asi by skončil na grafike ako ten Wing War pred 14 rokmi. Interakcia je dtto bezo zmeny, veď v GTA4 zvalim iba ten semafór. Wing War bolo možné zabudovať aj do 360 stupňov otáčajúcej sa gyrokabíny R360 reagujúcej na pohyb knipla. Ak to teda váš žalúdok zniesol.