13. 4. 2008

Pekelná diera

V moskve nájdete jeden z najväčších systémov podzemnej mestskej hromadnej dopravy na svete. Metro, tiež ideálny protiatómový kryt. Dmitrij Gluchovskij ako rozhľadený spisovateľ určite pozná kultovú televíznu sériu stanice CBS - JERICHO. Život v amerike po atómovom útoku. Druhé s tretím, a vznikla scifi kniha Metro 2033. Preživší chudáci v podzemnom svete. Podobne ako v prípade kultovej knihy bratov Strugackých "Piknik u cesty", vznikla hra S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Chernobyl . Aj táto Gluchovského kniha dala vznik hre Metro 2033 -The Last Refuge. Ukrajinskí vývojári. Teraz sledujte pre-alfa trailer.



Zdá sa vám, že vidíte štandardný first person shooter ? Rýchlo vás vyvediem z omylu. Ak totiž tento projekt splní aspoň 1/3 sľubovaného, hladko si pradí s nejakým Bioshockom a podobnými tuneloidnými generickými vyvražďovačkami pre deti. Má totiž ísť o akčne orientovaný horror/survival FPSku s RPG elementami. NPC si budú žiť svojim životom, baviť sa medzi sebou, vykonávať rôzne činnosti a "chodiť do práce", ako v skutočnom meste - nezávisle od vašej aktivity. Ľudia v podzemí sú navyše rozdelení na rôzne frakcie : demokrati, komunisti, totalitári. A ako hlavný hrdina Artem sa teda bude musieť prebiť skrze nedôveru vlastných ku skutočnosti, že ZLO si našlo cestu aj tohto posledného útočiska humanity, a nájsť riešeniu. Cestu do bájneho srdca metra. Posledných 20 rokov nevzlietlo žiadne lietadlo, železnicu žerie hrdza, kopa trosiek, zmutovaných príšer, žiadne televízne vysielanie alebo Marlene Dietrich v rádiu. Ľudstvo definitívne vymiera.



Hra sa bude vo veľkej miere držať zápletiek a deja pôvodnej knihy. Ak preferujete hrubú silu, alebo kradmý pohyb ninju, hra sa vášmu štýlu prispôsobí. Mimochodom za strelivo sa platí. Prečo nevyužiť aj politické intrigy a možnosť ovplyvnia jednotlivých frakcii. Behaviorálna /človeku podobná/ AI nepriateľa má mať úroveň kvalitného ľudského protihrača, aktívne výhľadavanie úkrytov, strategický ústup, združovanie do svoriek, schopnosť vidieť vás v závislosti od svetelných podmienok, citiť váš pach. Engine svojimi parametrami ďaleko predbieha možnosti Unreal nepodarku. Masívne exteriéry, detailné interiéry, model počasia, denný/nočný cyklus, stovky svetelných zdrojov, dynamické tiene, kvantum postefektov. Všetka tá paráda padne z konzol iba na PS3ku, na konci tohto roka.