14. 4. 2008

GT vládne všetkým

Počas GT sleziny v Rakúsku poskytol pre Der Standard /je to nemecky, viem/ Kazunori Yamauchi, šéf Polyphony Digital toto intervijú, určite tam nájdete pár zaujimavých vecí, a minimálne jednu "šokujúcu" :


Q: Koľko hodín práce a nákladov zhltla hra Gran Turismo 5: Prologue ?
KY: Pracovalo na tom 120 ľudí, po dobu 4 rokoch. Nemôžem hovoriť o veľkosti budgetu, ale bol 50 krát vyšší ako pri GT1ke.

Q: A koľko práce bude treba investovať do GT5P než sa objaví GT5 ?
KY: Nie som si istý, kedy to vlastne bude, ale určite nie skôr ako na konci roku 2009. Dovtedy ešte do GT5P vložíme mnoho nášho úsilia.

Q: Ktoré autá budú do GT5P ešte pridané ?
KY: Bude tam niekoľko súčasných modelov, a niekoľko skutočne starých áaut, napriklad aj od ferrari.

Q: Ako dlho vám trvá digitalizácia jedného auta ?
KY: Potrebujeme 180 dní na jedno auto. V časoch GT2 to bol jeden deň.

Q: Ktoré online funkcie budú ešete pridané?
KY: Na jeseň chystáme veľký updejt, možnosť vytvárania komunít, lobby, kluby. GT5P sa bude s časom viac a viac vyvíjať.

Q: Ďalšie online nápady ?
KY: Platforma GT5P by mala priviesť hráča bližšie ku výrobcom áut a naopak, oni tu môžu predstavovať svoje nové modely.

Q: Kedy uvidíme model poškodia áut :
KY: Pravdepodobne v jeseni tohto roka.

Q: S čím sa potýkate počas vývoja tejto feature ?
KY: Chceme aby model poškodenia áut dosiahol úroveň kvality - "Gran Turismo". Musí to byť neporovnateľné lepšie v porovnaní s inými hrami. Poškodenie bude nielen viditeľné, tiež ovplyvní jazdné charakteristiky auta.

Q: Používate dáta z crashtestov ?
KY: Áno, aj tie, ale nemôžem o tom hovoriť.

Q: Čo od implementácie modelu poškodenia čakáte ?
KY: To, že európski jazdci budú jazdiť čestnejšie, smiech.

Q: Zmeny počasia v hre ?
KY: Jeden po druhom. Model poškodenia je prvý na rade.

Q: Budú sa dať v Prológu opäť zakúpiť ojazdené autá ?
KY: Dnes to neplánujeme, ale v budúcnosti to je možné.

Q: Dostaná tí čo si kúpili GT5P nejakú zľavu pri kúpe GT5 ?
KY: Teraz o tom nemôžem hovoriť, ale samozrejme peniaze a autá záskané v GT5P sa budú dať použiť v GT5.

Q: Čo tak preteky F1 série, a motorky v rámci GT5 ?
KY: Veľmi radi by sme tam F1 preteky mali, ale nič špecifické vám teraz nepoviem. To isté sa týka aj motoriek.

Q: Rakúsko bude mať zachvíľu nový pretekársky okruh, je nejakuá šanca, že ho v GT5 uvidíme ?
KY: Po pravde o tom teraz počujem po prvýkrát, ale pozrieme sa na to.

Q: Šanca, že GT sériu uvidíme na inej platforme ?
KY: Nepravdepodobné, aby GT skončilo na inej konzole. Možno však príde na PC, na čínskom trhu by sme takto mohli preraziť.

Q: Akým smerom sa podľa vás bude vývoj závodnych hier uberať. Viac arkádovejšie, ale simulačne ?
KY: Šoférovanie skutočných áut je zábavné, takže viac realizmu v hrách im iba pomôže.

Q: Viete si predstaviť vývoj hier v PD mimo žáner pretekárských simulácií ?
KY: Tá možnosť tu je. Teraz však všetkých 120 zamestnancov pracuje na ďalšom GTčku. Mám však sen pracovať na RPG o kvalitách GT série.


Pozdravujem teraz všetkých PS3 haters, ktorí v bezmocnej frustrácii považovali GT5P za najdrahšie "demo" v hernej histórii. Je jasné, že veci môžete robiť iba dvoma spôsobmi ZLE a GT.