7. 4. 2008

Kráľ zomrel, nech žije kráľ

Chcete skutočne dobré hry, a ktoré navyše "idú s dobou" ? Potrebujete toto: kvalitný hárdvér-výkonné SDK-skutočne dobrý engine-hafo podporných middleware-kreativitu-kóderskú zručnosť. Ak teda nechcete žit v minulosti, a živiť sa zvyškami zdochlín ako to robí nintendo. Dnes napíšem niečo o obdivovanom Cryteku, a jeho CryEngine2. Ich obchodnou značkou je, že ešte žiadnu dobrú hru neurobili, ale so svojim enginom dajú šancu iným, ktorí to dokážu lepšie. Okolo ich hry Crysis sa toho nakecalo veľa /moj názor jedným slovom : úbohosť/. A najviac špekulácii bolo ohľadom schopností konzol PS3 a XBOX 360 "utiahnúť" túto hru. Môj názor poznáte, bol som presvedčený, že pre PS3 by to bola malina. Neskôr sa dokonca špičkový kóder z Ninja Theory "nAo" vyjadril, že "nevidí na celej hre Crysis nič, čo by PS3 hravo nezvládla". No, a skutočná pravda podľa čerstvých informáci je takáto:
  • cryengine 2 je veľmi starostlivo optimalizovaný s prihliadnutím na špecifiká oboch platforiem - PS3, XBOX 360
  • výkon CPU a GPU nebol veľkým problémom, veľkosť pamäte - áno, absencia hardisku /XBOX CORE/ jednoznačne áno, to všetko sa podpísalo na kvalitách portu pre jednotlivé platformy
  • konverzia nášho modulu zodpovedného za rendering a fyziku prebehla prekvapujúco dobre, o čom sme na začiatku mali isté pochybnosti, väčšie ťažkosti sme mali s AI systémom vzhľadom na pamäťové limity
  • vizuálne sa vysledok na konzolách rovná nastaveniu grafiky na úroveň PC detailov : HIGH !!!
  • PS3 port bol náročnejší na konverziu, ale v závere aj s najlepšími výsledkami, ďalšie PS3 hry na našom engine sa budú technickou kvalitou jasne odlisovať od konkurencie

Takže, ako je videť, PS3 je najlepšou konzoláckou platformou pre CryEngine2 /HDD v každej PS3ke, obrovský výkon CELL procesoru je veľkým plus/. PS3 hravo zvládne Crysis na tzv. HIGH detaily. A čo je najdoležitejšie - dávame zbohom Unreal 3.0 šmejdu, ktorý zklamal na celej čiare. A pripomínam, sme stále iba na začiatku toho čo PS3 naozaj dokáže.

Update> Drobná pikoška. Známy Torque Game Engine ukazuje ako zvládne Gears of War akciu. Ide o lacnú, garážovú, "indie platformu pre chudobného muža". Unreal .. NAČO ??? Inak TGE zvládne aj obrovské exteriéry o veľkosti 64 kilometrových štvorákov bez ztraty kytičky. Narozdiel od toho fiaska, ktoré v Mass defekte predvádza Unreal engine.