5. 4. 2008

Maslo na hlave

Ako vieme, a ja to už asi druhý rok opakujem, dnešná xbox platforma zásadným spôsobom ovplynila úroveň multiplatformových hier. Vzhľadom na jej nedostatočný výkon, úložnú kapacita a neprítomnosť hardisku sú všetci vývojarí nútení hry degradovať na úroveň, ktorú zvládne aj najpomalší v rade - to jest XBOX CORE alias XBOX ARCADE alias Xcrap. Je smutné, že aj hry ako GTA4 sa tomu musia podvoliť. Kvalitou textúr, množstvom animácie, počtom objektov na ploche, veľkosťou mapy, oklieštením mnohých funkcií. Všetok ten pravý next gen obsah v epickom rozsahu, na ktorý proste Billova krabička nemá. Takže sa musíme uspokojiť s PS2 datadiskom v nepatrne lepšej grafike. Stále hovorím o GTA4ke.

Ak chodíte na n4g.com pravidelne, určite ste včera narazilo na článok : prvé GTA4 previjú. Museli ste však byť rýchlí. Právnici z R* to do hodiny zlikvidovali aj s odpálením sajty, z ktorej ten článok prišiel. Čo take strašné tam ten chudák napísal ? Uvediem vás vetou priamo od Take-Two : "Obe verzie pre PS3 aj XBOX 360 budú graficky takmer identické, ale PS3 bude mať navrch v niektorých oblastiach." A práve o tom bol to zcenzúrované previjú. O zjavných rozdieloch v grafike, ale o ňu predsa nikdy nejde, tak čo ten stres, he he.

  • PS3 má realistickejšie podanie farieb, skrze HDMI aj so skvelou saturáciou. XBOX ma kopu prepáleného bloom efektu, z ktorého sa rehotali aj na sarcasticgamer.com, kde to opisovali ako príčinu vašej prvej smrti, skôr než ste hru vôbec začali hrať. Po vystúpení z kontajnera ste oslepený, vidíte oprd a zrazí vás prvá mešiačka na betón. Hyperbola.
  • Textúry sú v oboch verziach rovnako ostré, XBOX verzia ma však zjavne komixovejší vzhľad.
  • PS3 verzia má na ploche viac vehiklov a ľudí. XBOX ich má menej.
  • PS3 má lepší antialiasing a stabilnejší framerate. XBOX viac tearingu, dropoutov, pop-ups a jaggies. V doslovnom preklade : je to zubaté, doskakuje to, epileptické výpadky v stabilite snímkovania.
  • V mulťáku je na PS3ke prítomná možnosť split screenu. Na xboxe .. nie. Nezvládne to, alebo čo si za 50 miliónov dolárov zabudol Bill kúpiť.
Ale berte to s rezervou. Bola to non-retail verzia, inžinieri z Microsoftu a progiši z Rockstaru na tom ešte popracujú. Tá hrôza ako pri XBOX verzii Oblivionu sa snáď nezopakuje. Ale odporúčam, aby sa XBOX držal hier, na ktoré má. Jednoduché koridorové teen akcie. Ako Gears of War, alebo Bioshock. Myslím to len a len v dobrom.