16. 4. 2008

GOOD FROM FAR, FAR FROM GOOD

Jalové mudrovanie. Neplodné kecy. Pepíkovanie. Poznáte zakladateľa bonusweb.cz ? Ja tiež nie, ale má čerstvo založený blog. Pretlak myšlienok. Inak je už na dôchodku, hernom. Prvý príspevok na tému "papierové herné časáky v prdeli." O deň neskôr hodil kontru sám bonusweb. V ten istý deň nejaký modrák zo skóre reaguje na oba články so svojským komentárom : jeden je povrchný a druhý diletantský. Mimochodom jeho je bezducho arogantný. To však zvyšuje sledovanosť. Osobná skúsenosť. Takže traja češi mlátia cepom slamu, ale zrno z toho nebude. Chlieb nenapečieme, krava sa však nažerie tak, až ju zduje. Joe sa ako pravý vychodňar na to všetko pozerá pragmaticky.

Vydávanie herného papierového časopisu je práca ako každá druhá. Hľadáte cieľovú skupinu, zistíte jej veľkosť, kúpnu silu a záujmy. Tomu sa hovorí marketing, prieskum trhu, nájdi zákaznika a splň jeho túžby. Najskôr však v našich podmienkach musíte prekonať chýbajúce tradície, zvyky, nájsť idiota, ktorý to všetko zaplatí, a nevytuneluje spoločnosť do 2 mesiacov. Váš projekt musí po krátkom rozbehu prinášať udržateľný zisk. Altruizmus do obchodu neťahajte, toto je o darwinovej teórii. To, že dnes prežíva LEVEL a SCORE je efekt horalky, kofoly a tekutého pracieho prostriedku na riady. Jar. Akú cieľovú skupiny by ste pre svoj časopis vybrali ? Puberťákov, ktorí majú hlboko do vrecka ? Skúsených a zbehlých hráčov, ktorí kašlú na cudzie názory. Majiteľov konzol, ultra PC warezákov, čo sú v amoku nad každom stránkou o PS3ke ? Nezabúdajte, slovensko má iba 5 miliónov obyvateľov, a štatistika nepustí, proste tu mesačne vysnívaných 100 tisíc kusov svojho plátku nepredáte. Vlastne ani 15. Teda bankrot.

Minulosťou sú aj 9O roky a nulté číslo čiernobieleho Excalibru. Časy, kde akákoľvek informácia o hrách mala cenu zlata. Rozprávky o úžasnych krajinách plných zlata širených doslova ústným podaním. Je naivné si myslieť, že super aktuálny multimediálne interaktívny "internet" nešlape časopisom po krku. Papierový >mesačník<, blueh !! Žiadna okamžitá spätná vázba od autora, online diskusie a flamewar !! A hej, na priložené demo ti kašlem, aj na tu plnú hru. A na moje 2 kila rýchlo zabudni. Radšej spustim fajrfoxa a píšem: joe ty lenivý hajzel, kedy bude nový článok. Osobne si myslím, že dnes majú informáciu minimálnu cenu, sú totiž všade. Cennejší je analytický pohľad, názor človeka s gigantickým prehľadom, všeználka čo sa vyzná v hernom železe, softe, hodí sa ja znalosť dvoch jazykov. Programovacích. A musí vedieť písať a dať do všetko dokopy. A nedrístať. Srať tie riadky úderne, sarkasticky, rozoštvať dav, vtipne a nech tam nie je veľa šalátu. Osobné pár takých ľudí poznám. Nemajú však čas, a ani by ste ich nedokázali zaplatiť. A to je to jadro pudla. Osobnosti. Autority. Charizma. Plebs sa zhromaždí pod vlajkom a slepo ju následuje. Boj do posledného muža. Ak hráči majú papieráky kupovať /osobne ich beriem ako živoriace dinosaury v mori hladných opíc, joe vsadil na tie opice/ tak aj kvôli exkluzívnym autorom, ktorých nepríčetne zbožnujú a ktorých inde nenájdu. S priemernou redakciou dosiahnete priemerný výsledok, a 50% remitendu. Pre blbších, to je ten rozdiel medzi vytlačeným a predaným. Majte vo večnej pamäti tých vyhodených borcov z gamespotu. Inak už majú vlastný web. A sarančatá pribehli za nimi. Môja desaťminútovka vypršala, žena ide spať.