
Vydávanie herného papierového časopisu je práca ako každá druhá. Hľadáte cieľovú skupinu, zistíte jej veľkosť, kúpnu silu a záujmy. Tomu sa hovorí marketing, prieskum trhu, nájdi zákaznika a splň jeho túžby. Najskôr však v našich podmienkach musíte prekonať chýbajúce tradície, zvyky, nájsť idiota, ktorý to všetko zaplatí, a nevytuneluje spoločnosť do 2 mesiacov. Váš projekt musí po krátkom rozbehu prinášať udržateľný zisk. Altruizmus do obchodu neťahajte, toto je o darwinovej teórii. To, že dnes prežíva LEVEL a SCORE je efekt horalky, kofoly a tekutého pracieho prostriedku na riady. Jar. Akú cieľovú skupiny by ste pre svoj časopis vybrali ? Puberťákov, ktorí majú hlboko do vrecka ? Skúsených a zbehlých hráčov, ktorí kašlú na cudzie názory. Majiteľov konzol, ultra PC warezákov, čo sú v amoku nad každom stránkou o PS3ke ? Nezabúdajte, slovensko má iba 5 miliónov obyvateľov, a štatistika nepustí, proste tu mesačne vysnívaných 100 tisíc kusov svojho plátku nepredáte. Vlastne ani 15. Teda bankrot.
Minulosťou sú aj 9O roky a nulté číslo čiernobieleho Excalibru. Časy, kde akákoľvek informácia o hrách mala cenu zlata. Rozprávky o úžasnych krajinách plných zlata širených doslova ústným podaním. Je naivné si myslieť, že super aktuálny multimediálne interaktívny "internet" nešlape časopisom po krku. Papierový >mesačník<, blueh !! Žiadna okamžitá spätná vázba od autora, online diskusie a flamewar !! A hej, na priložené demo ti kašlem, aj na tu plnú hru. A na moje 2 kila rýchlo zabudni. Radšej spustim fajrfoxa a píšem: joe ty lenivý hajzel, kedy bude nový článok. Osobne si myslím, že dnes majú informáciu minimálnu cenu, sú totiž všade. Cennejší je analytický pohľad, názor človeka s gigantickým prehľadom, všeználka čo sa vyzná v hernom železe, softe, hodí sa ja znalosť dvoch jazykov. Programovacích. A musí vedieť písať a dať do všetko dokopy. A nedrístať. Srať tie riadky úderne, sarkasticky, rozoštvať dav, vtipne a nech tam nie je veľa šalátu. Osobné pár takých ľudí poznám. Nemajú však čas, a ani by ste ich nedokázali zaplatiť. A to je to jadro pudla. Osobnosti. Autority. Charizma. Plebs sa zhromaždí pod vlajkom a slepo ju následuje. Boj do posledného muža. Ak hráči majú papieráky kupovať /osobne ich beriem ako živoriace dinosaury v mori hladných opíc, joe vsadil na tie opice/ tak aj kvôli exkluzívnym autorom, ktorých nepríčetne zbožnujú a ktorých inde nenájdu. S priemernou redakciou dosiahnete priemerný výsledok, a 50% remitendu. Pre blbších, to je ten rozdiel medzi vytlačeným a predaným. Majte vo večnej pamäti tých vyhodených borcov z gamespotu. Inak už majú vlastný web. A sarančatá pribehli za nimi. Môja desaťminútovka vypršala, žena ide spať.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****