3. 4. 2008

ISO norma kvality

SONY po vypočutí sťažností miliónov uživateľov Playstation Store konečne zasiahlo, a dôjde ku zásadným zmenám. Kompletne prepracované grafické rozhranie -GUI, jednoduchšie ovládanie, to všetko vo výrazne rýchlejšom vydaní. Po novom totiž Pstore+ bude uložený priamo vo firmvéri /ktorý si stiahnete pri pravidelnom updejte na verziu 2.3/ a nebude teda viac založený na princípe "webového okna". Inak, isté hlasy hovoria, že po 2 týždňovej čiastočnej odstávke Pstore /môžete obsah sťahovať, ale nový tam nepribudne/ vás po opätovnom spustení, uvíta prvý oficiálny trailer hry Resistance 2, kto by sa netešil, že. Predpokladám, že štart HOME je doslova na spadnutie/leto to istí/, čim automaticky dostanene aj možnosť vstupu do XMB-dashboardu počas hry a využívanie všetkých tých LIVE prkotín. Signalizuje to aj Warhawk, kde posledný patch už ošetruje aj integráciu do HOME služby, a priame spustenie hry z tohto prostredia. GTA4, ktorá je vzdialená nejaké 4 týždne má váš progres a úspechy v hre pretaviť do vizuálnej HOME podoby, napriklad "bomber bunda" pre vášho avatara od Nika Beliča. "GTA" skin pre vašu HOME cimru by tiež nebol na zahodenie. Ak si teda pred vianocami 2008 urobíme malý PS3 sumár dostaneme toto, triádu kvality, ktorú spĺňa iba PS3 vo všetkých 3 bodoch :
  • špičkový a spoľahlivý, nadčasový, skvele vybavený hárdvér - CHECK
  • moderná, otvorená, funkciami nadupaná, PSP terminálová, róbustná a bezplatná online služba PSN, HOME ako ananás na torte - CHECK
  • hry /via PSN stiahnuteľné, alebo na BR diskoch/- CHECK


K hrám som nepripojil žiadne kvetnaté epitetá. O ich dnešnej úrovni bez ohľadu na platformu si stále myslim svoje, a nie som sám. Tieto výroky som vyhrabal z GDC2008, kde bola session venovaná práve plaču na hrobom - tristná úroveň hier.

"Nám nechýba kreativita, chýba nám odvaha riskovať. Musíme vyzvať na súboj niečo viac ako len reflexy. Všetky časti skladačky máme v rukách. Sme tvoriví, máme prachy, je tu DOPYT. Hra je iba kus kódu a s nim dokážeme čokoľvek."
Clint Hocking, kreatívny šéf, Ubisoft

"Menej Troch prasiatok, viac Troch malých princov."
Jenova-san, autor hier flOw, alebo cloud, v príprave indie hra flower pre PS3 - tvrdí, že do hier je nutné dať viac vyzrelého herného obsahu pre starších hráčov.