6. 1. 2014

Komentované herné správy - 6.1.2014


"Mantle >>>> DirectX = šťastná lama."  Ešte raz a veľmi jednoducho o čo tu vlastne ide a prečo je Mantle o toľko výkonnejšie oproti DirectX. Mantle razantne zlepšuje utilizáciu CPU a GPU. Ako ? CPU komunikuje s GPU /riadi ho/. Posiela mu prúd príkazov /command list/ v dávkach /batches/. DirectX limituje koľko tých dávok môže CPU poslať a aké veľké môžu byť. Nie sú však dosť veľké pre dnešné moderné hry /sú v tom aj historické dôvody a generická univerzálnosť DX ako takého/. Aj veľmi výkonné CPU teda chodí s malou lopatou na veľkú hromadu a každá dávka zbytočná navyše je ako kopanec do brucha. DX teda CPU výrazne brzdí a Mantle toto rieši. A zároveň prináša oveľa tenšiu a rýchlejšiu grafickú vrstvu, ktorá navyše odomyká funkcie o ktorých DX nemá ani šajnu. Výsledkom teda sú - obrázky nižšie.


V závislosti od aplikácie /viac CPU alebo GPU centrická/ je-môže byť  nárast výkonu ohromný. V BF4 až o 45% lepší výkon než pri použití DX a ak sa to pretransformuje do +25% fps prírastku, tak sa malá lama dostane na 120 fps, konečne. Ten druhý obrázok /ide o slajdy z uniklej prednášky, celý materiál ešte nemám .. pozn. už ho mám !!/ sa týka AMD APU A8-7600 Kaveri v inej hernej ukážke /space RTS - Star Swarm od Oxide Games, tisíce objektov .. "FX8350 downclocked to 2GHz introduces zero framerate loss"/. To APU je malá šikovná vecička s 4 jadrami až do 3.8 GHz a R7 GPU s 384 SIMD jednotkami na 720Mhz /Xbone ich má raz toľko a PS4 tri krát toľko/ a stačí to s mantle na hrateľných 30 fps, nie tak pod DX. Tretí obrázok zas nepriamo dokazuje, že 8 jadrový PS4 Jaguar /custom "Mantle+"/ môže dosť úspešne konkurovať i7ke pod DX. Ďalší osud tohto "herného" AMD API je vo hviezdach, má však 100% podporu zo strany EA /viac ako 15 hier vo vývoji/, ktoré na vývoji mantle s AMD kooperovalo. EA zjavne chce so svojim výborným enginom frostbite maximalizovať svoju konkurenčné výhody. 

"Future - FF 12 HD pre PS3 a PSV." - To len predpovedám beh vecí budúcich. Remake slabomyseľnej FF10ky pre PS3/PSV totiž hravo prekonal predaje posledného "rozšírenia" nenávidenej FF13ky pre PS3 a s digitálnymi verziami sa iste vyškriabe možno až ku jednému miliónu. PSV verzia bola dokonca kompletne vypredaná, že sú jej majitelia za hrami celí žeraví za akoukoľvek lepšou hrou, to už vieme. Komerčný úspech FF10 HD /odmakala to externá firma, nie Square/ podmieňoval začatie práce na FF12 HD, úspech sa dostavil a my dostaneme suverénne najnudnejšiu Final Fantasy, ktorá bola kedy urobená. Opakujem sa ale čokoľvek čo pomôže predajom PSV je dobrá vec a tie poskočilo o takmer 100%. Čo však ďalej po eventuálnej FF12 HD /ostaneme v populárnej FF sérii, Square má všakl v zálohe aj ďalšie ako Secret of Mana/.

nová Zelda - ¥4.800 .. FFX/X2 HD - ¥7.140 = dat profit !!!

Nuž ostáva nám tu FF 7-8-9, čo je trochu problém, neb hry sú plné veľmi detailných CGi scenérií, ktoré bude veľmi, veľmi drahé dostať v tejto kvalite do plnej 3D hry. Drahé, nie nemožné. Takže odporúčam ísť cestou menšieho odporu a pracovať na FF6 HD. Avšak pozor - ide o klenot nesmiernej hodnoty a patriaci do Top 3 najlepších JRPG všetkých čias, takže to bude chcieť dobre si premyslieť stratégiu voľby platformy /platforiem/. Weak Uu je kaput, PS4 a Xbone nemajú a ešte dlho nebudú mať dostatočne veľkú základňu pre tak veľký projekt. Každopádne najbližší plán bude iste FF12 HD, samozrejme ak tu o rok, či dva ešte s nami Square vôbec bude.
 
"SquareEnix boduje na mobiloch." Srať na PSV. Aspoň teda na prvý pohľad majú v priebežnom japonskom Top 10 na prvých troch miestach dvojicu  FF 4 a FF 5 o ktorých som písal minule /dokopy minimálne 60 hodín fakt dobrého JRPG/. A mobilná verzia ich DQ8 je na skvelom štvrtom mieste aj pri strašnej cene 27 USD, po prepočte. FF 4-5 sú pôvodne SNES hry, DQ8 zas PS2 hra. Mrchožrúti posraní zo Square. Srať na PSV. Na iné však chcem upriamiť vašu pozornosť. V globálnom Top 100 všetkých najlepších zarábajúcich hier je drvivá väčšina tých sračiek v kategóriií F2P /mikroplatby/ a ta naša statočná jednorázovo platená trojica je v ňom umiestnená následovne  - DQ8 na 33 mieste, FFV na 45 a FF4 na 86. Z tohto plynie následovné, šokujúce, morálne ponaučenie - nová, takmer čiste mobilná, generácia hráčov /srať na PSV/ je banda degenerovaných prasiat, ktoré sú bez mihnutia oka ochotné utrácať na touch srandách s hnusným ovládaním za F2P "hry@výškrabky" more peňazí. Srať na PSV. A Square za týmto volaním ochotne pobeží. Srať na PSV.