7. 1. 2014

CES keynote 2014 - Kaz Hirai


Video - YT formát. Kaz Hirai /najvyšší šéf SONY/ hovorí o svojom detstve - stále bol, je a bude to malé, zvedavé a sopľavé chlapča s veľkou fantáziou. Objaviteľ neprebádaných územií /nie tých v hre TLG/. A neušla sa mu sušienka, neb ho nejaká hosteska prehliadla. Tuto spomienku si každopádne uchová a v budúcnosti sa mu budú diať už len samé pekné veci. SONY muklovia /inžinieri/ sa už o to postarajú a doprajú tu radosť aj nám. SONY emotívne wow momenty /BD, 3D, 1080p je už stará vesta/. Walkman v roku 1979, CD v 1982, Psone v 1994 /vtedy ešte Kaz makal v music shope a práve Psone ho pritiahla ku hernej SONY/. Dnes svet padá na kolená pred PS4kou. Nie vždy však SONY vyhrávalo, boli tu aj prehry. Betamax /technológia ďaleko lepšia ako víťazné VHS, hehe, smiech v hľadisku, bol to vtedy brutálny boj o nový štandard a zažil som to aj ja vo vtedajších časákoch/. Záber na reklamu z 1975. Nakoniec sa však padlý betamax úspešne presadil ako hyper profesionálny formát Betacam /TV štúdia/, jeho sláva trvá dodnes a nahrádza ho až plne digitálny záznam na polovodiče. SONY sa nikdy nevzdá a vždy sa postaví naspäť na nohy. Bravó Kaz.

"Kando is a Japanese word for the simultaneous feelings of deep satisfaction and intense excitement that we experience when we encounter something of exceptional value."

"Cieľom SONY musí byť vytvorenie produktov excelentnej hodnoty, ktoré vzbudia v ľudoch vysoko pozitívne emócie, chuť ich vlastniť, orgastické zimomriavky, milo nás prekvapia". Filozofia Kando. Proste wow faktor level 9000, za každú cenu. SONY wow produkty - 4K telky, HD audio šmejdy, Xperie Z je klasickým wow produktom s wow dizajnom. Problémom je, že všetci výrobcovia na trhu práve toto všetko veľmi dobre vedia a snažia sa o isté /meanwhile to čína vyrobí 2-3-4 krát lacnejšie/. Otázka zneje, prečo by si konzumenti mali kúpiť práve SONY produkty. Kaz nadšene pokračuje. SONY vyvíja kamery s extremne premakaným postefekt procesorom. Je však toto niečo čo zaujme blba s ifounom alebo ťamťungom. Blb nemá ani šajnu o podobných technických finesách. Spýtajte sa 10 náhodných opíc čo je vyvážanie bielej alebo manuálne riadená expozícia. Ani ťuk. A SONY sa snaží o oveľa pokročilejšie funkcie. Podľa mňa dokonale nečitateľné pre 99% populácie, ktorá by im mala vyrobiť ten žiadúci obrat. Prachy v prachu. A teraz sme sa dokonca posunuli ku špeciálnej medicínskej technike /sorry - o tom niečo viem a tam sa na pekné reči nikto nehraje, tunel a ryža/. Kaz ešte nahodil zopár futuristických tém a víta na pódiu Vince Gilligana /TZV seriál Breaking Bad a Michael Lyntona /CEO of Sony Pictures Entertainment/.

Všetci traja sedia v pohodlných kožených kreslách a blábolia o filmovom priemysle a integrácii tých sračiek do spotrebnej elektroniky. Chápem o čo SONY ide ale podpora trhu, ľudí sa nedá len tak vykecať tým, že budeme hovoriť ak sme dobrí a ako super skvelí budeme pozajtra. Vince hovorí ako im malé hifi camery uvoľnili ruky, kreativita, sloboda a bla bla. Pekné, dnes však tie malé kamery vyrába úplne každý. Prečo si však vybrať niečo od SONY. Výrobok sa ťažko stane wow produktom, aj keď o tom bude SONY hovoriť dokola 24/7/365. Môžte sledovať telku na mobile. Jasné že môžem, má však SONY špičkový softvérový online ekosystém s TV službami, koľko im to vlastne zarába, aká je jeho dostupnosť. Jackie Brown je obľúbený Vincov film. Môj nie, sere na to pes.

Z čista jasna - Media Molecule. Krátko o LBP /nestal sa z toho Mario fenomén, Mario predá zopár kusov nintendo handheldu, LBP a Tearaway neurobili pre PSV zhola nič/. MM je podľa SONY dokonalý príklad kendo filozofie a WoW firmy. Čakal som aspon 30 sekund kendo video ich PS4 projektu, ale nič. Hrať sa má inak najprv na výsledok, potom pre potechu oka. Minecraft predal 30M kopií /a predá dalších 30/ so smiešnymi výrobnými nákladmi, garážová hra jedného muža. Kando jak sviňa, kde je teraz MM. Kaz sa lúči.

WOW

Andrew House /šéf hernej divízie SONY/ z výkopu pyšne oznamuje predaných 4.2M kusov PS4  ku 28.12.2013 /projekcia SONY je 5M ku 31.3.2014 a to s veľkou rezervou splnia, PS4 o malú chvíľu predbehne aj Weak U, ktoré je na trhu viac celý rok/. WoW. Xbone predal v rovnakom čase o minimálne 1.2 milióna menej. Nová, lepšia a neviem aká PSN sieť : "Discover, connect and engage".Wow.

WOW

Playstation.Now - ohlásenie streaming služby na Gaikai technológií a šírenie bohatej bohatej knižnice PS hier /PS2,PS3 atď/ na čomkoľvek s displayom. Vrátane TLoU, Beyond a to aj na Bravia TV /asi to má BT pre dualshock, alebo hop na kábel/ alebo PSV, hneď po ukončení tejto sleziny. WoW. Beta test začína v týchto dňoch, plný štart v lete 2014. Cloud TV service plus na to zavesené sociálne služby /video on demand, DVR/ - nová éra, redefinujeme kecy plác - nemám šajnu čím sa to líši od konkurencie /asi ide o Live TV koncept a nepotrebuje to ani cable box, proste IPTV pre PS4, Xbone sa z toho pokaká/ a keď to neviem ja, ako to má vedieť "blb priemerný". Spustia to v amerike na konci tohto roka.

copyrajt - joe

Kaz je naspäť. PSV teda v roku 2014 bude vedieť to čo PS4/Xbone len plne mobilne a pekne v teréne /doma na posteli/. Plus na nás SONY hádže malý, vysoko prenosný, vysoko inovatívny laser Ultra Short Throw 4K projector /leto 2014/. Bacha na cenu - WoW a konkurenciu !!. Musím stíšiť hlasitosť. Kaz začína burácať, skutočne sa rozbehol. Motivačná reč ako Napoleon pred bitkou o Waterloo. "Prestaňte tolerovať iba priemerne dobré produkty, žiadajte kvalitu, smrť neinovatívym šmejdom". Kando, kando, Sony, sony !! Je to dojímavé, tak hlboké zúfalstvo a oddanosť značke, ktorá nám dobytku tak strašne chýba. Skutočne posledné vety ale už odo mňa. Nikto nepochybuje o schopnosti SONY vyrobiť čokoľvek a to aj s výborným dizajnom. HW robiť vedia. SONY však nevie svoje produkty predať /cena je zriedkakedy dobrá, chémia tiež nefunguje, status imidžových hračiek nevedia získať, PS4 je výnimka - presne to trh chce - výkon, neherné možnosti, záruka bohatého obsahu, teda hier a skvelá cena/ a trestuhodne zaostávaju v otázke duše toho HW /Music Unlimited je čo do rite a to má SONY za sebou masívny hudobný a filmový archív/. SONY dnes bojuje o holé prežitie a prosí vás na kolenách aby ste ho ušetrili pred pádom do pekla zabudnutia. A kdeže je tá VR prilba pre PS4ku, ktorá sa tam možno mala objaviť ? Takmer tam bola - za cirka 1500 euro. WOW.