29. 6. 2013

Kauza - Xbone eSRAM


Moja sociálna shelbina je rýchlejšia ako bugatti veyron. Ako je to možné ? Nuž, v nevadskej púšti, shelby inc. s "nepredstieraným prekvapením" zistili, že keď z auta všetko vyhádžem, odľahčím, nafúkam gumy na max a trochu si pomôžem menším kopcom a vetrom doprdele tak urobím tých 300kmh. Namietate, že mi stále chýba ešte dobrá "stovka" k dobru. Žiaden problém. Prirátam tam ešte rýchlosť ktorú dosiahnem na spiatočke. Šialená argumentácia ? Nie. Presne toto sa totiž tvrdí v tomto degenerovanom pamflete. 

Richard Leadbetter je píčus. Anti sony chujko, ktorý v eurogamer.net /výrazne pro-MS sajta/ plní úlohu bieleho koňa a rohožky pred dverami. Jeho pamflet má slúžiť iba ako click bait. Vysokopravdepodobne dobre zaplatený. A mimochodom ide o sprostú lôž. Parametre Xbone sú jasne horšie oproti PS4. Slabšie GPU, slabší mem systém, menej výkonné zbernice, ďaleko komplikovanejší pohyb dát konzolou. MS tají presne špecifikácie Xbone, čo je pochopiteľne, kto by sa chválil, že mu čurák iba schlíple visí. Píčus Leadbetter však z dobre informované zdroja /pozn. - zaplatený PR blaf/ vie, že došlo ku zázraku a eSRAM xbone sa zrazu zrýchlila o 88% na 192 giga/sec. Zázrak.

Rýchlosť eSRAM je totiž stále 102.4 giga/sec. Bodka. Systém je takto dizajnovaný a čerta starého s tým urobíte. Tých cca 102 giga dostanete ako 128 bajtov prenesených na jeden cyklus pri 800MHz GPU a zároveň ide o idealizované maximum čo prenesú data move "DMA" engines /4x25.6=102.4/. Toto je holá pravda a ide o skutočne iba teoretickú, maximálnu rýchlosť. Píčus Leadbetter a MS s tým nič neurobí. Môžu sa iba motať, klamať a zavádzať. MS totiž až teraz údajne zistilo, že v istých vzácnych pripadoch je schopná eSRAM prenášať data oboma smermi plnou rýchlosťou /192 giga/sec, keď sčítame simultánny zápis a čítanie/. Hehehehehe. Všímavejším teraz vŕta v hlave, prečo iba 192 giga/sec, keď 2x102.4=204.8. Bez ďalšieho vysvetlenia milí bratia, takže internet si začal domýšlať, že je za tým podtaktovanie eSRAM na 750Mhz /128 bajov x 750MHz x 2 duplex =192 giga-sec/. Aspoň vidíte ako jeden chorý članok pred sebou lavínovite tlačí ďalšie kravské blbosti. Píčus totiž podtaktovanie vehementne poprel.

Ale pokročme ďalej v deji. Píčus Leadbetter dokonca pripúšta, že "počul", že z tých 192 ostáva opäť iba teoretických 133 giga/sec aj to iba v super ideálnom prípade 4 násobného samplingu pri alfa transparenciách. Ďalej v článku si kopol do audia PS4 /asi nezachytil to, že PS4 naozaj dedikovaný audio čip, ktorý snaď bude stačiť na prehranie jednej mp3/ a tiež do údajne vyššej latencie GDDR5 oproti DDR3, aj keď mu ústami vývojárom bolo mnohokrát povedané, že toto skutočne nie je problém /duplom pri použití OoO CPU/ a tých pár nanosekúnd je nič oproti celým milisekundám, ktoré sa strácaju na iných miestach. Píčus Leadbetter je platený zamestnanec firmy Microsoft a SONY hater. Ešte sa k tomu hovädu vratím, najprv však malá odbočka.

88+1000 = aj SONY ovláda MS matematiku /nepochybne ide o ftip na úkor MS/

Je totiž u prdele jedno, či ta ESRAM prenáša 100-200 či 300 giga stále to nie je dosť. Je to priepustnosť iba maličkého bufera napojeného na veľkú pamäť a tá je kurva pomalá. Hore máte slajd, ktorý prezentoval Mark Cerny, keď ukazoval s čím sa uvažovalo pri návrhu PS4ke. Vľavo je aktuálny stav, vpravo je jedna z možných variánt. Konkrétne - použitie lacnejšej GDDR5 na 128 bit buse a teda iba 88 giga/sec /stále viac ako DDR3 pre xbone a jeho cirka 68 giga/sec !!!/ a ultraširokej zbernice pre malú eDRAM, pravdepodobne stacked Wide I/O s priepustnosťou jedného terabajtu !! Šialené. Napriek tomu to vyhrala prvá možnosť, rýchlejšia hlavná ram a použitie jednej mem banky. Logika ? Vec sa má jednoducho. KZSF pre PS4 má podľa GG pedefka rendertargets /lokálne grafické buffery/ o agregovanej veľkosti 800 mega. Strašné niečo, pri PS3 sa to hýbalo medzi 20-60 mega. Tých 800 mega musíte niekde uložiť a systém s nimi veľmi intenzívne takmer per frame pracuje. Ak ich skusíte natlačiť do 32 megovej eSRAM Xbone, tak zistíte, že na jeden frame potrebuje v najhoršom možnom prípade aspoň 25-30 prenosov a na tom vám treba práve aspoň ten jeden terabajt priepustnosti. A ten Xbone nemá. Stále tam je iba tých 102.4 giga/sec. Bodka. A viete čo, po istej slovnej prestrelke to dnes nakoniec priznal aj píčus Leadbetter. Jeho pamflet je iba dobre zaplatený hoax, scam, sračka vo vetre.


Záver. Microsoft ústami nejakého svojho hajzlíka povedalo, že porovnávanie špecifikácii PS4 a Xbone nemá zmysel a rozhodnú hru. Má pravdu. Nemá zmysel tu pol roka do štartu konzol deň čo deň pripomínať, že ďaleko menšia PS4 s interným zdrojom je zároveň o dosť výkonnejšia, viac voľnej ram pre hry a lacnejšia ako ten ich šmejd a PS4 má navyše aj vymeniteľná HDD. Ďakujem. To je proste neprípustné. Aj tak však MS stealth taktikou platí "celebrity" ako píčus Leadbetter a tí podsúvaním lží, poloprávd a zavádzaním sa snažia ovplyvňovať mienku verejnosti v prospech MS a ich prašivého Xbone. Končím súdružským pozdravom. Na počkajte rozbijte hubu každej svini, čo vám povie, že má doma Xbone a miluje MS. Nemôžte sa pomýliť, ide nepochybne o tupé hovädo a treba to evanjelizovať hrubou silou.