15. 12. 2012

Otvorená krajina, nekonečné možnosti


"Videli sme tú hru, celých 10 minút hrania naživo a graficky ide o obrovský krok dopredu, de fakto na úrovni next-next gen Watch Dogs a Star Wars 1313. Videli sme otvorený herný svet. Hra je dokončená na 25% a asi to nestihnú vydať už na budúci rok aj keď na tom pracuje dvakrát tak veľký dev tím. S touto hrou sa chcú zmocniť hráčov, ktorí nedajú dopustiť na Skyrim od Bethesdy." -  nemenovaná sajta o pripravovanom Dark Souls 2

Viem, už som s tou témou otravný ale dejú sa tu veci na ktoré vás proste musím upozorniť a SONY ich opäť raz proste nevidí. Takže - každý sa chce dostať dostať predajmi svojich hier do GTA alebo COD ligy. Hardcore trh dnes vlastne ide po dvoch žánroch /vlastne po jednom/ - FPS a TPS shoooter-akcia. FPS trh je totálne saturovaný a je nesmierne ťažké sa tam presadiť. SONY si to vyskúšalo s hrami MAG, Resistance, Killzone. Ani ťuk. Bill to s niečim novým ani neskúšal a ostáva pri HALO značke. Crytek vybuchol a tie ďalšie desiatky no-name sračiek sa motajú niekde pri zemi.

Ostáva nám teda TPS segment. Gears, Uncharted, Resident Evil, Army of Two, FUSE. Záplava akčných tuneloidných srágor. Tiež tu veľa vody nenamútite. Kde si teda na noc zložíme hlavu ? Správne - sandbox RPG v TPS/FPS pohľade. Podrobne vysvetlím. Tento segment je dnes doslova panensky nevinný. Skutočne jediný seriózny zástupca je Suckrim od Bugthesdy. Prasácky naprogramovaný, úbohý bojový systém / de fakto ide o FPS Heretica alebo Hexena/, tupá story, tupé posty, tupé dialógy. Nie je tam nič, ale nič iné na trhu nie je. Trh čaká iba na vás. A dlho tak prázdny neostane.

Viď úvod článku. Beštie z From Software sa veľmi rýchle zorientovali a po tom ako pôvodne IP Demons Souls získalo SONY zo seba vypotili Dark Souls, ktorá sa herne-graficky od Demons Souls líši naozaj iba tým zmeneným názvom. From Software tu dieru na trhu vidia a rýchlo sa tam idú nasáčkovať. Uvidel ju aj Crapcom a už tam serie Dračiu Dogmu. Ďalšia japonská open-world stredoveká RPG. Square Soft už tiež verejne prejavil záujem zúčastniť sa tejto hostiny. Dokonca sa ozval aj Level 5 /ďalší japonský borec/ s WKC totiž vybuchli a chcú urobiť "klasickú open world stredovekú RPG". Začína to byť smiešne, však. Preteky, kde je hlavnou cenou zapichnutá vlajka na mesiaci.

počujete ten čudný zvuk, to si už všetci plnia žalúdky, len SONY v ňom škvŕka od hladu

Súboj WRPG versus JRPG prehrali zdanlivo na hlavu japonci. Japonské klasické erpégečka Dragon Quest, Star Ocean, Tales of ale aj Persona a Final Fantasy /a stovky ďalších, ktorých názvy vám nič nepovedia/ už nikoho na západe nezaujímajú /záujem = hystéria a desať predaných melónov/. Paradoxne sú to však práve japonci, ktorí až podozrivo rýchlo naskajujú na rozbiehajúci sa vlak. Anglosasi však nebudú o veľa zaostávať. Ohlasený Dragon Age 3 napríklad pobeží na skvelom frostbite engine a nechá dúfajme zabudnúť minimálne po technickej stránke na ostrasné, prvé dva diely, hlavne teda na ten druhý. SONY medzitým sladko spinká a odmieta nám urobiť Kratos sandbox RPG /alebo iný epos - keltský, nartský - úchvatné !!, nordický, indický, čínsky, egyptský/. Svet má predsa dosť bohov, demónov a legendárnych hrdinov na stovky hier. Nie sme odkázaný na ten generický odpad zo sračky Suckrim.