20. 9. 2012

PS Mobile


Tromfové eso v rukách SONY známe aj pod starým menom PS Suite. Tejto platforme pre vývoj a distribúciu /monetizáciu/ softvéru pod Android OS som venoval kopu pozorností a mini správ.  Hardvér už nie je dôležitý. Ak chcete byť v balíku potrebujete kvalitný sofvér, a tam patria nielen hry a hlavne kontrolu nad jeho pohybom. PS Mobile má z androidného chaosu /tablety, mobily/ vytvoriť nový poriadok.


Po dlhom beta testovaní ide finálna verzia Playstation Mobile SDK s kožou na trhu cirka o šesť týždnov a za cenu 99.99 USD/ročne /prvej dávky asi 30 hier v ňom vytvorených sa dočkáte o trochu skôr - 3.10.2012/. Za iOS SDK zaplatíte presne tú istú sumu. Na štarte teda bude SONY ponúkať asi tri desiatky hier v cene od 60 centov do 10.0 USD. Fungovať budú na každej PS mobile certifikovanej platforme. Okrem SONY a jej mobilít /patrí tam aj PSV/ sa ku programu pripojili - ASUS, HTC, Sharp, Wikipad, Fujitsu. Samsung sa zatiaľ   naťahuje za prsty s Apple v bitke o nezmyselné patenty.

PS Mobile mnoho garážových vývojárov už od začiatku označuje za vlhký sen každého progiša, čo sníva o vytvorení vlastnej hry. SDK je doslova za facku, hry môžte umiestniť na oficiálnom PS Store. SDK obsahuje základ výkonného 2D a 3D jadra vychádzajúce pravdepodobne z SONY Phyre enginu, na ktorom už beží kopa známych a veľkých hier. Už v betataste bol youtube plný ukážok - napríklad rýchla konverzia XNA xcrap kódu pre PSV /pod PS Mobile/. Mám však k dispozícii aj zopár hotových, jednoduchých indie/homebrew hier, samozrejme aj pre PSV, ktorých nie je nikdy dosť.

Passing Time - srandovná, zjednodušná variácia na Sensible Soccer dokonca v podobnej "pixel art" grafike. Mecho Wars: Desert Ashes - "taktická stratégia" s podporou aj pre cross-platform mulťák /napríklad PSP versus PSV/, inak ide o komplexnejší klon Advance Wars, ktorý ste možno hrali na GBA. A prilepím tu ešte jednu zvláštnu gamesku Eufloria - "adventúrna survival akcia" vychádzajúca ideovo z RTS predchodcu menom Dyson, hru ktorú zas poznám z PC. Týchto PS Mobile hier budú časom určite stovky, za priaznivú cenu, mali by sa z rachotom dovaliť na PSV a takto značne vylepšiť jeho herné portofólio /kvantita, kvalita, diverzita/. A to bez toho, aby sa nejaký sukin syn snažil PSV "hacknúť" s cieľom oslobodiť z okov utláčanú homebrew produkciu softu /sic/ na tejto platormeAko blbečkovia radi zdôrazňujú nerobia to - určite nie za účelom rozbehania warezu na PSV. To isté však kecali pred rokmi aj pri PSP.