19. 4. 2012

Komentované herné správy - 19.4.12

"Codemasters arcade racing." Zmrd firma založená v roku 1986 bratmi Richard a David Darlingovcami. Na Zx Spektre ich poznal úplne každý kvôli akčne adventúrnej sérii Dizzy. Odvtedy už dobrú hru neurobili a topia sa v mori sračiek. Posledný ich oznam ma neprekvapuje, pred časom totiž absorbovali chudákov zo Sega Racing Studio a čakalo sa, ako chcú túto akvizíciu využiť. Sega Rally je podobne ako Ridge Racer mŕtva minulosť. Naopak Codemasters vidia žiarivú budúcnosť práve v arkáde autíčkach "všeho druhu". Dirt, Grid, F1 - nehrateľné a plytké sračky pre chňupov. Dnešné stádo 700 zamestancov chcú rozšíriť o ďalších 100. Stanú sa teda automobilovou veľmocou a totálne ovládnu trh, pritom minulý rok som písal tento článok /posledný odsek/ venovaný návrhu ďalšej stratégie pre rozvoj Polyphony Digital divízie. SONY však moje rady ignoruje. Medzitým blbečkovia z Turn 11 pre xcrap vygrcli tri diely Flopzy a chystajú ďalší arkade bazmek Flopza World. Kvalita týchto produktov je irelevantná - cieľom je predať dosť kópií a zaplaviť trh dalšími hovnami, získavať percentá, diktovať tempo. Časom bude Gran Turismo považované za patetický niche titul a 100-150 zamestancov Polyphony Digital bude na PS4 robiť 3 roky na jednej next gen trati, čomu sa 1583 idiotov zamestnaných v Codemasters arcade racing iba zasmeje.



pribalené PS Suite sample vzorky

"SONY - multiplatformový developer." PS Suite platforme som tu venoval veľkú pozornosť. Množstvo renomovaných herných pisálkov si aj dnes ešte stále myslí, že ide o softvérový emulátor pre PSone hry. Ide pritom o kriticky dôležitú inováciu /SONY ich má v poslednom čase zúfalý nedostatok/. Budúcnosť je jasne v softvére, hárdvér je definitívne dead. PS Suite je cross-platform vývojárske prostredie pre Android OS /v balíku nájdete aj 2D-3D engine + SONY 2D-3D fyzika vyvíjaná celé veky/ pre vaše aplikácie bežiace na certifikovaných playstation zariadeniach. Z tých pre nás zaujímavých ide hlavne o PSV a SONY mobily. Nečakajte príliš high-end výkon a ultra-low-level programovanie, ostatne ako pri každom multiplatformovom engine. Open Beta vám umožňuje programovať a spúšťať kód /C#/ na vašej PSV bezplatne, neskorší biznis plán ešte SONY bude špecifikovať. Napríklad za koľko dublónov umiestní vaše dielo na PS Store. Teraz si tipnite, ktorým smerom bude SONY expandovať ďalej, čo tak Samsung !!

"Kratos -
Nanebovstúpenie." Skutočne som alergický na nič nehovoriace a zbytočné CG teaser videá. V titulke hry chýba čislovka štyri. Čo to teda je, nejaký prihriaty spin-off ? Nie. Santa Monika už oznámila, že pôjde o ich najambicióznejšiu hru všetkých čias. Umiestnenie deja pred základnú GoW3 trilógiu sa čakalo. Žijem je však v tom, že sa tam odohrávali už /minimálne jeden/ PSP diely. Nie je mi ani jasné, čo tam akože chce Kratos robiť. Naháňať ovce, trhať tulipány, šak epické bitky sa už "odohrali" v klasickej trilógii, akých súperov mu vlastne vymyslia. Štart hry až na jar roku 2013, doslova pár dní pred E3 2013, kde chcú ohlásiť PS4 - podozrivé. Možno sa naozaj dočkáme PS4 až v roku 2014. Nemám žiadne obavy o technickú stránky hru, nepochybne pôjde o hru, ktorá v tejto oblasti prekonáva absolútne všetko čo je na trhu. Počnúc poľským gay hnusom Witcher po ľúbovoľnú oplzlosť na DVD billšmejde. Obavy mám o hernú stránky. God of War 1-2 pre PS2 sa ešte dali herne akceptovať. Trojka je zúfalo zastaralá. Bojový systém, kde stačí mačkať tlačítko X. Nulová online kompenta /multiplayer, coop, horde mód, aréne, plus komplexná neherná online infraštruktúra/. Špička je dávno v sandboxe s RPG fičúrami. Ako som sa už stavil s Kufi-sanom, tvrdím, že si Dragon's Dogma dá Kratosa na raňajky, ak ten aj v ďalšom pokračovaní ostane - jednotlačítkovým script nezmyslom v tunely.

"MS - neboduje." Herne zábavná divízia microsoftu v strate /mínus 16%, z toho xcrap mínus 33% aka revenue/. Nič nové. Billove dobrodružstvo s DVD bill šmejdom sa odhaduje na sekeru cca 4-6 miliárd, ktorá nebola dodnes vyrovnaná. Hovädu je to jedno, vykryje to z predaja WinOS a Office. Graf ukazuje aj jasný, medziročný pokles predaja, xcrap je definitívne na zostupnej krivke /preto teen xboti na vgchartz.com korigovali predaje PS3 o plus 600K !!!/. Potvrdilo sa aj to, že buzerant bill premrštene prezásobil obchody /shipment/ v zúfalej snahe aspoň takto prekonať PS3. Nepodarilo sa. Zníženie ceny je isté, a odporúčam si ho nechať spolu s PS3 v deň začiatku predaja Wee Urinalu.