2. 4. 2012

Komentované herné správy - 2.4.12

"Andy Davidson sa vracia do Team17." Andy je otec stvoriteľ stojaci za kultovou hrou Lemmings, ktorá vznikla pre všetky mysliteľné 8-16-32-64 platformy vrátane handheldov. Hra bola hotová v roku 1993, o rok neskôr na E3 1994 podpísal zmluvu s Team 17 a počnúc rokom 1995 Worms totálne ovládli amigu ako natívnu platformu. Team 17 netreba predstavovať veteránom /Worms + Alien Breed 1 a 2, Assassin, Alien Breed 3D 1 a 2, Project-X, Superfrog alebo Body Blows/. FPS hry, bojovky, raketky, skákačky - mali neuveriteľne široký záber a takmer nedokázali urobiť zlú hru. Project-X bol len neskutočne ťažký, heheh. Boli jednou z najväčších firiem na 16 bitoch. Po 14 rokoch sa teda Andy vracia do materskej firmy, hlava vraj plná nových nápadov. To sa skutočne hodí, lebo Team 17 je už celé desaťročie, vlastne od opustenia amigy synonymom pre bezradného zúfalca. Na Alien Breed Evolution aka moderný remake starej klasiky pre next gen konzoly si už dnes nikto nevzpomenie. Svojho času pri týchto zvukoch a atmosfére vstávali všetkým od vzrušenia vlasy dupkom na hlave /Allister Brimble bol na amige bohom hernej hudby/.



jedna z mnohých podôb loga Team 17

"Boris predbehne Durango." Krása. Boris je moja prešmyčka pre Orbis aka PS4. Durango je billšmejd ďalšej generácie. Množstvo fám, ktoré sa dnes na nás valia z každej strane je doslova ohromujúce a to ma definitívne presvedčilo, že ide o spravodajské hry s cieĺom získať pozičnú výhodu pred uliatym štartom. A to doslova. Odkaz tvrdí, že SONY chce vypustiť PS4 ešte pred durangom, bude používať DirectX a pri PSV modifikovalo jeho HW a možnosti tak aby dokalo spolu s PS4 presne to isté čo Wee urinal s jeho tabletom. A Crytek už už vraj pracoval na PS4 verzii svojho Cryenginu pre 24 jadrový CELL, keď im SONY zaklopalo na svere a o oznámilo im, že tam dá AMD CPU z lacného 99 dolarového notebooku pre rozvojové africké krajny. A hej - tu rozprávku o DUAL AMD 7xxx GPu pre Durango ste už určite počuli /DRROD - dual red ring of death/. Next gen wars, ktoré nás čakajú budú tak brutálne ako nikdy predtým. Pripomínam však svoju logickú konštrukciu - nemá absolútne žiaden zmysel aby bola jedna konzola výkonnejšia od tej druhej, multiplat firmy ten výkon majú u rite. Pre nich sú to iba vyhodené peniaze za prácu navyše. MS a SONY by sa mali pekne v tajnosti, v malom útulnom hotely, kártelovo dohodnúť na špecifikáciach a AMD im to dodá za dobrú cenu, lebo bude robiť to isté GPU/CPU pre obidvoch - no nie.

"Apple - tlačítka a páčky." Viete dobre, že mám túto prašivú položidovskú americkú firmu pekne v zuboch. Jej klientelu plnú hysterických psychopatov by som nechal vyváľavať holých v mravenisku aby sa spamätali. Apple prišlo na to, čo tu hovorím roky. Mobil /tablet s 4+4 CPU/GPu jadrami je prd vo vetre ak hry na ňom sa ovládajú iba "jednotlačítkom" dotykovým zasieraním diplaya, na ktorom toho pod vašími tlustými špekáčkami vážne veľa nevidieť. Apple teda pracuje na podpore pre normálne ovládanie s taktilnou odozvou /či bezdrôtové, alebo to druhé/. Hardcore hráč podľa Apple bude s nadšením niesť v ruksaku neohrabaný a veľký iPAD3, ktorý sa pri teplote prostredia na úrovni 30 stupńov - spoľahlivo prehrieva a k tomu aj nejakú kópiu dual shocku. Fungovať to bude asi tak, že na ulici dotyčný apple hardcore kokot niekoho požiada /nemá predsa štyri ruky/ aby mu ten prehrievajuci sa šmejd /zadná strana až 50 stupňov !!/ podržal, aby si náš apple čurák mohol zahrať Angry Birds alebo Baldurs Gate. Kupujte PSV.

"CapCock obhajuje on-disc downloadable content." Nedáva vám to žiaden gramatický zmysel, však. Nevadí - to sa iba čuráci z Capcomu vezú na vlne análnej defenestrácie tupých hráčov. V časoch 8 bit spectra sa niektoré veľmi úspešné hry dočkali - datadisku. Hero Quest. O niečo neskôr aj DOOM pre PC a mnoho stoviek ďalších. Vždy to bolo "pod tlakom" úspechu danej hry. Prišiel internet s ním možnosť pohodlného a občas aj rýchleho sťahovania herného obsahu /DLC/. Múdre a nenažraté hlavy v centrálach Capcomu a im podobných svíň si uvedomili, že nie je nutné vyrábať pre DLC - nový kus hry, stačí ak odrežeme niečo zo základu a budeme sa tváriť, že ide o DLC pre nadržaných blbcov. Vrcholom degenerácie dnešnej doby je naplánovať si to už na začiatku tvorby hry, ten odtrhnutý kus napáliť priamo na DVD s hrou a žiadať za odomknutie tohto prašivého kódu ďalšie peniaze. Nepochybujem, že to plánujú urobiť aj pri ich RPG - Dragons Dogma. Snažím sa predstaviť Square v 1997 ako na konci FF7 mi v menu pribudne nápis - Lost Chapters alebo Epilogue a žiada to po mne ďalších cinkavých 15 euro. Nasral by som im na DVD , pekne to zabalil do krabice a poslal to expresne do japonska.