17/11/12

Sebevražedná taktika


Call of Duty: Black Ops – Declassified pre PSV je výborná hra. Nihilistic je malá firma založená v 1998. Veteráni, ktorí pracovali na tých najväčších hrách za posledných 20 rokov. Starcraft, Descent, Jedi Knight: Dark Forces II, Civilization, Grim Fandango, Indiana Jones and the Infernal Machine, Final Fantasy 7, Tomb Raider: Underworld alebo Crash Bandicoot. Ich vlastné herné portfólio už tak slávne nevyzerá - Vampire: The Masquerade - Redemption, Conan, Zombie Apocalypse, PlayStation Move Heroes. Ani raz sa nedostali nad skóre 75/100 - metacritic. Neverili by ste, ale pri prijímacom pohovore napríklad do Ubisoftu sa vás môžu spýtať či ste pracovali aspoň na dvoch "80kách". A niekedy to od vás aj budú natvrdo vyžadovať.

Nás však bude zaujímať produkcia Nihilistov pre novú mobilnú SONY PSV platformu /v európe v predaji od 22.2.2012/. Už o tri mesiace ste si mohli pre svoje PSV kúpiť ich prvú hru Resistance: Burning Skies. O ďalších päť mesiacov Call of Duty: Black Ops – Declassified. Extrémne šibeničné termíny, maličký budget, málo ľudi v tíme. Skúste sami za tak kratučký čas urobiť na novom, zatiaľ dobre nespoznanom HW s 25 ľudmi a menej ako s 5 miliónmi USD lepšiu hru. Nihilistic sa už dnes mimochodom volá nStigate a koncetrujú sa iba tvorbu sťahovateľných "nekrabicových" hier hlavne pre mobilné platformy. Podobný krok ako LightBox potom čo ich Starhawk na PS3ke neprerazil.

SONY tak ako aj jej konkurencia poznajú klasickú predvianočnú taktiku. Je dobré dať na trh novú konzolu práve v tomto období, tým myslím doslova teraz /americké nákupné šialenstvo - Black Friday/. Ak už vaša herná platforma je v obehu, tak sa postaráte o kvalitné a lacné bundle a precízne načasujete vypustenie veľkých herných titulov. SONY to urobilo presne a do bodky. Tie veľké tituly pre PSV sú Assassin, Need for Speed a Call of Duty. Žiadne vlastné, "natívne" projekty a týka sa to aj veľkej PS3. Môžte sa spýtať sami seba, kde sa potom koncentrujú sily tých tisícok ľudí /Santa Monica, Naughty Dog, Polyphony Digital, Sucker Punch a mnoho mnoho ďalších/. Rozhodne nie na projekty pre tento rok a skôr sa starajú o bombastický štart PS4ky, na ktorej bude doslova závisieť prežitie SONY.

Nihilisti s tým málom čo mali k dispozícii nevedeli viac urobiť, nikto by nevedel. Zobrali svoj Resistance PSV engine /nedosahoval ani štvrtinu technickej úrovne fps hry BLACK pre PS2/ jemne ho v časovom strese vylepšili. Grafika je dostatočná, nič zázračné /to však ani verzia pre veľké konzoly/, ale na vracanie vás nenapne. Zlepšili stabilitu framerejtu. Ovládanie je údajne veľmi dobré, lepšie sa ešte žiadna FPS hra na handhelde nikdy neovládala /až na obligátne otravné touchscreen gimmick skratky/. Mulťák 4 versus 4 vychádza tiež zo starého Resistance kódu. Mapy tomu boli veľkosťou prispôsobené. Skúsení COD hráči aj tak tvrdia, že COD MP pre PSV vcelku veľmi verne simuluje COD na veľkých konzolách. Kampaň je iba desať krátkych misií s rôznou obtiažnosťou.

ktorá guľka alebo črepina dostane PSV konečne na kolená

Všeobecný názor teda je, ak ignorujeme hysterky na "renomovaných" herných sajtách, že COD PSV má objektívne zdravé herné jadro - avšak zúfalý nedostatok herného obsahu. Jeho objem nezodpovedá cene hry. A na viac toho obsahu proste Nihilisti nemali dosť kapacít. Bodka. COD pre PSV nie je fiasko. Je to presne to, čo sa dá v podobnom časovom horizonte s pár robošmi a za zopár fukov urobiť /Assassin PSV a NFS PSV dopadli len o trochu lepšie, obe sú však produkované materskými firmami/. Nikto by to teda neurobil lepšie. Kto má však potom maslo na hlave ?

Activision zarobilo za posledných 24 hodin pol miliardy USD, za ďalší mesiac zarobia aj tu druhú polovicu. Dobre vedeli, že COD pre PSV môže byť slušný predvianočný trhák. Srali na to, nevyčlenili na tú prácu aspoň 50 ľudí + nejakí, garážoví nýmandi so slušnou kôpkou prachov, čo na tom aspoň zo 12 mesiacov dobre máknu. Spočítali si, že aj 50% penetrácia hry medzi relevantnú členskú základňu PSV znamená iba cirka 500-750K predaných kópií. Prkotina. SONY urobilo povinné minimum, sú totiž v neľútostnom reštrikčnom režime. Fiškálny útes. Nihilisti zas odviedli možné maximum. COD PSV bola v podstate od prvej sekundy loď - titanic.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****