8. 11. 2012

Poskok, sluha, poslušný pes


Digital Foundry /Richard Leadbetter/ - "HALO 4 je fantastické pokračovanie brilantnej FPS série a v podaní 343 Industries to dopadlo ešte lepšie ako od pôvodných tvorcov a otcov zakladateľov - Bungie. Grafická stránka tejto hry sa dotýka nebies, nič lepšie na xcrape nenájdete a môže si dokonca smelo podať ruku s vizuálnou špičkou od Naughty Dog alebo Santa Monica pre PS3ku. A aby som nezabudol - už tak najlepšia AI je ešte lepšia."

dnes už legendárny príklad toho ako sa nechať zkorumpovať a zhovadiť v mene "dokonalej" HALO 4, Richard Leadbetter /DF/ sa podobne oficiálne dopísal na výplatnú pasku microsoftu

Ak vám to zneje ako rutinérske blafy, ktoré sa snažia v čase vypustenie tej sračky pre deti o maximálne vylepšenie jej imidžu a drzo okatú podpora predaja. Tak sa vôbec nemýlite. DF na čele s hajzlíkom Richardom bolo ešte nie tak dávno iba malým zapľúvaným blogom, kde tento značne zakomplexovaný blbeček posadnutý ninja PC zostavami a xcrapom /presnejšie čímkoľvek od microsoftu vrátane Kindrylu/ dával do obehu jednoduché videa s bežiacim fps histogramom. Občas pridal pseudo technické rozbory danej hry. Všimol si ho  eurogamer.net /EG/ a ponúkal mu prácu. Takto sa dala dokopy sajta a neurotik Richardko. V oboch prípadoch so silne negatívnym prístupom ku SONY značke.

Nová séria DF analýz sa stala povestnou pre jej snahu kopnúť si do SONY hardvéru a hier za každú cenu. Využiť každú príležitosť. Naopak otrocky chváliť xcrap, alebo zľahčovať jeho technické prešlapy. A nezabudnúť. Doslova fanatická, chorá adorácia xcrap eDRAM /!!/.  Sral by na to pes, ak by v poslednom čase nepostúpil čiste technologický občasník o evolučný krok vpred. Samozrejme z jeho uhla pohľadu.

Nenápadne mení svoje čiste technické /veľmi často chybné a vždy zaujaté/ "analýzy" na akési PR recenzie, reklamné odporúčania. Ako tá posledná s HALO 4, viď prvý odsek tohto článku. Po tom starom technokratickom obsahu tam v jeho poslednom pamflete nenájdete doslova nič. Nehodnotí ako hra beží v splitscreene, latenciu ovládača. Klame o stabilite framerejtu. Napriek tomu, že hra obetovala nespočetné množstvo fines zo staršej HALO REACH aby ako prvá /sic !!/  HALO hra na xcrape konečne bežala v 720p - nespomenie to ani pol slovom. Žiadne adresné výčitky a kecy o zle navrhnutej architektúre billšmejdu a maličkom DVD. HALO 4 sa pritom vysralo na SSAO, riešenie tieňov je často ako v 2002 ranných PS2 hier, dokonca ako na PSone. Žiadne hardverové AA, motion blur, depth of field, svetlo emitované časticami. Všetko to pustil HALO 4 engine dolu vodou /subengine pre rendering vody je oproti Reach tiež zjednodušený/.

343 Industries mali na zreteli hlavný cieľ a to aspoň tých 720p /enginovky su stále subHD !!/ a pokiaľ možno čo "najlepších" 30fps /HALO Reach padalo bežne ku 20ke ako hruška/. A to sa im podarilo. Samozrejme, daňou za to sú partikle v nízkom rozlíšení /avšak nie v HALO Reach/, strašne doskakujúce tiene vo vzdialenosti 2-5 metrov, úsmevne statické tiene objektov baked do textúry bez "objemu" ako na starej dobrej PSone. Takže keď warthog bugina vychádza z "tieňa" na svetlo, nevidíme postupný prechod slnka po karosérií ale iba jeho osvetlenú alebo neosvetlenú verziu. Presne ako keď vychádza auto z tunela v GT2 na PSone.
 
Napriek tomu tá sviňa Richard berie božie meno nadarmo a prirovnáva HALO 4 ku grafickej špičke na PS3ke. Uncharted, Killzone, God of War a ďalší. Buzerant Bill však dobre premazal závity EG mašinérie a trochu toho oleja kvaplo aj na DF a Richardko sa teraz štastne leskne ako ebenová riť negra natretého indulónou. HALO je hlavná vlajková loď microsoftu a ten nie po prvý krát korumpuje herné redakcie v telefónnom poradí od A do Z. Diskreditácia hernej scény pokračuje závratnou rýchlosťou a tzv. herná žurnalistika, kde patrí aj DF sa stáva de fakto irelevantnou. Detašované PR pracoviská veľkých hráčov. Zajtra sa teda už len budeme rad radom renomovaných sajt pýtať - kto vás za tie trápne blafy vlastne platí ?