29. 3. 2012

Reč tela - herný ovládač budúcnosti

Koliesko, tlačítka, digitálne a analogové páčky, volant, klávesnica, myš, svetelná pištoľ, 3D kamera, motion ovládače, smerové mikrofóny a rozpoznávanie reči. Zúrivý boj o čo najlepšie ovládanie. Presnejšie o také, ktoré prenesia čo najviac našich príkazov do ovplyvnenia deja na hernej obrazovke. Obohatí ho, a spätne aj nás. Možno si myslíte, že tu už niet príliš čo vymyslieť /okrem vyššej presnosti a menšej chybovosti intepretácie/ ak sa máme vojsť do relatívne malého budgetu pre podobné zariadenie. To by sme však žili vo veľkom omyle.

Ponúknem vám jeden modelový príklad. Hra ako taká /či survival, horror alebo nejaká Guitar hero sračka/ netuší v akej bojovej nálade sa v danej chvíli nachádzate. Bojíte sa, ste v strese, dýchate ako kapor na suchu, potíte sa ako prasa ? Má hra ešte pridať, alebo zvoľniť, aby ste nezaprdeli do hliny od masy vyplavených katecholamínov. SONY ponúka jednoduché, lacné, a bezkontaktné riešenie, ktoré má samozrejme aj patrične patentovo pokryté /všimnite si dátum - 29.3.2012/. A verte mi, že na rozdiel od gimmick bazmekov, ktorými nás nintendo už roky zásobuje - ide o veľmi efektnú vecičku /s patričným softvérom, ktorý to oživí/.



FLIR kamera /typ UTS - lacný uncoooled thermal sensor/. Forward looking infrared. V závislosti od softvéru, ako som už pripomenul, s tým môžte zrealizovať rôzne psie kusy. Záznam pulzovej frekvencie, teploty kože, dýchovej frekvencie - dychový vzorec. Hra spozná, ktorý z 2-4 hráčov rozpráva a ktorý je ticho, alebo pri karaoke hrách či držíte tempo a nešvindľujete. Lepšie rozpoznanie objektov, svetiaca MOVE bambuľa si môže dať pohov. Primitívny detektor lži a už spomínané dynamická zmena tempa hry podľa fyziologických reakcií vášho tela. Všetky fitness hry z toho budu bohovsky profitovať. Hra si urobí vaš presný profil - ako rýchlo sa prehrievate, kedy dychčíte, a kedy má rozhodne zavolať zachranku, lebo chladnete ako nanuk v mrazáku a posmrtný kŕč skrútil vaše studené telo. Ak by ste chceli ísť úplne do hĺbky - stačí pridať na dualshock dva vodivé plôšky a získate hafo ďalších parametrov meraním bio-impedancie. A ja o tom niečo viem.

SONY však vyplnilo ešte jeden patent /opäť 29.3.2012/. Meranie smeru, intenzity výdychu vzduchu /blow meter/ sa rovná vektor sily a ním môžme sfúknuť nielen virtuálnu sviečku, alebo /presne smerovo/ prach z náhrobku v Uncharted 4. Zariadenie zaznamenáva aj vyfukovaný vzduch z nosa, hlavne pre pomocné výpočty, pre správne umiestnenie hlavy v priestore. Patent to popisuje detailne a vyčerpávajúco. Blow meter úzko spolupracuje s hore spomenutou FLIR kamerou. Môžme teda pomerať aj teplotu vzduchu, mal by rozpoznať, či nemáte v hube slamku a podobne. SONY program ratá aj s tým, že všetkým vyššie spomenutým výrazne oživí aj vášho herného avatara, môže napríklad dýchať synchronizovanie s vami !! Alebo zadržte dych vy, ak je herné postava pod vodou, inak sa chudák utopí /alebo ho zadržte pri streľbe zo snajperky/. Možností su klasicky limitované iba fantáziou vývojára.

Nebojte sa - SONY nezabudlo ani na klasickú 3D kameru ala kinedryl xcrapu. A tiež na updejt API OpenMAX IL 1.2, ktorý použijeme práve na ovládanie našej FLIR "blow master" kamerky. V poslednom minuloročnom updejte pribudli fičúry ako • Enhanced Focus Range, Region and Status support; • Field of View controls Assistant Light Control support /ovládanie IR kamery/ • Histogram information /to isté, kalibrácia IR kamery podľa ambientnej teploty prostredia atď/. Nikto netvrdí, že to použijú hneď v prvý deň na PS4. Herné možnosti sú však priliš neodolateľne !!